Andet multimedie
bentjuul 3670
Opdelinger i Photoshop
Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-04-08 20:13

Jeg vil gerne lave en slags collage-serie i Photoshop hvor billederne
har samme størrelse. For at kunne styre det kunne man indsætte guides
- men hvis man nu, eksempelvis, har en A3 og vil have 3 kolonner - og
5 rækker, er der så ikke en automatiseret måde at opstille disse på?

Jeg har tidligere gjort det samme i InDesign hvor jeg har oprettet et
tekstfelt med spalter, hvorved jeg fik de lodrette linjer (men ikke de
vandrette. Men fotoforhandleren kan ikke printe PDF'er så jeg måtte
importere PDF'en Photoshop og igen gemme til JPG - og dén manøvre vil
jeg gerne undgå.

Fra : Ole V Jensen

Dato : 25-04-08 15:39

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

> For at kunne styre det kunne man indsætte guides
> - men hvis man nu, eksempelvis, har en A3 og vil have 3 kolonner - og
> 5 rækker, er der så ikke en automatiseret måde at opstille disse på?

I Photoshop vælger du View menuen, derefter går du ned i New Guide.

Så kan du selv vælge hvor den skal placeres. Desværre må du gøre det for
hver enkelt guide.

Hvis du skal have dit dokument delt op i f.eks. 3 spalter, så skriver du
bare 33% i Position, så bliver guiden placeret 33 % inde/nede.

mvh
Ole-J

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-04-08 14:38

On Fri, 25 Apr 2008 16:38:57 +0200, not@available.dk (Ole V Jensen)
wrote:

>I Photoshop vælger du View menuen, derefter går du ned i New Guide.

Nogen gange kan man bare ikke (særligt i Photoshop) se skoven for bare
træer..... Skøn menufunktion jeg lige har opdaget her......

Takker.....

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-04-08 09:06

On Thu, 24 Apr 2008 21:13:00 +0200, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

Ingen der har et godt råd?

Fra : MJ

Dato : 26-04-08 15:39

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i meddelelsen
> On Thu, 24 Apr 2008 21:13:00 +0200, Karsten Jensen
> <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:
>
> Ingen der har et godt råd?

Jo find en anden til at lave dine print...

Du skriver selv du har brugt ID til det før, og det er klart for det er det
ID er velegnet til, når du ikke kan finde løsningen i PS er fordi at PS bare
ikke er velegnet til den slags. Så mit råd, Brug ID og find en anden
printudbyder.

mvh
MJ

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-04-08 14:41

On Sat, 26 Apr 2008 16:38:32 +0200, "MJ" <spamthis@kkopi.dk> wrote:

> [...]
>ID er velegnet til, når du ikke kan finde løsningen i PS er fordi at PS bare
>ikke er velegnet til den slags. Så mit råd, Brug ID og find en anden

Det kan du bestemt have ret i, men det skulle gå stærkt med at få det
trykt og til en billig pris, blandt andet fordi det er en slags
prøvetryk. Og clickfoto tager under 200 for A1 print.

Men kunne der ikke være en "optimeret" løsning på at lave det i
InDesign - for så at få det i god kvalitet over i Photoshop?

Synes det er NOGET nemmere at styre i Photoshop.

Fra : Chrille

Dato : 28-04-08 12:10

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:qio514hl0gebn9507e263sankslfiutfrj@4ax.com...
> On Thu, 24 Apr 2008 21:13:00 +0200, Karsten Jensen
> <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:
>
> Ingen der har et godt råd?

Hvorfor ikke bare ekspportere til JPG fra InDesign

Chrille

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-04-08 16:37

On Mon, 28 Apr 2008 13:09:51 +0200, "Chrille" <g$@$c$.@d$k$> wrote:

>Hvorfor ikke bare ekspportere til JPG fra InDesign

Jeg synes ikke resultatet blev helt så godt med den metode.