Ram - Mushkin versus Corsair
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-05-08 17:04

Hmm det ser ud til at det har lange udsigter mht at få Corsair fra SHG
TWIN2X4096-8500C5DF
http://www.corsairmemory.com/products/dominator.aspx

Jeg har kikket på et sæt Mushkin i stedet - timingen er den samme
996599 (2x2GB) XP2-8500
http://www.mushkin.com/doc/products/memory_detail.asp?id=661

Skal jeg vente eller slå til?

- Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-05-08 22:09

Peter Lykkegaard wrote:

> Skal jeg vente eller slå til?

Skal du overclocke?

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-05-08 23:00

"Jesper Poulsen" skrev

> Skal du overclocke?

Det var meningen at jeg skulle forsøge mig lidt med det også

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-08 02:27

Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
> http://www.corsairmemory.com/products/dominator.aspx
>
> Jeg har kikket på et sæt Mushkin i stedet - timingen er den samme

Volt og timing er den sammen (basically) så om du vælger den ene eller
anden producent er hip som hap. hvis det tipper din vægtskål kan jeg
nævne at Corsair ofte er nævnt i Qualified Vendors Lists, QVL. dvs. de
bliver testet mod producenternes bundkort, hvilket måske giver dig mere
nattesøvn, men de ram du linker til er ved første øjekast helt ens.
mushkin nævner 2.0-2.1 volt og corsair siger 2.1 volt. jeg ville ikke
tage mig at den forskel. 5-5-5-15-2T siger mig at det alligevel er
'stresset' køb det der er billigst ved den forhandler du stoler mest på.
så er den skid slået.
personligt kører jeg med Corsair RAM og jeg har forsøgt at clocke det
med gode resultater, for nysgerrighedens skyld. hvis du virkelig vil
clocke så kig evt på Super Talent istedet.

inden jeg trykker 'send' kigger jeg lige dine links igennem for en
sikkederheds skyld og det første der slår mig er at Corsair er meget
mere villige til at fortælle hvad deres moduler kan/kræver end Mushkin
er, jeg ville vælge Corsair.

Mvh.
Claus

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-05-08 09:13

""Claus Albæk (Kbh.)"" skrev

> jeg ville vælge Corsair.

Umiddelbart også min holdning
Men fih jeg har stået på venteliste siden 12 april ...

Super Talent? - Nogen der ved hvor man kan få dem op under neglene mod
passende betaling?

- Peter

Fra : Anders Ecklon

Dato : 10-05-08 11:18

> Skal jeg vente eller slå til?

Hej Peter

Jeg 2 af de Mushkin sæt, dvs. 8GB i alt i mit GA-X48-DQ6.
Det er de bedste ram jeg endnu har haft, slår de Crucial Ballistix og de
Corsair jeg har haft fat i.

Overclocker med lethed til 1150mhz ved 2.0v

Mushkin er ikke så kendte som corsair eller corsair, men i OC kredse er de
foretrukket over de to andre mærker. (Med undtagelse af enkelte versioner af
ballistix ram).

Som jeg ser der er der ikke noget valg :) Tag mushkin stængerne.

Mvh Anders

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-05-08 12:03

"Anders Ecklon" skrev

> Som jeg ser der er der ikke noget valg :)

Ok jeg har for en del år tilbage læst et par gode ting om Mushkin
Jeg prøver at studere muligheden nærmere :)

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-08 13:49

Peter Lykkegaard wrote:
> "Anders Ecklon" skrev

> Ok jeg har for en del år tilbage læst et par gode ting om Mushkin
> Jeg prøver at studere muligheden nærmere :)

De er kendte i USA, jeg ville dog stadig tjekke op på specs eller et par
reviews inden jeg handlede de RAM.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-05-08 20:07

"Peter Lykkegaard" skrev

> Skal jeg vente eller slå til?

Jeg har bestilt de 2x2Gb Mushkin
Samtidig så har jeg skiftet MB til et Gigabyte EP35-DS3R i stedet for et
combi EP35C-DS3R

Nu skal jeg bare have fat i SHG tirsdag for at få dem sat i omdrejninger mht
resten (Antec P182/Intel E8400)

- Peter