HJÆLPPPPPPPPPP
Fra : Finn

Dato : 18-07-01 07:17

Hej

Jeg har fået fremstillet en tegning i Autocad af en ven. Tegningen er lavet
under forudsætning af at jeg har en printer med A3-papir. Det har jeg også
men når jeg vil udskrive tegningen, på det for printerdriveren
foruddefinerede format A3, og vælger Paper Size and Orientation i mm får jeg
kun et Plot Area på 408,18 by 286,26 og det er ikke nok i bredden. Jeg kan
godt se på preview'et at jeg ikke får det hele med. Jeg kan så i stedet
oprette et papirformat i driveren som er 432x297 mm og vælge det og får så
et Plot Area på 420,12 by 286,77. I previewet ser jeg også det hele men det
er desværre ikke tilfældet på udskriften. Der mangler stadig den sidste
halve cm. nu blot i den anden side. Printeren kan naturligvis ikke skrive
helt ud til kanten, men det forunderlige i denne situation er, at den kun
har en margin på 1 mm i den side hvor den starter, men slutter til gengæld 9
mm fra den side hvor den ikke får det hele med.

Er der nogen der har en løsning som kan hjælpe mig til selv at skrive ud
eller er der en som vil skrive min tegning ud og sende den til mig når den
er helt færdig. Jeg skal nok fremsende frankeret kuvert. den ligger som en
..dwg-fil

Finn Kildam

Fra : P.C.

Dato : 18-07-01 09:26

Hi .

Finn skrev i meddelelsen <3b5529d7$0$270$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>er helt færdig. Jeg skal nok fremsende frankeret kuvert. den ligger som en

Jeg fandt dette svar på et tilsvarende spørgsmål på en af de internasionale
lister ;

I set up 4MV prototype files like this:

1. Set drawing limits to the paper sheet size.
2. In paper space, draw a border using X and Y values taken from the
numbers shown on the AutoCAD print dialog box for the 4MV printer. I
see these values in the upper right corner of the print dialog screen.
3. Print using "limits" and "1 to 1" from within paper space.
4. I then move the border rectangle around within the drawing limits
until it prints centered up the way the I like it.

I've found my WinNT AutoCAD prototypes don't print correctly in Win95.
The printer drivers are different and the maximum printable XY rectangle
is smaller in 95 than NT for the same size sheet of paper. I don't have
experience wiht DOS of Win3.11, but I'd guess they're different too if
they use different printer drivers.

Ben Crane
Mechanical Enginnering CAD Manager - A-dec, Newberg, Oregon

Have a nice day
P.C.