Nyt spørgsmål om mikrofon
Fra : Marianne

Dato : 04-05-08 06:29

Hej

Jeg slås fortsat med min mikrofon jf spørgsmålet nedenfor.

Jeg har et talegenkendelsesprogram installeret, og der fungerer mikrofonen
fint.

Men i det alm. WinXP sker intet.

Jeg kan ikke gennemskue/huske, om man kan indstille på noget i forhold til
mokrofonen, som skulle kunne give dette resultat?

mvh
Marianne

Fra : Ole Christiansen

Dato : 04-05-08 06:54

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan ikke gennemskue/huske, om man kan indstille på noget i forhold til
> mokrofonen, som skulle kunne give dette resultat?

Kontrolpanel-lyde og lydenhder. Eller under tale.

Fra : Mads

Dato : 04-05-08 07:52

On Sun, 4 May 2008 07:29:23 +0200, "Marianne"
<handel@fjerndettelundbak.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg kan ikke gennemskue/huske, om man kan indstille på noget i forhold til
>mokrofonen, som skulle kunne give dette resultat?

Nu kommer det jo helt an på hvad du mener med "i det alm. WinXP",
altså hvad prøver du at lave med mikrofonen ? I hvilket program?

Prøver du f.eks. at optage noget med den lille Lydoptager der ligger
i Programmer / Tilbehør ?

Ihvertfald skal Windows lyd indstillinger være sat sådan at mikrofonen
både er åben og er den kilde der optages fra.

For at indstille Windows til at optage fra en mikrofon :

1. Klik START og vælg KONTOL PANEL

2. Klik på LYDE OG LYDENHEDER

3. Midt på første faneblad, klik på AVANCERET

4. Flyt skyderen for MIKROFON op til ca 3/4 og tjek at der IKKE er
markeret ved SLÅ FRA

5. I menuen INDSTILLINGER, vælg EGENSKABER, marker INDSPILNING
og klik OK

6. Flyt skyderen for MIKROFON op til ca 3/4 og marker VÆLG ved
MIKROFON.

7. Ved nogen mikrofoner er det også nødvendigt her at klikke på
AVANCERET og vælge Microphone 20db boost. Klik derpå på LUK.

8. Luk mixervinduet og luk EGENSKABER FOR LYDE OG LYDENHEDER