Replikboks - Hvor finder jeg sådan en ?
Fra : David Nielsen

Dato : 20-04-08 13:11

Hej jeg kunne smadder godt tænke mig sådan en replikboks på min
hjemmeside ligesom denne her :
http://mentos.homepage.dk/diverse/replikboks.jpg

Hvor man kan skrive en kort besked hurtigt.

Jeg ser at der i koden står <form action="news.php">

Og det kræver vel en databse hvor at holde dataerne der bliver
skrevet jeg tror bare ikke jeg kan bruge det på min hjemmeside så
jeg søger et sted hvor jeg gratis kan bruge scriptet på deres
hjemmeside og data bliver gemt og hentet hos dem. ligesom :
http://www.hostedscripts.dk/
De har bare ikke lige den replikboks

Håber i kan hjælpe mig

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-04-08 13:22

David Nielsen wrote:
> [...]
> jeg søger et sted hvor jeg gratis kan bruge scriptet på deres
> hjemmeside og data bliver gemt og hentet hos dem. ligesom :

Søg "shoutbox" på google. Det er det "normale" ord for en sådan :)

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : David Nielsen

Dato : 20-04-08 16:34

> Søg "shoutbox" på google. Det er det "normale" ord for en sådan :)

Okay jeg har lavet en som er her :
http://37386.shoutbox.us/

Jeg kan putte den på min hjemmeside med en <iframe> men da iframe
ikke er tillad i w3c html4 strict kender i en måde hvor jeg kan
putte den ind på min side ? man kan vist også med embed men den
laver en scroll fordi den ikke ved hvor høj indholdet er det skal
man skrive med height det bare noget tis....

Fra : David Nielsen

Dato : 20-04-08 19:52

I kan se shoutboxen her : http://mentos.homepage.dk

Det virker faktiskt godt så det jo fedt nok bortset fra at det er i en
iframe.

Fra : Birger

Dato : 20-04-08 22:25

"David Nielsen" <fedblindkat@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>I kan se shoutboxen her : http://mentos.homepage.dk
>
> Det virker faktiskt godt så det jo fedt nok bortset fra at det er i en
> iframe.

... og bortset fra at man hver gang skal blokere uvedkommende cookies, i
hvert fald når man har mine indstillinger.

En shoutbox er faktisk forholdsvis nem at programmere, og man behøver ikke
en database - det er jo blot noget HTML, så det kan snildt lade sig gøre i
en helt almindelig fil...
(Se f.eks. http://familie.mortove.dk/ i IE7 - den virker kun der, og er
erstattet af noget helt andet..)

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-04-08 10:33

Birger wrote:
> [...]
> en database - det er jo blot noget HTML, så det kan snildt lade sig gøre i

Det kræver stadig PHP (så det *skal* der være på serveren) i dit
tilfælde. Om den gemmer i en tekstfil eller database er så en helt anden
ting....

Fra : Birger

Dato : 21-04-08 12:35

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse

> Det kræver stadig PHP (så det *skal* der være på serveren) i dit tilfælde.
> Om den gemmer i en tekstfil eller database er så en helt anden ting....

Er temmelig sikker på, at det også lader sig gøre i ASP - selv om jeg ikke
ville påtage mig at gøre det ;>)

Findes der udbydere i dag, der ikke tilbyder enten det ene eller det andet?

Birger
-----

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-04-08 16:29

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev

> Findes der udbydere i dag, der ikke tilbyder enten det ene eller det
> andet?

Ja! De 10 MB jeg har hos TDC som en del af mit almindelige
internetabonnement giver ikke adgang til serverside-scripts.
Og ud fra adressen http://mentos.homepage.dk gætter jeg mig til, at
trådstarterens hjemmeside ligger hos Cybercity (http://www.homepage.dk),
måske er det også en del af hans internetabonnement, og dét sikkert også
uden adgang til andet end html og clientsidescripts.