Medion MD 8822 - hvor megen RAM kan den bæ~
Fra : Henning Kampmann

Dato : 01-05-08 17:51

Hej

Normalt får man en manual der dækker maskinens Motherboard, hvor
alt det tekniske er til at se og læse.

Med ALDIs Medion MD 8822 følger der desværre ikke en sådan manual
med - dybt tåbeligt - så man har jo ikke en ærlig chance for at
kunne finde nødvendige oplysninger fx med 2 slots, hvor der pt
sidder 1Gb i den ene, er der jo flere simple spørgsmål:

Kan jeg sætte 2x1Gb, eller 2x2Gb i maskinen, eller blot øge med
1x2Gb så jeg kan komme op på 3Gb?

RAM type, antal pinde - jeg skal vel ikke sidde og tælle om der
er 533, 538 eller et helt andet antal pinde?

Hvis der er en i gruppen, som har fundet frem til et sted, hvor
disse info er at finde, så er jeg meget interesseret i at få et
tip!

TIA

Henning

Ved mail skal tallene lige væk først.

Fra : Gamle

Dato : 01-05-08 18:09

Henning Kampmann wrote:

> Hvis der er en i gruppen, som har fundet frem til et sted, hvor
> disse info er at finde, så er jeg meget interesseret i at få et
> tip!

Få fat på siw.exe som fortæller alt om pc'en. Også max. ram.
Så behøver du ikke være så sur

Mvh.
Torben

Fra : Henning Kampmann

Dato : 01-05-08 19:36

Hej Torben.

Tak for tippet mht. SIW. Jeg kendte ikke dette program.

On Thu, 1 May 2008 19:08:31 +0200, "Gamle" <torbenth@it.dk>
wrote:
-klip-

>Så behøver du ikke være så sur

Øv, hvorfor skal jeg være glad og fro, når det jo er for dårligt,
at man ikke får leveret de relevante informationer i form af en
normal manual, der dækker Motherbordet. Efter min mening er det
egentligt dybt uforskammet.

Nå, men jeg skal jo være glad, så tak for hjælpen!

Venlig hilsen

Henning

Fra : alexbo

Dato : 02-05-08 15:07

"Henning Kampmann" skrev

> [...]
> at man ikke får leveret de relevante informationer i form af en
> normal manual, der dækker Motherbordet. Efter min mening er det

Næh det er dig der er uforskammet, en manual til motherbordet er ikke det
ringeste relevant, maskinen leveres med de nødvendige brugervejledninger til
den alm. bruger.
Han skal bare vide hvordan maskinen virker, og har ikke brug for at vide
hvordan man ændrer ram, hvilken blæser der sidder i, eller hvordan jumperne
kan ændres.
Det er som en instruktionsbog til en bil, den fortæller hvad knapperne er
til, hvis man vil pille i motoren skal man bruge yderligere manualer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-05-08 20:17

>Kan jeg sætte 2x1Gb, eller 2x2Gb i maskinen, eller blot øge med
>1x2Gb så jeg kan komme op på 3Gb?

Du kan max sætte 3 GB i den. Sætter du 4GB i viser den kun 3GB samt
"smider" dit lydkort ud.

Jeg har selv 1x1GB + 1x2GB i min.

Fra : Henning Kampmann

Dato : 02-05-08 20:10

Bingo, det var et sådant svar, som jeg havde brug for!

Tak.

Venlig hilsen

Henning

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-05-08 20:22

On Fri, 02 May 2008 21:09:55 +0200, Henning Kampmann
<catline123@edb.dk> wrote:

>Bingo, det var et sådant svar, som jeg havde brug for!

Jeg håbede

Jeg kunne ikke selv finde svar da jeg skulle opgradere (og manualen
synes jeg ikke sagde noget fornuftigt) så jeg tog chancen, men blev
skuffet.

>Tak.

Velbekomme

Vista i sig selv (går ud fra du kører med det præ-installerede system)
er i 32bit og understøtter officielt max 3,5GB så vidt jeg ved, så der
er alligevel ikke vundet det store med mere ram.

Fra : JBJ

Dato : 06-05-08 08:53

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er i 32bit og understøtter officielt max 3,5GB så vidt jeg ved, så der
> er alligevel ikke vundet det store med mere ram.

Og så kan denne lille side hjælpe en del med at få bedre ydelse i Vista

http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=269

Kører selv med 8192kb

JBJ

Fra : George

Dato : 26-05-08 15:37

JBJ skrev:
> Og så kan denne lille side hjælpe en del med at få bedre ydelse i Vista
>
> http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=269
>
> Kører selv med 8192kb

Er det med 8Gb ram eller med indstillingen 8192kb
i Reg eller begge ?

George