Canon IP 4200 problem
Fra : Rado

Dato : 13-05-08 14:09

Jeg har en Canon IP 4200 USB printer hvor jeg hidtil har brugt
originalpatroner.

Nu prøvede jeg så at købe nogle kopipatroner (nordic-ink) af dem hvor
man selv skal flytte chippen. Da den første af originalpatronerne så
løb tør, skiftede jeg den ud med en kopipatron hvor jeg så flyttede
chippen fra originalen over på kopien.

Det virkede umiddelbart udmærket, så jeg tænkede ikke mere over det.
Næste gang jeg skulle bruge printeren kunne Windows imidlertid ikke
genkende den, den meldte ukendt USB enhed hvilket skulle skyldes at
enheden ikke fungerede korrekt.

Jeg kiggede så på patronerne og opdagede at kopipatronen (rød farve)
blinkede. Der var stadig farve i den, så det kunne ikke være det der
var problemet. Jeg prøvede så at bytte den om med den blå, for at se
om det var printhovedet eller patronen der var noget galt med. Her
fortsatte den med at blinke selvom den nu sad hvor den blå skulle
sidde, mens den blå opførte sig normalt, dvs. den blinkede ikke.

Tyder det ikke umiddelbart på at det er chippen på den røde patron der
er noget galt med? Og er det normalt at Windows ikke kan genkende
printeren hvis der er noget galt med chippen på en patron?

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-05-08 18:18

Rado wrote:
> Nu prøvede jeg så at købe nogle kopipatroner (nordic-ink) af dem hvor
> man selv skal flytte chippen.

Nu har jeg ikke selv en printer med chip - men der er noget med at den
del af chippen, der holder øje med blækstanden ikke virker, når man
bruger kopipatroner, hvor man flytter chippen over.

Her er et par tip, jeg har gemt på et tidspunkt:

Uoriginale patroner på IP4200/IP5200:

Man skal bare være opmærksom på, at den så ikke kan
finde ud af, når de er tomme. Men det opdager man jo, når der kommer
striber.
Når den popper op og fortæller, at den er ved at løbe tør, skal man
holde
fortsæt knappen inde i ca. 5-10 sekunder for at få den til at holde op
med
at komme med advarslen. Det samme skal man gøre, når den mener at
patronen
er tom og nægter at skrive ud. Hold fortsæt inde i 10 sekunder. Så
printer
den videre og advarslen stopper.

Pop up med "tom patron" på IP4200:

Tja, min er en ip4200, men måske er det det samme, da min kom med "tom
patron" (ikke lav blæk, det er ikke nok) trykkede og holdt jeg "fortsæt"
knappen, den midterst på min printer, i ca 10 sec indtil beskeden
forsvandt,
så kommer der nogle beskeder med ugyldig patron, og at canon ikke er
ansvarlig hvis du futter printeren af pga blæk mangel etc, klik
ja/fortsæt,
og så er blækmåleren for den givne patron deaktiveret.
Det gælder kun for den farve, skal altså gøres efterhånden som de
forskellige farver løber tør.

Jan

--
Signatur ude af drift

Fra : Rado

Dato : 14-05-08 19:34

On Tue, 13 May 2008 19:18:19 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>Nu har jeg ikke selv en printer med chip - men der er noget med at den
>del af chippen, der holder øje med blækstanden ikke virker, når man
>bruger kopipatroner, hvor man flytter chippen over.

Ja, man skal selv holde øje med blækstanden med kopipatroner. Men det
har vist ikke noget med det her at gøre. Men tak for tipsene
alligevel.