Sata Controller
Fra : EL-Trikker

Dato : 13-05-08 21:39

Hejsa..

Jeg har fået fingrene i et Gammel CD-Net kabinet.. (plads til 28 cd-rom
drev) som jeg vil have bygget om til filserver, i den forbindelse har jeg
brug for nogle sata controllere, jeg har før selv brugt nogle med 2 kanaler
til under 200kr.. men nu vil jeg gerne have nogle med flere kanaler på.. men
jeg syntes ikke at kunne finde nogle der er billige, når den kommer op på 4
kanaler stige prisen gevaldigt.. og så mange pci-slot er der jo hellerikke
på et bundkort..

Er der nogle der har kendskab til nogle billige og stadig i ok kvalitet, som
har plads til 4 eller flere harddiske, og stadig til en overkommelig pris..
?

Jeg regnede med at skifte det ekesiterende bundkort i kassen ud med et lidt
mere up to date model, og så sætte sata controllere i,, eller er det nogle
som har en bedre ide, evt, noget embeddet et eller andet..?

Mvh EL-Trikker

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-05-08 22:40

"EL-Trikker" <eltrikker@REMOVEgmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> lidt mere up to date model, og så sætte sata controllere i,, eller er det
> nogle som har en bedre ide, evt, noget embeddet et eller andet..?

Hvis du kan nøjes med sata1 kort kan du bl.a. købe
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=133149
til 165 kr. 4 interne og 2 eksterne stik.

Den her koster 135 kr.
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=122147
2 interne og 2 eksterne sata2 porte.

Sluttelig denne til 175 kr.
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=330146&lokation=
4 interne sata1 porte.

Kurt

Fra : Johan N

Dato : 15-05-08 05:10

On 13 Maj, 22:38, "EL-Trikker" <eltrik...@REMOVEgmail.com> wrote:
> [...]
> mere up to date model, og så sætte sata controllere i,, eller er det nogle
> som har en bedre ide, evt, noget embeddet et eller andet..?

Hvor mange "kanaler" / Sata porte er du sådan på udkig efter totalt ??

Hilsen

JN

Fra : EL-Trikker

Dato : 15-05-08 22:26

Det ved jeg ikke helt det skal være så jeg løbende kan udvide med flere
diske.. men et kort med 4 porte på som i forgående indlæg burde kunne rækket
et stykke hen af vejen

Fra : N_B_DK

Dato : 16-05-08 18:46

"EL-Trikker" <eltrikker@REMOVEgmail.com> wrote in message
> Det ved jeg ikke helt det skal være så jeg løbende kan udvide med
> flere diske.. men et kort med 4 porte på som i forgående indlæg burde
> kunne rækket et stykke hen af vejen

Det burde være ulovligt at benytte et kabinet med så mange drev pladser
til kun 4 diske :( (ja jeg kunne sagtens bruge sådan et kabinet og fylde
det ud)

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Johan N

Dato : 16-05-08 18:00

On May 15, 11:26 pm, "EL-Trikker" <eltrik...@REMOVEgmail.com> wrote:
> [...]
> diske.. men et kort med 4 porte på som i forgående indlæg burde kunne rækket

Men for at komme tilbage til sagen, jeg har 2 stk SATA og 1 stk ATA
Promise controllere liggende. s-ata-tx2 / s-ata tx4 ATA controlleren
er 133Mhz

JN

Fra : N_B_DK

Dato : 17-05-08 03:10

"Johan N" <hit.johan@gmail.com> wrote in message
> s-ata tx4 ATA controlleren
> er 133Mhz

Nej, det er en PCI controller, og så kan den maks være 66Mhz, for at
være 133Mhz er det nødvendigt skal det være en PCI-X

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 17-05-08 13:40

Johan N wrote:
> Men for at komme tilbage til sagen, jeg har 2 stk SATA og 1 stk ATA
> Promise controllere liggende. s-ata-tx2 / s-ata tx4

Modelnumre?
Så kan vi selv hitte ud hvad det er for nogen.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 17-05-08 13:53

Johan N wrote:
> Men for at komme tilbage til sagen, jeg har 2 stk SATA og 1 stk ATA
> Promise controllere liggende. s-ata-tx2 / s-ata tx4

Hov, jeg opdagede lige at Promise jo faktisk har så korte modelnumre.

Fra : N/A

Dato : 17-05-08 13:40

Fra : N/A

Dato : 17-05-08 13:40