RAM - Hvordan er det nu lige det er?
Fra : (-Peter-)

Dato : 29-04-08 13:12

Hej.

Jeg skal have opgraderet ram i en acer 1360 bærbar.

Der sidder 2*256 mb ddr 333 mhz klodser i..

Jeg vil gerne skifte den ene ud med en 1 gb klods..

Skal denne være en 333 mhz? eller kan man ikke sætte en 400 mhz i,
der
så bare kun kører de 333? (spørger da 400 mhz er billigere)..

Mvh
Peter

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-04-08 09:40

(-Peter-) wrote:
> [...]
> der
> så bare kun kører de 333? (spørger da 400 mhz er billigere)..

Kan du evt bruge de her Kingston RAM (hvis det er den model):

http://tinyurl.com/6p8zym

Jeg har selv prøvet at sætte nogle passende Kingston RAM i min datters Acer
aspire 4310 bærbare, og det funker fint. Der sad 1GB Hyundai RAM i i
forvejen, og der var ikke nogen problemer i at sætte yderligere 1GB Kingston
RAM i.

Manualen bør fortælle dig hvad de enkelte RAM-slots max understøtter af
RAM-størrelser.

Fra : (-Peter-)

Dato : 30-04-08 03:17

On 30 Apr., 10:39, "Per Nielsen" <dazzle...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> RAM i.
>
> Manualen bør fortælle dig hvad de enkelte RAM-slots max understøtter af

Jeg ved (fra manualen) at den max understøtter 2X1 GB - så det er kun
et spørgsmål om det med clockfrekvensen..

/peter

Fra : (-Peter-)

Dato : 30-04-08 03:18

> Kan du evt bruge de her Kingston RAM (hvis det er den model):
>
> http://tinyurl.com/6p8zym

ja.. fås de da billigt eller hvad?

glemte lige dette svar...

/peter

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-04-08 12:18

(-Peter-) wrote:

> ja.. fås de da billigt eller hvad?

Hvis du klikker på 1GB modulet, får du muligheden for "click here" under
"How to purchase online". Så når du frem til danske forhandlere. Det
billigste jeg umiddelbart kan finde er:

http://www.multimediaworld.dk/searchresult.asp?searchstring=KAC-MEMC%2F1G

609.- + forsendelse. Ikke specielt billigt, synes jeg. Men andre er da
velkomne til at byde ind Ellers kan du jo google på:

KAC-MEMC/1G

og/eller

LC.1GB01.001 (Acer)

Fra : (-Peter-)

Dato : 30-04-08 06:34

On 30 Apr., 13:17, "Per Nielsen" <dazzle...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> 609.- + forsendelse. Ikke specielt billigt, synes jeg. Men andre er da
> velkomne til at byde ind Ellers kan du jo google på:

okay.. tak for kommentaren..

/peter