For lav hastighed ??
Fra : JR

Dato : 17-07-01 22:25

Hej

Jeg kan sku ikke komme over 27 Kb/sek med min 256/256 linie hos world online
skulle man ikke kunne køre lidt hurtigere ??
Har kun min ICQ og og Zonealarm kørende i bagrunden og det giver ikke et
bedre resultat ved og slå det fra
Har hørt noget om at WIN 98 ikke kan køre så hurtigt med bredbånd og at jeg
mangler en fil kan det passe ??
Og hvis hovr og hvordan ?

Takker
´Jacob

Fra : Kasper Madsen

Dato : 18-07-01 00:53

Hmm...jeg synes da 27 kbps lyder meget rimeligt....min ligger også omkring
26,5-27,5 på når jeg downloader fra hurtige servere (jeg har en 256/128 hos
Cybercity) . Er det ikke noget med (256kbit/8)*0.85 man skal udregne for at
finde sin hastighed hvis man har en 256kbit forbindelse? Jeg ved ikke præcis
hvorfor. 1byte=8bit og så går der ca. 15% til pakketab(??)

Mvh Kasper Madsen

Fra : Hans C. Jensen

Dato : 18-07-01 09:10

"Kasper Madsen" <desmer@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
præcis
> hvorfor. 1byte=8bit og så går der ca. 15% til pakketab(??)

Det ser rimeligt ud dog kører jeg op til 32 kb/s fra TDC 256/128 ifølge
test fra disse server:
http://www.mordax.nl/
http://www.pcpitstop.com/internet/default.asp
http://www.dslreports.com/stest?loc=2

De alle 3 skriver at der er omkring 30-32 kb/s har dog også ændret lidt,
efter gode råd fra pcpitstop.

Mvh Hans

Fra : flemse

Dato : 18-07-01 09:07

32 kb/s ved tdc 256/128

Fra : Kelloggs

Dato : 19-07-01 22:12

"Hans C. Jensen" <NOSPAM@pc.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.dslreports.com/stest?loc=2
>
> De alle 3 skriver at der er omkring 30-32 kb/s har dog også ændret lidt,

Kan du præcisere hvad du har ændret ?

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-07-01 20:05

JR skrev i meddelelsen ...
>Hej
>
>Jeg kan sku ikke komme over 27 Kb/sek med min 256/256 linie hos world
online
>skulle man ikke kunne køre lidt hurtigere ??

Jov det ville da være dejligt nok med lidt mere fart, men det får du nok
ikke

mine oplevelser:
256Kbit = 27KB/S = 9,3/256 .
512Kbit = 55KB/S = 9,3/512
2048Kbit=220KB/S = 9,3/2048

De målte KB/S er ikke udregninger, det er faktiske resultater fra min egen
linie. Jeg har fundet ud af at med både 256, 512 og 2048 passer det præcis
når man dividere hastigheden med 9,3

> [...]
>bedre resultat ved og slå det fra
>Har hørt noget om at WIN 98 ikke kan køre så hurtigt med bredbånd og at jeg

Næ det har jeg intet problem med. Kører 98.

--
Anders Houmark
Man skal ikke kassere den gamle spand,