HP Color LaserJet 2600N erfaringer søges
Fra : Søren Jensen

Dato : 10-05-08 16:54

Hej
jeg overvejer at købe HP Color LaserJet 2600N er der nogen der kender til
den ?
er den stabil og billig i drift?
hvor mange sider er der ca i den /de toner der er i fra ny?

Søren

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-05-08 20:17

"Søren Jensen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den ?
> er den stabil og billig i drift?
> hvor mange sider er der ca i den /de toner der er i fra ny?

Velkommen i Netto tirsdag morgen.
999,- kontant ved kassen, så er den din

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-05-08 20:36

On Sat, 10 May 2008 21:17:27 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
wrote:

>Velkommen i Netto tirsdag morgen.
>999,- kontant ved kassen, så er den din

Jeg overvejer også at købe den. Men udbuddet er stærkt begrænset, så
man skal nok møde i god tid inden åbningen tirsdag morgen

<mlr>

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-05-08 20:36

Andersen [3650] wrote:

> 999,- kontant ved kassen, så er den din

Jeg kunne nemt finde noget der var bedre.

Xerox DocuPrint NC60 fås til ca. 1500,-

Det er en langt bedre (og hurtigere) printer, med mere RAM og
understøtter PCL 5C og PostScript 3. Desuden er der tale om en 1200x1200
dpi printer (både i sort og farve).

Jesper Poulsen

Fra : Autocadster

Dato : 10-05-08 23:18

Jesper Poulsen har bragt dette til verden:

Hej...

Er den også til netværk ?

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-05-08 01:02

Autocadster wrote:

> Er den også til netværk ?

Ja.

Jesper Poulsen

Fra : Søren Jensen

Dato : 24-05-08 08:49

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er en langt bedre (og hurtigere) printer, med mere RAM og
> understøtter PCL 5C og PostScript 3. Desuden er der tale om en 1200x1200

Ja det er også en udgået model nu
http://www.office.xerox.com/printers/color-printers/docuprint-nc60/sprt-enus.html
Andre forslag tilen farve laser under 2000-2500

Søren

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-05-08 12:08

Søren Jensen wrote:

> Ja det er også en udgået model nu

Du venter for længe...

> Andre forslag tilen farve laser under 2000-2500

Xerox Phaser 6130/N (det er efterfølgeren til min Phaser 6120N):
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=426540

Jesper Poulsen

Fra : Esben

Dato : 10-05-08 23:59

"Søren Jensen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> jeg overvejer at købe HP Color LaserJet 2600N er der nogen der kender til
> den ?

Den er udgået, det er derfor den sælges til lave priser her og der.

--
Esben

Fra : Steen F.

Dato : 11-05-08 01:06

Søren Jensen wrote:
> [...]
> til den ?
> er den stabil og billig i drift?
> hvor mange sider er der ca i den /de toner der er i fra ny?

Læs om den på www.edbpriser.dk
Den får ikke ret meget ros.

Fra : Søren Jensen

Dato : 11-05-08 08:06

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Læs om den på www.edbpriser.dk
> Den får ikke ret meget ros.

Er der andre bud på en stabil farvelaserprinter billig i drift pris max
2000.
gerne med fuld toner fra ny , så man ikke skal ud at købe toner med det
samme.

Søren

Fra : Max

Dato : 11-05-08 08:48

Hej Søren

> gerne med fuld toner fra ny , så man ikke skal ud at købe toner med
> det samme.

Se det i øjnene, du kan ikke købe toner til en printer for den pris en
HP2600N koster idag. Og det er forøvrigt en god printer til prisen,
den eneste ulempe er at den har lidt problemer hvis den skal op
og køre på et netværk med en server, men på lokalnetværk køre
den udmærket.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-05-08 09:02

Max wrote:

> HP2600N koster idag. Og det er forøvrigt en god printer til prisen,

For 500,- ekstra får man en printer der er _markant_ bedre. Ikke bare en
smule bedre, men meget, meget bedre.
HP2600N sælger på navnet - ikke andet. Maskinen er noget klamp rent
kompatibilitetsmæssigt og udvidelsesmæssigt. 16 MiB RAM er useriøst i en
farvelaser.

Jesper Poulsen

Fra : Max

Dato : 11-05-08 13:07

Hej Jesper

> HP2600N sælger på navnet - ikke andet. Maskinen er noget klamp rent
> kompatibilitetsmæssigt og udvidelsesmæssigt. 16 MiB RAM er useriøst i

Vi taler om en printer i prisklassen hvor det hedder "køb og smid væk", og
den tilfredstiller såmændt 90% af brugerne.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-05-08 15:10

Max wrote:

> Vi taler om en printer i prisklassen hvor det hedder "køb og smid væk", og

Den er en printer der står til 1900,- i diverse netbutikker.

