E8400 vs. E3110
Fra : Tonny Poulsen

Dato : 14-05-08 17:07

Hej Gruppe, hvilken cpu er bedst en Core 2 E8400 eller en Xeon E3110, begge
kører 3Ghz og har 6Mb Cache, men hvilken er den bedste?

mvh tp

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-05-08 12:40

"Tonny Poulsen" skrev
> hvilken cpu er bedst en Core 2 E8400 eller en Xeon E3110

Samme indmad ...

- Peter

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 16-05-08 12:47

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Tonny Poulsen" skrev
>
> Samme indmad ...
>
> - Peter

Takker, det har jeg også fået at vide af andre, det menes dog at E3110 er
lavet til at kørepå en lidt lavere spænding.
mvh tp

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-05-08 12:54

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> crashed Echelon writing

> Takker, det har jeg også fået at vide af andre, det menes dog at E3110
> er lavet til at kørepå en lidt lavere spænding.

Hvis vi går efter Wiki så:

E3110 = 0.956 - 1.2250V
E8400 = 0.850 - 1.3625V

--
Bjarke Andersen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-05-08 20:29

Tonny Poulsen wrote:
> Hej Gruppe, hvilken cpu er bedst en Core 2 E8400 eller en Xeon E3110,
> begge kører 3Ghz og har 6Mb Cache, men hvilken er den bedste?
>
> mvh tp

Gå efter Xeon'en:

Det er muligvis strengt taget samme processor, men Xeon'erne er altså
immervæk NØJSOMT efterprøvede til at kunne sælges som "professionelle"
server-CPUer...Hvilket vil sige at de i "privat" sammenhæng er afsindigt
driftssikre OG endda dertil også kan overclockes bedre og mere stabilt end
"andensorterings-husholdnings-CPU'er"..

Det er simpelt hen "nøje udvalgte førsterangsprocessorer" beregnet på et
ganske meget mere krævende marked, så du kan så vidt jeg ellers mener at
vide KUN få "ren luksus" for pengene dèr!

Anders Peter Johnsen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 16-05-08 21:49

Anders Peter Johnsen wrote:
> immervæk NØJSOMT efterprøvede

møjsomt?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-05-08 23:40

"Anders Peter Johnsen" skrev

> Det er simpelt hen "nøje udvalgte førsterangsprocessorer" beregnet på et
> ganske meget mere krævende marked

Njahh XEON med LGA 775 socket er beregnet til entry level servere, hvor der
er skåret ned på de fleste ting
Jeg ville tage det med et gran salt - og evt undersøge nøje plusser og
minusser før et køb

Efter lige hvad jeg kunne finde så ligger 3110 under prisen på E8400 på det
amerikanske marked
Så det kan da være et ganske godt køb

- Peter