Morfar hilser aldrig
Fra : BigDaddy

Dato : 20-04-08 20:17

Møder ofte sure gamle mænd på nogle kedelige MC-er og de hilser aldrig. Er
jeg den eneste disse nisser ikke hilser på?

Fra : Ivan, Århus

Dato : 20-04-08 20:27

"BigDaddy" <fuckyou@email.invalid> skrev i en meddelelse
> Møder ofte sure gamle mænd på nogle kedelige MC-er og de hilser aldrig. Er
> jeg den eneste disse nisser ikke hilser på?

Jeg er en af nisserne ... og jeg hilser, hvis jeg ikke har travlt med at
styre min demens.
Men jeg kører så kun i Østjylland. Skulle gerne kunne finde hjem igen.

Hilsen Ivan, Århus

Fra : Nielsen

Dato : 20-04-08 20:52

"BigDaddy" <fuckyou@email.invalid> skrev i meddelelsen
> Møder ofte sure gamle mænd på nogle kedelige MC-er og de hilser aldrig. Er
> jeg den eneste disse nisser ikke hilser på?

Hvordan kan du se, at det er gamle sure mænd? Har de ikke hjelm på?
Tror du ikke, at det er utilpassede, unge piger?

/Ths.

Fra : dots

Dato : 20-04-08 21:14

"Nielsen" <invalid@duer.ik> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke, at det er utilpassede, unge piger?

Æhæm ....
Jeg er en af de utilpassede ældre piger, men jeg hilser sg også ..

dots

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-08 21:45

> Tror du ikke, at det er utilpassede, unge piger?

Hvor, hvor????

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-08 22:50

On Sun, 20 Apr 2008 21:51:55 +0200, "Nielsen" <invalid@duer.ik> wrote:

>Hvordan kan du se, at det er gamle sure mænd? Har de ikke hjelm på?
>Tror du ikke, at det er utilpassede, unge piger?

Har aldrig mødt en ung pige der ikke hilste.
Om ikke andet plejer de da at sige pænt farvel om morgenen

Fra : Armand

Dato : 20-04-08 22:50

BigDaddy skrev:
> Møder ofte sure gamle mænd på nogle kedelige MC-er og de hilser aldrig. Er
> jeg den eneste disse nisser ikke hilser på?

Der skinner en del generalisering og skepsis igennem dit ordvalg; men
det passer alligevel meget godt men mine erfaringer om at mange ældre
ejere af store "GW's med hele udstyret", ser meget sammenbidte og
selvfede ud når man oplever dem i situationer hvor der kan opstå
øjenkontakt (á tankstationer; lyskryds; 'Klemmen/Karoline m.fl.) - Måske
at lige netop dén attitude er grund til at de har valgt netop dét
køretøj (hvorfra de så end har tildraget sig en sådan generalisering!?) :-/

--
Armand.

Fra : BigDaddy

Dato : 20-04-08 23:25

On Sun, 20 Apr 2008 23:49:39 +0200, Armand wrote:

> [...]
> ejere af store "GW's med hele udstyret", ser meget sammenbidte og
> selvfede ud når man oplever dem i situationer hvor der kan opstå

Den sidste jeg mødte var en fedladen mand på ca 60år med kalkunhage og skæg
som var ved at tanke sin 30år gamle BMW R65.
Håber ikke at jeg selv bliver sådan :-/

Mødte også en hel kortege gamle mænd på Gold Wing MC-er og ingen hilste.

Måske der er klasseforskel og de gamle mænd er bitre.

Fra : Niels Pein

Dato : 20-04-08 23:41

"BigDaddy" skrev ...

> Den sidste jeg mødte var en fedladen mand på ca 60år med
> kalkunhage og skæg
> som var ved at tanke sin 30år gamle BMW R65.
> Håber ikke at jeg selv bliver sådan :-/

Jeg håber jeg stadig kører mc når jeg engang bliver 60.
Udseende og valg af mc er svært at spå om så langt ud i fremtiden.

> Mødte også en hel kortege gamle mænd på Gold Wing MC-er og ingen hilste.
> Måske der er klasseforskel og de gamle mænd er bitre.

Der var indtil flere "pølsevogne" ført af lettere gråhårede mænd der deltog
i MC Forårsparade i Randers forleden, så de er ikke alle "anti-sociale".
Lune fyre, men de lader sig jo ikke dupere helt lige så let som
teenagepiger.
--
Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Ulvir

Dato : 21-04-08 03:51

> Mødte også en hel kortege gamle mænd på Gold Wing MC-er og ingen hilste.

