MySQL...
Fra : Ko & Kylling

Dato : 18-07-01 07:43

Jeg sidder her og prøver at lære at bruge MySQL.

Er der nogen som kan forklare mig hvordan jeg opretter en tabel i en
database??

Hvad er det for noget med "varchar (50)" eller "int (8)" man skal skrive,
når man skal oprette en??

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 18-07-01 08:04

http://www.mysql.com/doc/C/R/CREATE_TABLE.html

http://www.mysql.com/doc/C/H/CHAR.html
http://www.mysql.com/doc/C/o/Column_types.html

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Danni Finne

Dato : 18-07-01 08:03

> Jeg sidder her og prøver at lære at bruge MySQL.

MySQL er en database = du skal nok poste i dk.edb.database :)

> Er der nogen som kan forklare mig hvordan jeg opretter en tabel i en
> database??

Ja. Manualen, kapitel 9, der er en masse god forklaring.

> Hvad er det for noget med "varchar (50)" eller "int (8)" man skal skrive,

Det kan du læse om på http://mysql.com/doc/C/o/Column_types.html

Kort sagt er det den type data som skal ligge i kolonnen.

> Håber at der er nogen som kan hjælpe mig

Håber det var lidt hjælp.

--
Danni

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-07-01 13:55

> [...]
> når man skal oprette en??
>
> Håber at der er nogen som kan hjælpe mig

Jeg ville nok prøve at tage et kig på phpMyAdmin på
http://www.phpwizard.net

Det er et ret godt værktøj til administration af databaser og tabeller.

/jesper/

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 18-07-01 13:58

On Wed, 18 Jul 2001 14:54:51 +0200, "Jesper Nielsen"
<JesperN@jubii.dk> wrote:

>Jeg ville nok prøve at tage et kig på phpMyAdmin på
>http://www.phpwizard.net
>
>Det er et ret godt værktøj til administration af databaser og tabeller.

en minimum af forståelse af hvad databaser er for en størrelse er dog
at foretrække.

At giver mig en Bosch superduper-byg-et-hus-værktøj, gør mig ikke til
en dygtig håndværker

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/