Der er steder hvor man ikke bør spare - et af stederne er på printere.
Det er surt at købe en printer for billigt og 2600N er for billig selv
hvis den koster 500,-

Den er simpelthen for skrabet.

Jesper Poulsen

Fra : Esben

Dato : 12-05-08 17:01

> HP2600N sælger på navnet - ikke andet. Maskinen er noget klamp rent
> kompatibilitetsmæssigt og udvidelsesmæssigt. 16 MiB RAM er useriøst i en
> farvelaser.

Du kan ikke sammenligne RAM mængden i en GDI og en PCL5-6/PS printer..

--
Esben

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-05-08 04:43

Esben wrote:

> Du kan ikke sammenligne RAM mængden i en GDI og en PCL5-6/PS printer..

Nej, en GDI-printer kan ikke noget af sig selv. PC'en laver _alt_
arbejdet. 16MiB er stadig ikke meget i en laserprinter.

Hvor er det dog befriende bare at sende et printjob afted og så lade
printeren få det hele til at se ud. Livet er for kort til GDI.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-05-08 09:00

Søren Jensen wrote:

> Er der andre bud på en stabil farvelaserprinter billig i drift pris max
> 2000.

Ja. Det er der skam - læs tråden igennem.

Jesper Poulsen

Fra : Søren Jensen

Dato : 11-05-08 09:23

> Ja. Det er der skam - læs tråden igennem.

du skriver Xerox DocuPrint NC60 ok den er lidt dyre end den hp på tilbud

men toner er ca. 100 % dyre 929.- kr pr farve og du får 4000 side
hvis du vælger hp er prisen på farve toner kun 470,- kr pr farve men du får
kun 2500 sider.
929,- kr 4000sider 0,23 pr udskrift
470.- dk 2500 sider 0,18 pr udskrift

så den er ikke billiger i drift.

kompatibilitetsmæssigt ?? kombatibil med hvad

andre der har et bud ?

Søren

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-05-08 15:19

Søren Jensen wrote:

> du skriver Xerox DocuPrint NC60 ok den er lidt dyre end den hp på tilbud

Men billigere end samme HP, når den ikke er på tilbud.

> men toner er ca. 100 % dyre 929.- kr pr farve og du får 4000 side

Det får du ikke behov for at tænke på de første mange år.
Du får til gengæld langt bedre funktionalitet i Xerox'en.

> 929,- kr 4000sider 0,23 pr udskrift
> 470.- dk 2500 sider 0,18 pr udskrift
> så den er ikke billiger i drift.

Når du får brug for at skifte toner har priserne garanteret ændret sig.
Faktum er at Xerox'en er en langt bedre printer. Laaangt bedre.
Skulle jeg købe farvelaser i dag blev det en Xerox DocuPrint NC60.

> kompatibilitetsmæssigt ?? kombatibil med hvad

HP'en er en GDI-printer og Xerox'en er en PCL/PostScript-printer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Graphics_Device_Interface
http://en.wikipedia.org/wiki/Printer_Command_Language
http://en.wikipedia.org/wiki/PostScript

Sandsynligheden for at Xerox'en virker med de næste mange
Windows-versioner er større end at HP'en virker.

Jesper Poulsen

Fra : TGJ

Dato : 12-05-08 07:40

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Sandsynligheden for at Xerox'en virker med de næste mange
> Windows-versioner er større end at HP'en virker.

FULDSTÆNDIG enig

HP driver support er virkelig ringe

Thomas

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-05-08 09:29

TGJ wrote:

> HP driver support er virkelig ringe

Fordelen ved PostScript/PCL er at det er et OS- og printeruafhængigt
sprog, hvilket gøt at man kan skrive ud på printeren uden overhovedet at
have en driver til den.

Min PostScript-printer skal bare have en PostScript-fil, så skriver den...

Det virker med Mac, Linux og Vista, samt Windows 7 (når den kommer).

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-08 09:27

Den 10/05-2008 klokken 21:17, skrev
i <4825f4b9$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> "Søren Jensen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> >
> Velkommen i Netto tirsdag morgen.
> 999,- kontant ved kassen, så er den din

Mon der medfølger drivere, så den kan installeres på Vista?

(Se min tråd 'HP Color LaserJet 2600N installation på Vista')

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Søren Jensen

Dato : 11-05-08 09:49

> Mon der medfølger drivere, så den kan installeres på Vista?
>
> (Se min tråd 'HP Color LaserJet 2600N installation på Vista')

Den liger her .
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=dk&prodNameId=446154&prodTypeId=18972&prodSeriesId=446153&swLang=6&taskId=135&swEnvOID=2093

har du prøvet den ?
det ville da væresurt at købe noget der ikke kan bruges på nye os

Søren

Fra : Max

Dato : 11-05-08 13:08

Hej Kjeld

> Mon der medfølger drivere, så den kan installeres på Vista?

