Andet multimedie
bentjuul 3670
Problem med Status vindue
Fra : C. Nielsen

Dato : 22-05-08 23:19

Hej.

Jeg har et problem i Illustrator CS2 hvor der pludselig popper et vindue op
med teksten Status og en blå bjælke -der er kun en knap i vinduet som siger
stop - den virker bare ikke. Når først dette status vindue er fremme, kan
jeg ikke gemme min tegning, eller lukke vinduet ned, men der sker heller
ikke noget andet - alligevel er computeren ikke frossen, jeg kan flytte
curseren og se i joblisten at illustrator er det eneste program der er
tændt. det eneste der er at gøre er at tvinge computeren til at lukke
programmet fra joblisten.

Problemet er ret irriterende og jeg ved ikke hvad der fremkalder det.
Måske kender andre til det samme og ved hvad der kan gøres, både for at
undgå at det opstår og at afhjælpe det, så jeg ikke mister data.

Mvh.
Charlotte Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 23-05-08 18:34

C. Nielsen <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Måske kender andre til det samme og ved hvad der kan gøres, både for at
> undgå at det opstår og at afhjælpe det, så jeg ikke mister data.

Jeg kender ikke til problemet, men jeg ville slette .plistfilen først og
derefter nulstille Illustrator ved opstart og håbe, at det hjalp

M.

Fra : C. Nielsen

Dato : 23-05-08 20:32

"Morten Lind" <info@for-ogefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender ikke til problemet, men jeg ville slette .plistfilen først og
> derefter nulstille Illustrator ved opstart og håbe, at det hjalp

Tak Morten.
Det vil jeg bestemt prøve, - men, der er ofte et men,
hvor finder jeg denne .plist fil og hvordan nulstiller jeg illustrator ved
opstart ? det har jeg aldrig haft brug for før.
Jeg prøvede søg funktionen på .plist, men der kom blot en masse op til
itunes og noget apple mobil device, intet som virkede illustrator
relateret.
--
Mvh.
Charlotte

Fra : Morten Lind

Dato : 24-05-08 03:32

> [...]

> Jeg prøvede søg funktionen på .plist, men der kom blot en masse op til
> itunes og noget apple mobil device, intet som virkede illustrator

Bruger>Bibliotek>Preferences>com.adobe.Illustrator.plist

M.

Fra : C. Nielsen

Dato : 26-05-08 23:02

> Bruger>Bibliotek>Preferences>com.adobe.Illustrator.plist

Hej Morten.

Tak for din hjælp..
Jeg har ikke kunnet finde denne plist, men så vidt jeg har kunne finde frem
til er det vist kun på mac computere den hedder sådan - og jeg har PC, så
jeg fandt frem til at det må være AIPrefs file, som findes her :
først vis skjulte filer derefter : documents and settings/user/application
Data/Adobe/adobe illustratorCS?/settings folder. Omdøb filen til old og
næste gang illustrator starter op, laver den en ny.
Jeg har også slået version cue fra, så nu må jeg bare vente på at det sker
igen, eller forhåbentlig ikke sker.

Mvh.
Charlotte

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-05-08 08:07

C. Nielsen skrev:

> [...]
> illustratorCS?/settings folder. Omdøb filen til old og næste
> gang illustrator starter op, laver den en ny.

Det er noget nemmere at holde Ctrl + Shift + Alt nede, når
Illustrator startes.

--
Hilsen
Madsen

Fra : C. Nielsen

Dato : 27-05-08 08:41

> Det er noget nemmere at holde Ctrl + Shift + Alt nede, når
> Illustrator startes.

Det har du da fuldstændig ret i.
Tak for at du deler din viden med os andre.
--
Mvh.
Charlotte

Fra : Morten Lind

Dato : 27-05-08 19:02

> Det er noget nemmere at holde Ctrl + Shift + Alt nede, når
> Illustrator startes.

Ups, det glemte jeg at sige Tak for hjælpen, Thomas.

M.