Buell
Fra : Anna Andersen

Dato : 20-04-08 06:43

Hej

Så fik jeg prøvet en Buell og det er lige mig må jeg indrømme...Jeg er
fristet men usikker på om der skal handles - jeg er jo rigtig glad for
min nuværende cykel.

Gutten hos CAPS Århus vidste ikke en dart, så jeg har nogle spørgsmål
som jeg håber i kan hjælpe med:

1) Er der nogen der kan bekræfte at priserne er faldet til i år?
MC-guiden oplyser 2008 nypriser på:

Buell XB12S: 207,831
Buell XB9SX: 189.839

.... såfremt priserne er rigtige forstår jeg slet ikke de brugtpriser
jeg ser rundt omkring.... Er der nogen der ved om der er meget stor
efterspørgsel på de brugte cykler eftersom de er så dyre? Dvs.
afskrivningen på en Buell er ikke nær så stor som på andre cykler?
Eller er det bare uvidenhed om de lavere nypriser?

2) Jeg oplevede at cyklen vibrerer meget - hvilket jeg synes er fedt -
men giver et temmelig blurred billede i sidespejlene. Hjælper det at
skifte sidespejle eller ligger det simpelthen til sådan en HD motor?

3) Hvad er serviceintervallerne?

4) Hvad er den normale servicepris? og reservedelspris?

5) Jeg har ladet mig fortælle at der kun er ca.100 på gaden i DK. Giver
det reservedelsmangel?

6) Findes der tanktasker/taskesæt til feriebrug - cyklen er jo meget
kompakt men jeg vil jo nok gerne have den med syd på. Er der nogen der
har ferieerfaringer med en Buell?

7) Er der nogle typiske fejl / problemer jeg skal kigge efter hvis jeg
er efter en brugt cykel?

8) fortryder jeg? Er der nogen der har dårlige erfaringer med dem?

Mvh
Anna

--
MSN: aandersen @ mail . dk
AOL chat: annabassand

Fra : TWL

Dato : 20-04-08 07:02

Anna Andersen wrote:
> [...]
> som jeg håber i kan hjælpe med:
>
> 1) Er der nogen der kan bekræfte at priserne er faldet til i år?

Ifølge MC-guiden 2007 :

XB12S : 223.947
XB9SX : 195.524

Det er vel kun rimeligt med et prisfald sådan som dollar-kursen
har opført sig de sidste par år.

Mvh Thomas

Fra : Armand

Dato : 20-04-08 07:56

TWL skrev:

> Ifølge MC-guiden 2007 :
>
> XB12S : 223.947
> XB9SX : 195.524
>
> Det er vel kun rimeligt med et prisfald sådan som dollar-kursen
> har opført sig de sidste par år.

Jup!
Men den er faldet til noget nær det halve gennem de seneste fem års tid
og dét ser man ikke afspejlet i gadeprisen på hverken Buell eller HD :-|

Ved køb af en amerikansk motorcykel skal man lige huske på at investere
i et nyt værktøjssæt - i tommer!
Eneste undtagelse er motoren på de nye vandkølede Buell's, der er med
metriske bolte hvilket i grunden er et mekanisk helvede

--
Armand.

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 20-04-08 18:51

On 2008-04-20 08:55:34 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> said:

> [...]
> Eneste undtagelse er motoren på de nye vandkølede Buell's, der er med
> metriske bolte hvilket i grunden er et mekanisk helvede

Oh oh... du har ret... det har jeg ikke lige tænkt på... mmmmmmm...
sikke noget skidt...

--
MSN: aandersen @ mail . dk
AOL chat: annabassand

Fra : Ole Hansen

Dato : 20-04-08 19:17

Anna Margrethe Andersen wrote:

> Oh oh... du har ret... det har jeg ikke lige tænkt på... mmmmmmm...
> sikke noget skidt...

Ahh come on - har man 200.000 til en Buell kan man vel også undvære et
par tusinde til nyt værktøj?

