Varemotorcykel på gule plader, hvordan?
Fra : BigDaddy

Dato : 21-04-08 00:13

Der findes faktisk gule plader til MC, men har aldrig set nogen. Hvad er
reglerne?

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-04-08 07:12

BigDaddy wrote:
> Der findes faktisk gule plader til MC, men har aldrig set nogen. Hvad er
> reglerne?

>2ton, 2m varerum og gitter bag føreren?

Spøg til side - jeg kan svagt huske en historie om AutoBang der
forsøgte. Men jeg ser ingen pizzaMC'er på gule plader, så jeg tror ikke
det er let.

Læs videre her : http://shor.ter.dk/369524176

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 21-04-08 07:54

> Spøg til side - jeg kan svagt huske en historie om AutoBang der forsøgte.
> Men jeg ser ingen pizzaMC'er på gule plader, så jeg tror ikke det er let.
>
> Læs videre her : http://shor.ter.dk/369524176

Det er ikke noget problem i at indrette en mc til varetransport - men der
har de sidste mange år kun været en afgiftssats for motorcykler. Så uanset
om den skulle anvendes til varetransport var afgiften den samme... Og så var
den ide ligesom dødfødt ...

Et andet issue er beskatningen af "fri" motorcykel. Beskatningen af biler er
jo helt skemalagt, men hvis ens arbejdsgiver stiller en mc til rådighed så
skal man beskattes af hvad det ville koste at leje en tilsvarende mc. Der er
ikke noget stort lejemarked i dk og da jeg for 5år siden prøvede at regne på
det kunne det bestemt ikke betale sig for mig. Jeg kører ellers 20-25000km
privat om året og kun ganske får tusinde km for arbejdet.

/A