Urealistisk memory problem
Fra : Jim

Dato : 23-04-08 17:47

Hej Ng.

Jeg har lige installeret win xp x64 og ville spille Dungeon Siege (1)
ved opstart kommer en urealistisk fejl

SmartHeap Library:
Out Of memory. Please free some memory, then choose retry.

Hvor den fejl passer ind, ka jeg ikke se, da jeg har 8gb ram i computeren,
min Task manager siger: Commit Charge 458m / 9807m
Hvis det er relevant.
(aner ik selv hvad d betyder, men pyt med det)

Er der nogle her der ka klare mit problem, enhver hjælp spreder glæder

Hilsen Jim

Fra : Bjarne K.

Dato : 22-04-08 18:39

"Jim" <ny11092001@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> (aner ik selv hvad d betyder, men pyt med det)
>
> Er der nogle her der ka klare mit problem, enhver hjælp spreder glæder

Kender ikke spillet, men mon ikke det er så gammelt, at det ikke kan
håndtere så meget ram. Prøv om der er en patch.

Ved faktisk ikke om man kan køre sådant et spil i en virtual maskine, Vildt
skud måske, men der sker jo ikke noget ved at prøve. Tror at microsoft
virtual pc er gratis.

Bjarne K.

Fra : ShutEye

Dato : 22-04-08 19:40

> Ved faktisk ikke om man kan køre sådant et spil i en virtual maskine,
> Vildt skud måske, men der sker jo ikke noget ved at prøve. Tror at
> microsoft virtual pc er gratis.

Helt gratis og ganske stabilt og brugbart.
Har for sjov og lidt gamle programmers skyld installeret win98se på vpc2007.
Funker bare :)

Fra : Jim

Dato : 23-04-08 20:43

Fra : N_B_DK

Dato : 23-04-08 00:46

"Bjarne K." <bjk@ost.ppp> wrote in message

> Ved faktisk ikke om man kan køre sådant et spil i en virtual maskine,
> Vildt skud måske, men der sker jo ikke noget ved at prøve. Tror at
> microsoft virtual pc er gratis.

Vmware server er også gratis (og imho bedre)

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-04-08 08:02

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> "Bjarne K." <bjk@ost.ppp> wrote in message

> Vmware server er også gratis (og imho bedre)

Ingen tvivl, men mener ikke den kan kører under XP (Supporters). (Kan
selvfølgelig være jeg tager fejl)

Bjarne K.

Fra : N_B_DK

Dato : 23-04-08 10:56

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Ingen tvivl, men mener ikke den kan kører under XP (Supporters). (Kan
> selvfølgelig være jeg tager fejl)

Du tager fejl, Vmware server, er en mindre version af Vmware Workstation, og
virker fortrinligt under XP, men er nu selv til ESX.

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-04-08 11:15

> Du tager fejl, Vmware server, er en mindre version af Vmware Workstation,
> og virker fortrinligt under XP, men er nu selv til ESX.

Ok, læste bare punkt 5 i manualen:

http://www.vmware.com/pdf/server_admin_manual.pdf

Der stor set siger at der kun supporteres windows 2000-2003 server afarter.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-04-08 11:17

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
>>

> Ok, læste bare punkt 5 i manualen:

"Side 5" that is

Fra : N_B_DK

Dato : 23-04-08 00:46

"Jim" <ny11092001@hotmail.com> wrote in message

> Er der nogle her der ka klare mit problem, enhver hjælp spreder glæder

Du kan i boot.ini filen med en switch fortælle at den kun skal bruge X antal
MB ram, på den måde kan du se om det afhjøælper problemet.