--
Ole Hansen

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 20-04-08 19:51

On 2008-04-20 20:17:10 +0200, Ole Hansen <moped@get2net.dk> said:

> Ahh come on - har man 200.000 til en Buell kan man vel også undvære et
> par tusinde til nyt værktøj?

God pointe - det kniber også gevaligt ... det var ikke lige en ny
Buell jeg havde i tankerne

--
MSN: aandersen @ mail . dk
AOL chat: annabassand

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-04-08 07:06

> [...]
> Eneste undtagelse er motoren på de nye vandkølede Buell's, der er med
> metriske bolte hvilket i grunden er et mekanisk helvede

Hm, sådan en hammer, og en svensknøgle, er de meget kostbare i tommer?

Michael D
(Der tænker på nogle af de ynkelige "værktøjssæt", jeg har set.)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-04-08 07:11

Anna Andersen skrev den 20 apr 2008 i
klip
> 2) Jeg oplevede at cyklen vibrerer meget - hvilket jeg synes er
> fedt -

Hvorfor det?

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 20-04-08 07:45

On 2008-04-20 08:10:49 +0200, Arne Lorenzen

savner noget V2 liv ---- det er et religionsspg I guess...

--
MSN: aandersen @ mail . dk
AOL chat: annabassand

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-04-08 08:38

Anna Andersen skrev:
> [...]
> min nuværende cykel.
>
> Gutten hos CAPS Århus vidste ikke en dart, så jeg har nogle spørgsmål

_Det_ burde bekymre...

> Buell XB12S: 207,831
> Buell XB9SX: 189.839

De har altså nogle detaljer jeg er helt vild med

> 6) Findes der tanktasker/taskesæt til feriebrug - cyklen er jo meget
> kompakt men jeg vil jo nok gerne have den med syd på. Er der nogen der
> har ferieerfaringer med en Buell?

Nu er begge maskiner dedikerede "streetfighters", hvorfor touring ikke
er det første der springer i øjnene. Det er ikke sikkert at V2
"vibrationer" (hvis de er så markante som du lader forstå) er så satans
fascinerende efter 500km

Måske du skulle overveje XB12XT Ulysses

http://www.raptorsandrockets.com/images/Buell/XB12X_Uly_004r.jpg

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 20-04-08 18:54

On 2008-04-20 09:38:16 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> said:

> [...]
> er det første der springer i øjnene. Det er ikke sikkert at V2
> "vibrationer" (hvis de er så markante som du lader forstå) er så satans

Tror du har ret mht vibrationerne. Kan i hvert fald huske at jeg synes
det blev temmelig innaverende på Duc'en da jeg rejste syd på på den for
et par år siden .... men vi kører kun sydpå en gang om året så mon
ikke jeg ville kunne leve med vibrationerne den ene gang. Det tror jeg.

Ulysses er udelukket efter jeg så en af slagsen - den bliver simpelthen
for høj. Jeg husker ikke den eksakte siddehøjde, men den virkede
kæmpehøj ... jeg vil gerne lidt tættere på jorden ... me tak for
rådet...

Mvh
Anna

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-08 19:40

Hej Anna

Jeg synes nu den er fed , men at køre på langtur med den styrgeomatri , tror
jeg godt nok bliver hårdt , du skal være over den hele tiden ,
Og der er bare kontant afregning ved første fejl ,

og en anden anke er de meget korte gear , man skal bare skifte gear hele
tiden for at køre ganske alm .

men der måtte nu godt stå en sådan en i min carport som nr 2 ;)
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Per

Dato : 21-04-08 08:01

"Anna Andersen" <noname@noone.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter en brugt cykel?
>
> 8) fortryder jeg? Er der nogen der har dårlige erfaringer med dem?

Kan det svare sig at importere selv med den lave dollar ?

evt. fra tredieland (eu land), holland ?

Se mobile.de

Man kan bedre leve med fejl hvis det er drømmemaskinen man køber end hvis
det er den mest fornuftige.