Tildeling af statisk IP til HP printer
Fra : Jan Tønder

Dato : 23-04-08 13:03

Hej.

Har en HP K5400 netværksprinter der jævnligt får tildelt en ny IP (DHCP).
Hvordan dælen kan man tildele en fast IP? Det er træls hele tiden at skulle
fortælle printerporten hvad for en IP den har lige nu.

Det er vel noget der skal gøres på selve printeren, men der er ingen display
og der står ikke andet i manualen end at man ved printerproblemer bør
overveje at tildele en fast IP....JA, det er fint, men hvordan?

Nogen der kan hjælpe?

Mvh Jan T

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 23-04-08 14:28

Jan Tønder wrote:
> [...]
> display og der står ikke andet i manualen end at man ved
> printerproblemer bør overveje at tildele en fast IP....JA, det er

Kan man ikke gøre det fra en browser via printerens WEB-interface?

Alternativt, hvis routeren understøtter statisk DHCP, kan man
bede denne om altid at tildele samme ip-adresse til printeren
baseret på MAC-adressen.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jan Tønder

Dato : 24-04-08 07:04

> [...]
>
> Alternativt, hvis routeren understøtter statisk DHCP, kan man
> bede denne om altid at tildele samme ip-adresse til printeren

Hej Per.

Tak for info - jeg tror rent faktisk nok der er et WEB-interface. Det vil
jeg prøve i første omgang.

Hilsen Jan