Den køre fint på Vista så længe vi taler om lokalt netværk.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-08 20:08

Den 11/05-2008 klokken 10:48, skrev
i <g06bto$2ns4$1@newsbin.cybercity.dk>:

> [...]

> har du prøvet den ?
> det ville da væresurt at købe noget der ikke kan bruges på nye os

Tak for linket Søren.
Nej, jeg er ikke nået så langt endnu.
Men nu føler jeg mig snart parat til til at gå ud og forsøge installation
af min vens printer

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Jan Vennike

Dato : 12-05-08 08:21

> [...]
> den ?
> er den stabil og billig i drift?
> hvor mange sider er der ca i den /de toner der er i fra ny?

Vi har en ude på firmaet og har haft det i en ½ års tid - og den fungerer
udemærket.

Faktisk så godt at jeg lige har købt en hjemtil.

Tonerne - hmmm - mener det er normale tonere der medleveres (2000 siders) -
og vi har stadig ikke udskiftet dem på arbejdet - og jo, den bliver brugt.

Mht Vista support - så er der drivere til den (kører Vista på arbejdet -
adddr) - og gennem mit lange liv i IT branchen er min erfaring at HP er de
eneste man kan få drivere til lang tid efter at selve printeren er udgået.
Alle/mange andre skrotter driverne et par år efter at printeren er udgået af
produktion.

--
Jan

Remove the cat in the emailaddress to reach me

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-05-08 09:32

Jan Vennike wrote:

> eneste man kan få drivere til lang tid efter at selve printeren er udgået.
> Alle/mange andre skrotter driverne et par år efter at printeren er udgået af
> produktion.

Det er så bare ikke helt korrekt. Der er rigtigt mange HP-printere der
bare ikke findes Vista-drivere til. Rigtigt mange, endda.

Hvis man vælger en PS- eller PCL-printer behøver man ingen driver.
Printeren udskriver filer i PCL- eller PS-format.

Jesper Poulsen

Fra : Esben

Dato : 12-05-08 17:09

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Det er så bare ikke helt korrekt. Der er rigtigt mange HP-printere der
> bare ikke findes Vista-drivere til. Rigtigt mange, endda.

Generelt, eller i forhold til andre producenter? Stort set alle Laserjets
har Vista support.

--
Esben

Fra : Jan Vennike

Dato : 12-05-08 19:47

"Esben" <esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Generelt, eller i forhold til andre producenter? Stort set alle Laserjets
> [...]

Selv vores 15 år gamle Laserjet 5 er der indbygget support til i Vista - så
nej, der kan man IKKE få driverne fra HP, de er der allerede.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-05-08 04:46

Jan Vennike wrote:

> Selv vores 15 år gamle Laserjet 5 er der indbygget support til i Vista - så

Det er en PCL-printer. Den skal ikke have særskilt support.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-05-08 04:45

Esben wrote:

> Generelt, eller i forhold til andre producenter? Stort set alle Laserjets
> har Vista support.

Og de færreste blækprintere har. HP er noget vægelsindet mht. support.

Jesper Poulsen

Fra : Jan

Dato : 14-05-08 14:59

Hejsa.

Har en 2600 dtn stående til privat brug, har haft den i et par år. Der er
udskrevet i alt 1267 sider, deraf 1028 sider i farve. Der er estimeret 148
sider tilbage af den sorte, 213 sider af den magneta, 661 af den gule, og
149 af den cyane patron.
Den har kørt upåklageligt på netværket, uden papirstop eller andre
skavanker, og er nem at bruge, også for konen

venlig hilsen
Jan

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-05-08 09:17

Søren Jensen wrote:

> Hej
> jeg overvejer at købe HP Color LaserJet 2600N er der nogen der kender
> til den ?

Den var på tilbud i netto, så jeg købte en, da jeg var der for at købe
yoghurt.

> er den stabil og billig i drift?

Det ved jeg om et par år, normalt forventer man at sådan et apparat har 6
års levetid uden større service-behov.

> hvor mange sider er der ca i den /de toner der er i fra ny?

Der følger ""2000 siders"" farvepatroner med, så budgettet er 50 øre pr.
side print i 4 farver såfremt du forventer at købe en ny printer når den
ikke har mere ammunition.

HP's blæksprutter har bedre tone-overgange og jeg synes den har en smule
rødstik og en lidt mærkelig gamma-kurve. Men hvis du ikke ved, hvad
gammekurve er gør det ikke noget, og ved du det kan du korrigere for både
farvebalance og gamma. Køb en 6 farvet blæksprutte hvis du vil have optimalt
foto-print, hvad det angår er selv min gamle 1210 bedre ... så den blev
grebet igen inden den nåede ud. Jeg tror jeg skal have set lidt på dens
options ... jeg tror den kan printe pænere end den gør ud af æsken.

> Søren

Med venlig hilsen

Peter Larsen