Så'n et påskeæg på hjul er også svær at styre..

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 05:14

Hej
Hilser hellere på en knallert 45 en gang for meget end ikke få hilset på en
mc kører.
Hygge PD CBR1100t og morfar

Fra : KentBM

Dato : 21-04-08 09:09

BigDaddy wrote:
> Den sidste jeg mødte var en fedladen mand på ca 60år med kalkunhage og skæg
> som var ved at tanke sin 30år gamle BMW R65.
> Håber ikke at jeg selv bliver sådan :-/
Sådan en BMW R65 er også et forfærdelig køretøj Så jeg forstår godt,
hvorfor du ikke vil ende sådan. Men siden du vel knap nok er tør bag
ørene endnu, så er der stor chancer for, at den model er død når du når
den alder.

Selv hilser jeg heller ikke når jeg står og tanker. Hvilket både
skyldes, at jeg er nærsynet og tager mine briller af når jeg tanker og,
at jeg koncentrer mig om at tanke. Og så er jeg kun middelaldrende
ikke gammel.

Men når min dobbelthage bliver til kalkunhage, så skal jeg også have
fuldskæg.

Det vigtigste er nu en gang motorcyklen, ikke model og udseende. Så det
er vist på tide at komme ud i det gode vejr

--

Kent

Fra : BigDaddy

Dato : 21-04-08 11:25

On Mon, 21 Apr 2008 10:09:20 +0200, KentBM wrote:

> Sådan en BMW R65 er også et forfærdelig køretøj Så jeg forstår godt,
> hvorfor du ikke vil ende sådan.

Minder mig om dengang jeg var dreng på 11år og kørte på tunede og frygtede
lyden fra disse hvide boxere

> Men siden du vel knap nok er tør bag
> ørene endnu, så er der stor chancer for, at den model er død når du når
> den alder.

Ældre end man tror

> Men når min dobbelthage bliver til kalkunhage, så skal jeg også have
> fuldskæg.

Jeg skal hverken have kalkunhage eller fuldskæg. Livet slutter når maven
bliver stor og min MC kræver at jeg har vaskebræt.

Fra : BSV

Dato : 23-04-08 17:23

> Minder mig om dengang jeg var dreng på 11år og kørte på tunede og frygtede
> lyden fra disse hvide boxere

Ja puh ha det kunne få nakkehårene til at rejse sig.

Morfar der for det meste hilser kørende ikke på GW men på ZX12R.

Fra : BigDaddy

Dato : 25-04-08 08:21

On Wed, 23 Apr 2008 18:23:05 +0200, BSV wrote:

> Ja puh ha det kunne få nakkehårene til at rejse sig.

Ja, og der blev godt nok konfiskeret nogle topstykker, stempler, cylindre,
sideskjolde og karburatorer dengang.
Lyden af en "skald" kunne få adrenalinen op.
Jeg tror også at de selv nød når de skulle fange tunede knallerter.

> Morfar der for det meste hilser kørende ikke på GW men på ZX12R.

En powermorfar, fortsat ung i sindet

Fra : Armand

Dato : 25-04-08 08:49

BigDaddy skrev:

> [...]
> Lyden af en "skald" kunne få adrenalinen op.
> Jeg tror også at de selv nød når de skulle fange tunede knallerter.

Alder udtrykkes ikke, som de fleste tror, med tid; men derimod gennem
sindstilstand!

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 25-04-08 08:54

> Alder udtrykkes ikke, som de fleste tror, med tid; men derimod gennem
> sindstilstand!

Den udtalelse minder om en bekendt.
Han siger ofte, at forskellen på mænd og drenge kun er prisen på deres
legetøj!

Der er vist noget om det!

Michael D

Fra : Armand

Dato : 25-04-08 09:45

Michael Dahlberg skrev:

> Den udtalelse minder om en bekendt.
> Han siger ofte, at forskellen på mænd og drenge kun er prisen på deres
> legetøj!

Og lige dén fortjener originalsproget:
The only difference between men and boys is the size of their toys. (der
oprindelig indeholdt: "size of their shoes and price of their toys")

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 25-04-08 10:16

> Og lige dén fortjener originalsproget:
> The only difference between men and boys is the size of their toys.
> (der oprindelig indeholdt: "size of their shoes and price of their
> toys")

Hm, den forkortede udgave giver mulighed for (fejl) fortolkning, men
selvfølgelig: For den rene, er alting rent!

