Andet multimedie
bentjuul 3670
Nedtonet foto på fødselsdagskort.
Fra : Jesper

Dato : 22-05-08 06:54

Hej.

Jeg skal til 50 års fødselsdag på lørdag og fødselslaren har en stor hobby i
form af tog og færger....

Jeg vil derfor gerne lave et hjemmelavet fødselsdagskort, hvor der på
papiret (A4) er et nedtonet foto af f.eks. et tog og en færge - fotoet skal
altså være en slags diskret baggrund på hele papiret.

Håber at I kan følge mig...

Hvordan kan jeg lave det - jeg har PSE6. Det er ikke det store problem at
finde selve motivet, men jeg aner ikke hvordan jeg får lavet denne "effekt".

mvh

Jesper.

Fra : Steen

Dato : 22-05-08 07:05

> Hvordan kan jeg lave det - jeg har PSE6. Det er ikke det store problem at
> finde selve motivet, men jeg aner ikke hvordan jeg får lavet denne
> [...]

I lagpaletten sætter du opasiteten (opacity) til f.eks. 50%

MVH
Steen

www.gral.dk
Photoshop tutorials på dansk