tøris blæsning af skrog
Fra : jan krogh

Dato : 19-04-08 20:52

-- Hejsa
Er der nogle af jer som har erfaring med blæsning af skibes gamle
bundmaling med tøris , er det for hård ved båden eller er metoden ok.
lappedykkeren

Fra : blueocean

Dato : 21-04-08 01:45

On 19 Apr., 21:51, jan krogh <kroghenpri...@BKY2Zhotmail.com> (slet
BKY2Z) wrote:
> -- Hejsa
> Er der nogle af jer som har erfaring med blæsning af skibes gamle
> bundmaling med tøris , er det for hård ved båden eller er metoden ok..
> lappedykkeren

Hej
Jeg har ikke erfaring med det, men har hørt at det er mere mildt for
skroget end sandblæsning, og At de kan styre det bedere, således at
eks. kun bundmaling bliver fjernet. Jeg havde det selv i tankerne da
jeg skulle i ibund, men valgte at skrave saelv og slibe. men skulle
jeg gøre det om valgte jeg tørisblæsning. Og så er det et svine
arbejde som sandblæsning er. Men det skal udføres af en prof.

Gert

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 09:11

"jan krogh (slet BKY2Z)" <kroghenprivat@BKY2Zhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:12086350860.856942636982868@dtext.news.tele.dk...
> -- Hejsa
> Er der nogle af jer som har erfaring med blæsning af skibes gamle
> bundmaling med tøris , er det for hård ved båden eller er metoden ok.
> lappedykkeren

Hej,

Jeg har selv overvejet en bundbehandling af den type - prøv at kigge på
følgende link http://www.d-tt.dk/

Om det er dyrt eller billigt aner jeg ikke - men de er vist nogle af de
eneste der laver den slags. Der har været en omtale af metoden i et Bådnyt
mener jeg - og i artiklen var der kun positiv omtale af behandlingens
effektivitet (hvis den blev udført af professionelle - hvilket var tilfældet
i artiklen).

venlig hilsen

JN

Fra : Per

Dato : 21-04-08 09:23

On 21 Apr., 10:10, "JN" <jnsnabelalightstorm.dk> wrote:
> [...]
> effektivitet (hvis den blev udført af professionelle - hvilket var tilfældet

Omtalen kommer her.

http://www.baadmagasinet.dk/index.php?sid=45&cid=3042

Mvh

Per

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 18:23

"Per" <Perautrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mener jeg - og i artiklen var der kun positiv omtale af behandlingens
> effektivitet (hvis den blev udført af professionelle - hvilket var

Hej Per,

det var netop den artikel - jeg kan dog se at firmaet er et andet end dét
jeg fandt frem til en sen eftermiddag - deraf linket jeg lagde før - det ser
ud til at de her er billigere og det virker umiddelbart interessant, så det
var godt at du smed artiklen her

Ltl dry ice findes her http://www.ltl-dryice.dk/

Jeg vil ihvertilfælde tage en snak med dem, for min båd kunne også godt
trænge til en omgang.

venlig hilsen

JN

Fra : Per

Dato : 21-04-08 12:09

On 21 Apr., 19:22, "JN" <jnsnabelalightstorm.dk> wrote:

> [...]
>
> Ltl dry ice findes herhttp://www.ltl-dryice.dk/
>
> Jeg vil ihvertilfælde tage en snak med dem, for min båd kunne også godt

Siden metoden ikke er så kendt endnu, kommer ligger jeg et link med
video af forskellige overflader som bliver renset med is-blæsning !.

http://www.rsg-technologies.com/details/video-photo-center.htm#

Mvh

Per