Michael D

Fra : Per Kaaber

Dato : 26-04-08 10:01

Armand tastede følgende:

> Og lige dén fortjener originalsproget:
> The only difference between men and boys is the size of their toys. (der
> oprindelig indeholdt: "size of their shoes and price of their toys")

Og så lige en i tillæg: Den der har mest "legetøj" til sidst, har
vundet. :oÞ

--
Venlig hilsen

Per
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1607
Yamaha FZR 1000
Honda 900 Bol'dor
Suzuki GS 550/610

Fra : Per

Dato : 21-04-08 17:49

KentBM wrote:
> Sådan en BMW R65 er også et forfærdelig køretøj

Og alligevel regner mange med gang på gang at få 30.000+ kr for sådan noget
gammelt lort, når de sælger brugt.

Jeg har grint mangen en gang, når jeg læser Touring Nyt - ufatteligt hvor
mange penge BMW ejere tror de kan få for deres gamle maskiner som R65 - jeg
tvivler på at de overhovedet bliver solgt. Teknikken er gammeldags, kedeligt
stel, dårlige bremser og kedelige køreegenskaber.

Ikke noget at sige til sådan en småfed morfar med en skodcykel vælger at
undgå at hilse.

/ Per

Fra : BigDaddy

Dato : 21-04-08 20:15

On Mon, 21 Apr 2008 18:49:04 +0200, Per wrote:

> Ikke noget at sige til sådan en småfed morfar med en skodcykel vælger at
> undgå at hilse.

lol

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-04-08 06:58

> [...]
<<<<KLIP>>>>
> Måske at lige netop dén attitude er grund til at de har valgt netop
> dét køretøj (hvorfra de så end har tildraget sig en sådan
> [...]

GRIN!!
:0)

Michael D
(Olding, der stadig hilser)

Fra : HC

Dato : 21-04-08 11:28

Armand wrote:

> [...]
> det passer alligevel meget godt men mine erfaringer om at mange ældre
> ejere af store "GW's med hele udstyret", ser meget sammenbidte og

... nu er GW vel også noget af det tætteste man kommer på en bil? :D

Hygge,
HC - der iøvrigt altid hilser hvis hånden er fri og hovedet er klart :)

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Ager

Dato : 21-04-08 06:20

Det er da dem på Harley der ikke hilser, har i nogensidne prøvet at køre
trillebør med een hånd?

Er morfar flere gange og hilser altid.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 21-04-08 08:17

BigDaddy wrote :
> Møder ofte sure gamle mænd på nogle kedelige MC-er og de hilser aldrig. Er
> jeg den eneste disse nisser ikke hilser på?

Jeg møder af og til nogle som ikke hilse.
Der kan være mange årsager til det.

Nogle gange "glemmer" jeg det selv. Specielt når vi bare tøffer derud af, og jeg sidder og nyder naturen.
Så ser jeg ikke altid de andre....

I lyskryds kan der være tider, hvor jeg finder det upassende at slippe med begge hænder - Men ser jeg dem, nikker jeg i stedet.

Der kan også være andre årsager - men det er jo heller ikke noget krav.

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Andreas Andersen

Dato : 21-04-08 17:44

"BigDaddy" <fuckyou@email.invalid> wrote in message
> Møder ofte sure gamle mænd på nogle kedelige MC-er og de hilser aldrig. Er
> jeg den eneste disse nisser ikke hilser på?

Jeg hilser altid, hvis jeg bliver hilst på, men jeg orker ærlig talt ikke
hilse først. Er jeg den eneste, der synes, det er lidt mærkeligt at skulle
køre at hilse på alle motorcyklister på vejene? Jeg var ude at køre omkring
Århus i går, og det var jo ikke til at sparke sig frem for motorcykler. Jeg
er i øvrigt 27.

--
Andreas

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-04-08 18:37

Andreas Andersen skrev:

> [...]
> skulle køre at hilse på alle motorcyklister på vejene? Jeg var ude at
> køre omkring Århus i går, og det var jo ikke til at sparke sig frem for

Mjahhh - orker og orker, jeg forsøger da at hilse på så mange som muligt
og forsvarligt, og jeg hilse da også gerne først (og "enest").

