Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign projekt overføres CS3 til CS2 ??
Fra : Preben Larsen

Dato : 22-05-08 16:30

Hej
Vi har noget udveksling af små reklametryksager mellem forskellige
funktioner, sekretær og trykkeri mv.
Nu er nogen af partnerne begyndt med Indesign CS3
Hvad kan vi gøre for at få det ind i vores CS2 udgave ? filformatet er
tilsyneladende skiftet...
Er der opdateringer til det eller hedder det blot total opdatering til CS3..

mvh
Preben

Fra : Max

Dato : 22-05-08 19:03

Hej Preben

> Er der opdateringer til det eller hedder det blot total opdatering
> til CS3..

Man kan i CS3 gemme så de kan åbnes i CS2, men jeg fandt
hurtigt ud af at det var billigere at opdatere end det var at
prøve at lære brugerne at holde CS2 formatet.

--
Mvh Max

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-05-08 07:19

Preben Larsen skrev:

> Hvad kan vi gøre for at få det ind i vores CS2 udgave ?
> filformatet er tilsyneladende skiftet...

Filformatet er ikke skiftet (hedder stadig .indd), men brugere af
CS3 skal _eksportere_ til 'InDesign Interchange'-formatet (.inx),
når noget skal kunne åbnes af CS2 og tidligere.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Preben

Dato : 23-05-08 20:13

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Filformatet er ikke skiftet (hedder stadig .indd), men brugere af
> CS3 skal _eksportere_ til 'InDesign Interchange'-formatet (.inx),
> når noget skal kunne åbnes af CS2 og tidligere.

Tak skal i have,
dvs. opgaven ligger i at få CS3 brugerne til, at lave den øvelse, når vi
skal have det til korrektur
mvh
Preben

Fra : Max

Dato : 23-05-08 20:18

Hej Preben

> dvs. opgaven ligger i at få CS3 brugerne til, at lave den øvelse, når
> vi skal have det til korrektur

Den ligger også i at sikre at CS3 brugerne holder sig fra funktioner
der ikke lader sig exportere til CS2.

--
Mvh Max

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 24-05-08 15:08

"Preben" <INGEN_RIGTIGADRESSE@norealadresse_avaible.here> skrev i
meddelelsen news:4837174f$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Tak skal i have,
> dvs. opgaven ligger i at få CS3 brugerne til, at lave den øvelse, når vi
> skal have det til korrektur

Hvis det blot er korrektur, så vil jeg bruge PDF formatet i stedet.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : Preben Larsen

Dato : 26-05-08 15:22

> Hvis det blot er korrektur, så vil jeg bruge PDF formatet i stedet.
>
> --
> MVH Thomas
Jeg mener vi egentlig selv laver det meste, med cs2 udgaven,
så det kan go´dt være det faktisk er de andre der laver korrekturen
Men fakta er at det er ude og vende både den nye og den gamle Indesign
må se om jeg kan overtale økonomi afd til en opdatering, eller lære cs3
folket at gemme ..
mvh
Preben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-05-08 08:04

Preben Larsen skrev:

> Men fakta er at det er ude og vende både den nye og den gamle
> Indesign må se om jeg kan overtale økonomi afd til en
> opdatering, eller lære cs3 folket at gemme ..

Stod jeg overfor et skifte lige pt, så ville jeg klart vente på
CS4, som kommer sidst på året. Specielt InDesign har en del fejl
i CS3-versionen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 27-05-08 19:07

> Stod jeg overfor et skifte lige pt, så ville jeg klart vente på
> CS4, som kommer sidst på året. Specielt InDesign har en del fejl
> i CS3-versionen.

Hej Thomas. Jeg er stadig på CS2/DK på en PM, G5. Jeg havde overvejet at
opgradere kun Illustrator og InDesign til CS3, men det er måske dumt.
Hvilke fejl har InDesign?

M.

Fra : Preben

Dato : 31-05-08 19:29

> Stod jeg overfor et skifte lige pt, så ville jeg klart vente på
> CS4, som kommer sidst på året. Specielt InDesign har en del fejl
> [...]
OK, jeg skal se om ikke det kan udskydes til den tid
Vil alt andet lige være ærgerligt at få opdateret til en "ny" som er på vej
ud...
mvh
Preben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-06-08 07:55

Morten Lind skrev:

> Hvilke fejl har InDesign?

Nu kommer det jo nok i høj grad an på, hvor mange funktioner, man
bruger i programmet, men på jobbet har vi f.eks. store problemer
med afsnitsformater fra CS2, som opfører sig yderst sært i CS3,
hvilket har resulteret i, at vi har måttet oprette dem forfra i
CS3. Det er ret træls, når man har _mange_ af dem.

Jeg synes også generelt at InDesign CS3 virker mere ustabil end
CS2. CS3 fører stort på antal gange, jeg har måttet nulstille
dens præferencer. Noget jeg meget sjældent gjorde på CS1 og CS2.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 02-06-08 14:17

> Jeg synes også generelt at InDesign CS3 virker mere ustabil end
> CS2. CS3 fører stort på antal gange, jeg har måttet nulstille
> dens præferencer. Noget jeg meget sjældent gjorde på CS1 og CS2.

Tak - jeg bliver hér, lidt endnu

M.

Fra : Ole V Jensen

Dato : 02-06-08 21:54

> Jeg synes også generelt at InDesign CS3 virker mere ustabil end
> CS2. CS3 fører stort på antal gange, jeg har måttet nulstille
> dens præferencer. Noget jeg meget sjældent gjorde på CS1 og CS2.

På de fem installerede CS3-pakker vi har på arbejdet, og de blev
installeret lige efter udgivelsen, kan det tælles på en hånd hvor mange
gange InDesign er gået ned. Vi har aldrig nulstillet preferencerne.

mvh
Ole-J

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-06-08 15:03

Morten Lind skrev:

> Tak - jeg bliver hér, lidt endnu

It's up to you :)

Det kan jo også godt være, at jeg bare er uheldig, men det skal
nævnes, at den er rullet på både PPC og Intel-maskiner her på
pinden, og den kører lige ustabilt på dem alle.

Forleden var jeg på kursus hos Softworld, hvor underviseren i
InDesign også nævnede, at CS3 har mange fejl. Jeg husker ikke
hvad hun præcis nævnede af fejl, men der var bla. nogle problemer
med forankrede objekter (Anchored Objects) og noget med indsatte
tekstfiler fra Windows til Mac, som koksede i æ, ø og å. Det er
dog ikke noget, jeg har oplevet på egen krop.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-06-08 07:11

Ole V Jensen skrev:

> [...]
> installeret lige efter udgivelsen, kan det tælles på en hånd
> hvor mange gange InDesign er gået ned. Vi har aldrig nulstillet

Okay. Som nævnt i <news:g215k7.39g.1@tgm.dyndns.dk>, så kan det
også bare være mig, der er uheldig. Det er set før.

--
Hilsen
Madsen