Sempron / Athlon ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-05-08 21:07

Jeg vakler med hensyn til om jeg skal købe en maskine med AMD Sempron 64
LE-1100 eller med AMD Athlon 64 4800+ X2.

Er er nogen der kan fortælle mig hvad jeg kommer til at undvære, såfremt jeg
vælger den billigere Sempron i stedet for Athlon?

Claus

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-05-08 22:37

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Er er nogen der kan fortælle mig hvad jeg kommer til at undvære, såfremt
> jeg vælger den billigere Sempron i stedet for Athlon?

Det kommer vel an på hvad du skal bruge PC (cpu'en) til.

Bjarne K.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-05-08 05:42

"Bjarne K." <bjk@ost.ppp> skrev i

> "Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> wrote in message

> Det kommer vel an på hvad du skal bruge PC (cpu'en) til.

Jeg vil fortrinsvis bruge den til internetsurf og til at se film/tv på, men
aldrig til computerspil.

Claus

Fra : Bjarne K.

Dato : 14-05-08 12:53

> Jeg vil fortrinsvis bruge den til internetsurf og til at se film/tv på,
> men
> aldrig til computerspil.
>
> Claus

Vil tro at en Sempron er nok. TV klares via et tv-kort, og film er (tildels)
håndreret af grafikkortet. Måske du skulle vælge LE-1200 for at få større L2
cache.

Mener ikke der var support for AMD's Cool and Quiet, med de gamle Sempron,
så du burde måske lige undersøge, om det stadig er gældende.
På Wiki står der godt nok at alle Sparta (LE-1100 til LE-1300)
a.. All models support: MMX, SSE, SSE2, SSE3, Enhanced 3DNow!, NX bit, AMD64
(AMD's x86-64 implementation), Cool'n'Quiet

Bjarne K.

Fra : Dr.Phil

Dato : 14-05-08 10:53

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er er nogen der kan fortælle mig hvad jeg kommer til at undvære, såfremt
> jeg vælger den billigere Sempron i stedet for Athlon?

Hvad er prisforskel ??

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-05-08 16:44

"Dr.Phil" <123@123.dk> skrev i

> "Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er prisforskel ??

EUR 30, dvs. 225 kr.

Det er denne her jeg påtænker at anskaffe fra Tyskland:
http://www.one.de/shop/product_info.php?action=config&products_id=2602?osCsid=fcbd71a6d14d48a73070bc3f6235eb0d&grt=1&tar=19&nav=off

http://www.one.de/shop/

Claus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-05-08 16:27

Claus E Beyer wrote:

> Det er denne her jeg påtænker at anskaffe fra Tyskland:
> http://www.one.de/shop/product_info.php?action=config&products_id=2602?osCsid=fcbd71a6d14d48a73070bc3f6235eb0d&grt=1&tar=19&nav=off

Til dit behov er Sempron rigeligt. Skal du have Athlon bør du kigge på
Athlon BE-serien.

Jesper Poulsen