Men om jeg fatter der er nogen der ikke har andet at få tiden til at gå
med end at sidde og holde styr på hvem der hilser og hvem der ikke gør?!

Der er mig bekendt ikke "hilse-tvang", og hvorfor skulle der da også
være det? Det kan være at vedkommende har selvtillid og pondus nok til
ikke at have behov for at identificere sig med MC-hilsefraktionen.

Man kunne jo også risikere at hilse pænt på en fordomsfuld sn**hvalp på
en poletet voldtunet potensforlænger som man slet ikke kan se man har
noget tilfældes med.

--
Dun@nt - en sur gammel mand
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : BigDaddy

Dato : 21-04-08 20:25

On Mon, 21 Apr 2008 19:36:41 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Man kunne jo også risikere at hilse pænt på en fordomsfuld sn**hvalp på
> en poletet voldtunet potensforlænger som man slet ikke kan se man har
> noget tilfældes med.

Du har en pointe der. Morfar vil nok bare sidde og slappe af i sin
sofacykel. Det må man bare respektere.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 21-04-08 20:30

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> være det? Det kan være at vedkommende har selvtillid og pondus nok til
> ikke at have behov for at identificere sig med MC-hilsefraktionen.

Hørt.

--

HILSEN Jan (hvis I forstår sådan en lille én...)

GSX 750 AE

Fra : Armand

Dato : 21-04-08 21:11

Andreas Andersen skrev:

> ,,,,, Er jeg den eneste, der synes, det er lidt mærkeligt at
> skulle køre at hilse på alle motorcyklister på vejene?

Ja! :-|

--
Armand.

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 21-04-08 21:38

Hej
nu er jeg ikke en morfar,men en farfar så er det er jo nok derfor jeg altid
hilser
men men
min gamle suzuki t350 fra 1975 er sørme ikke noget man hilser på når man
kører lynhurtig ny sportsmaskine
sjov nok hilser alle når jeg kører på min møjbeskidte helårs dnepr med
sidevogn, men den er jo også næsten en ny med årgang 1964
hilsen Jørgen

Fra : Steen E.

Dato : 22-04-08 21:17

Nu er jeg fuldgyldigt morfar-klub medlem og - undtagen på motorvej og over
for visse harleygrupper - så hilser jeg altid, og næsten alle hilser igen.

Jeg synes det er en del af mc-livet at mærke et fællesskab, som bl.a. gi'r
sig udtryk i at hilse, og det er lidt sjovt både når man selv kører i en
gruppe, og hele gruppen hilser på en enlig kører, og omvendt når man møder
en større gruppe alene, at de så alle hilser.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 23-04-08 09:34

"Steen E." <steen-e*fjern*@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kører i en gruppe, og hele gruppen hilser på en enlig kører, og
> omvendt når man møder en større gruppe alene, at de så alle hilser.

Jeg er helt enig.
Jeg har alderen til at være morfar , men har alligevel en søn på 14.
Sidste år var vi på en "mandetur" lidt rundt i lokalområdet omkring
Dollerup Bakker. Knægten havde overtaget "hilsepligten" fra bagsædet. Da
vi mødte en modgående, på en hvid BMW, med blå blinklys, hilste knægten,
og betjenten vinkede tilbage!
Det gør sådan en tur lidt mere værd, og gør drengens oplevelse
ubetalelig!
Jo lad os endelig signalere vores fællesskab, også på den måde.
(Gælder også ejere af HD, pølsevogne, kinøjsercykler, østtyskere,
riskogere, rystepudsere m.m.)

Michael D

Fra : Jan

Dato : 23-04-08 19:25

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> "Steen E." <steen-e*fjern*@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej..
Også helt enig.. Har kørt mc siden 1973, er morfar, farfar.. kører stadig
med et STORT smil.. hilser altid, stopper altid hvis en mc-kører står i
vejsiden..
Tror måske "de sure" er dem der har fået taget deres kørekort "nu hvor de
snart skal på efterløn"... og ikke ved hvorfor vi andre sidder og løfter
hånden hele tiden.. Men de skal sku da lære det... så bliv ved med at hilse

Ps.. før i tiden var det ligegyldigt hvilke mc man kørte på.... syntes i
langer lidt volsomt ud...
Men jeg er sku da sikkert også "lidt" overvægtig, selvfed... på min
skodcykkel.. (Transalp)..men jeg har det sku sjovt, så i må finde jer i det

Mvh Jan det midtjyske

Fra : Armand

Dato : 23-04-08 23:38

Jan skrev:

> Tror måske "de sure" er dem der har fået taget deres kørekort "nu hvor
> de snart skal på efterløn"...

