Hover i drop-down menuer
Fra : Jacob Ask

Dato : 21-04-08 19:26

Hej

http://localhost/?page_id=7 er der en menu ude i højre side som er
lavet ud fra "son of a suckerfish" og i Firefox virker den også som den
skal, men i IE bliver menupunkterne ikke "udvidede" når man kører musen
over dem. Jeg har lavet noget lignende tidligere, hvor det virker som
det skal (dog med drop-downs, og ikke drop-outs).

FF kan skulle til fulde forstå :hover og det er self. nok derfor det
virker her, mens IE skal have det ind med skovl (og derfor brugen af
sfhover).

Ja, jeg tror jeg har stirret mig lidt blind, måske i kan se hvor fejlen
ligger...

Mvh
Jacob ask

PS.: menu-designet virker som det skal på http://ask.exo.dk !?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-04-08 20:30

Jacob Ask skrev:

> På http://localhost/?page_id=7 er der en menu ude i højre side som er
> lavet ud fra "son of a suckerfish"

Min localhost er desværre ikke magen til din.

--
Bertel

Fra : Jacob Ask

Dato : 22-04-08 07:43

Bertel Lund Hansen wrote:

> Min localhost er desværre ikke magen til din.

arhh.. sorry, copy/paste gik vidst lidt for hurtig....

http://askhansen.dk/?page_id=7

mvh
Jacob Ask

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-04-08 12:49

Jacob Ask skrev:
> [...]
> over dem. Jeg har lavet noget lignende tidligere, hvor det virker som
> det skal (dog med drop-downs, og ikke drop-outs).

Hvad mener du med "udvidede"? Hvis det er
billederne øverst til højre der er tale om er
HTML-koden helt forkert i forhold til
Suckerfish-scriptet. Jeg kan i øvrigt
heller ikke se at det virker i FF,
medmindre virkningen kun skal være
en rollover-funktion.

Suckerfish-scriptet virker ved at sætte
en class-attribut ind på de LI-elementer,
der findes i en ul med en id="nav".

Men du har jo ingen li-elementer.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Jacob Ask

Dato : 22-04-08 13:03

Jørgen Farum Jensen wrote:
> [...]
> en rollover-funktion.
>
> Suckerfish-scriptet virker ved at sætte
> en class-attribut ind på de LI-elementer,

Det er ikke menuen i toppen, det er (i øjeblikket) det ene felt i højre
side (hvor der står 2008 - men der skulle gerne komme en del flere til...).

Denne menu er bygget med lister og stylet med arch_nav.

Mvh Jacob

PS.: Som du nok havde lagt mærke til findes siden her:
http://askhansen.dk/?page_id=7

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-04-08 15:53

Jacob Ask skrev:

> Det er ikke menuen i toppen, det er (i øjeblikket) det ene felt i højre
> side (hvor der står 2008 - men der skulle gerne komme en del flere til...).
>
> Denne menu er bygget med lister og stylet med arch_nav.

Ok, men så ville det nok være en god idé
at ændre
document.getElementById("nav").getElementsByTagName("LI");
til
document.getElementById("arch_nav").getElementsByTagName("LI");

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Jacob Ask

Dato : 22-04-08 20:25

Jørgen Farum Jensen wrote:
> [...]
> til
> document.getElementById("arch_nav").getElementsByTagName("LI");

Ja, som jeg skrev, jeg havde vidst stiret mig for blind. Til tider skal
der andre øjne til at se det åbenlyse...

Tak for hjælpen

Mvh
Jacob