Underside hjælp
Fra : Morten Pedersen

Dato : 20-04-08 23:24

Jeg ved ikke helt om dette er det rigtige sted men nu prøver jeg
aligevel om der er nogle af jer der kan hjælpe mig.

Mit problem er at jeg har bixet mig en lille fix hjemmeside

og nu er problemet at den skal ligge som en under side,
altså så man kan gå ind på den normale adresse www.samming.dk
og så skulle man så kunne bruge en adresse der hed
www.samming.dk/insignia (lidt ligesom dr gør det)
men problemet er at pt skal der stå www.samming.dk/insignia.html
og det er så det .html der jeg gerne vil have væk.
skal fjerne endelsen på filen på selve serveren eller hvad skal
jeg gøre?

På forhånd mange tak

Morten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Simon Hansen

Dato : 20-04-08 23:46

Morten Pedersen skrev:
> [...]
> og det er så det .html der jeg gerne vil have væk.
> skal fjerne endelsen på filen på selve serveren eller hvad skal

Hej Morten

Det _skal_ stå .html i din angivne fil så længe den findes i samme mappe.
Men hvis du nu har en undermappe der hedder "insignia" så skal du blot
sørge for at din hoved fil hedder "index.html" så kan dit link uden
problemer hedde
www.samming.dk/insignia <- for så vil browseren automatisk søge efter
index filen og åbne den uden at du har html stående i dit link da du
henviser til en undermappe.

Hilsen
Simon

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 21-04-08 04:21

"Morten Pedersen" <mcdiller@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> og det er så det .html der jeg gerne vil have væk.
> skal fjerne endelsen på filen på selve serveren eller hvad skal

En mulighed er at oprette en mappe, der hedder insignia og så i dén mappe
lægge en fil, der hedder index.html, som indeholder det som din nuværende
insignia.html gør.
Uden mulighed for serverside-scripts (f.eks. asp, asp.NET eller php) og
adgang til f.eks. .htaccess (php) er ovenstående nok eneste mulighed.