Det er sgu' da osse et surt tidspuknt at få taget sit kort!
(mon ikke at de "har taget" deres kort?!)

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 24-04-08 08:18

> Det er sgu' da osse et surt tidspuknt at få taget sit kort!
> (mon ikke at de "har taget" deres kort?!)
>
> --
Jo, de har endelig fået det gjort.

Michael D
(Der morer sig lidt over hvor forskelligt vi siger tingene)
Jyde på 5. år (Amatørjyde).

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-04-08 08:33

On Thu, 24 Apr 2008 09:18:03 +0200, "Michael Dahlberg"
<m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote:

Øh.

>Michael D
>(Der morer sig lidt over hvor forskelligt vi siger tingene)
>Jyde på 5. år (Amatørjyde).

NIX, Bekvemlighedsflygtning

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 24-04-08 08:37

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> On Thu, 24 Apr 2008 09:18:03 +0200, "Michael Dahlberg"
> <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote:
>
> Øh.

> NIX, Bekvemlighedsflygtning

Nå nå!

Michael D
(5 år på "tålt ophold")

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-04-08 08:46

On Thu, 24 Apr 2008 09:37:17 +0200, "Michael Dahlberg"
<m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote:

Hej Michael.

>Nå nå!
>
>Michael D
>(5 år på "tålt ophold")

Jeg "flygtede" den anden vej i 56', og har ingen planer om at vende
tilbage

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 24-04-08 09:06

> [...]
> <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote:
>
> Hej Michael.

> Jeg "flygtede" den anden vej i 56', og har ingen planer om at vende

Det er nu ikke så ringe endda, men hele planen skyldes nu min
arbejdsgiver.
;-(

Jeg bliver her nu nok, når pensionsalderen langsomt overmander mig.

Michael D

Fra : Armand

Dato : 24-04-08 20:28

Michael Dahlberg skrev:

> Det er nu ikke så ringe endda, men hele planen skyldes nu min
> arbejdsgiver.

Nåeh - Så er du jo blot fremmedarbejder!

--
Armand.
(5. generations-indvandrer, der dog har en familielinie hvis aner går

Fra : BigDaddy

Dato : 25-04-08 08:28

On Wed, 23 Apr 2008 20:25:23 +0200, Jan wrote:

> Også helt enig.. Har kørt mc siden 1973, er morfar, farfar.. kører stadig
> med et STORT smil.. hilser altid, stopper altid hvis en mc-kører står i
> vejsiden..

Fedt

> [...]
> Men jeg er sku da sikkert også "lidt" overvægtig, selvfed... på min
> skodcykkel.. (Transalp)..men jeg har det sku sjovt, så i må finde jer i det

Alle generaliseringer har undtagelser så tag det ikke personligt og fortsæt
endeligt med at være som du er

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 25-04-08 01:35

On 23 Apr., 20:25, "Jan" wrote:

> Også helt enig.. Har kørt mc siden 1973, er morfar, farfar.. kører stadig
> med et STORT smil.. hilser altid, stopper altid hvis en mc-kører står i
> vejsiden..

Sådan.

> [...]
> hånden hele tiden.. Men de skal sku da lære det... så bliv ved med at hilse

Nemlig.

> Men jeg er sku da sikkert også "lidt" overvægtig, selvfed... på min
> skodcykkel.. (Transalp)..

Hov hov. Det er en fed cykel. Jeg har spenderet 15½ år og 157.262
km. på sådan een. Det var kun motorkraft jeg godt ville have mere af
(det har jeg så nu).
Det er så dejligt at være glad for det man har.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Erik D

Dato : 22-04-08 20:26

Jeg er faktisk ikke særligt gammel, men jeg hilser sgu da heller
aldrig på dig. Har du slet ikke lagt mærke til det ?

Fra : BigDaddy

Dato : 23-04-08 12:07

On Tue, 22 Apr 2008 19:25:46 -0700 (PDT), Erik D wrote:

> Jeg er faktisk ikke særligt gammel, men jeg hilser sgu da heller
> aldrig på dig. Har du slet ikke lagt mærke til det ?

Jo, men jeg hilser heller ikke på knallertkørere som for mange år siden
burde have taget MC kørekort og fået sig et job så de kunne købe en MC.