PWS og localhost - hvordan?
Fra : Hanne Kaarsberg

Dato : 17-07-01 21:20

Selvom dette intet har med ASP at gøre, tillader jeg mig
alligevel at spørge om hjælp!
Jeg har webhotel med ASP, bruger Windows 98, FrontPage og PWS,
men kan ikke se asp-filerne offline. Jeg er nødt til at uploade
dem for at teste.
Den kan ikke finde min Access db selv om de er sat ind i DNS
under ODBC driver.
PWS er af- og installeret flere gange.

Er der en der kan hjælpe mig?

På forhånd tak
Hanne

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 17-07-01 21:41

> Jeg har webhotel med ASP, bruger Windows 98, FrontPage og PWS,
> men kan ikke se asp-filerne offline. Jeg er nødt til at uploade
> dem for at teste.

Uploade hvortil? Hvis du har PWS skal du bare ligge dem i din root-mappe...

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen

Fra : Hanne Kaarsberg

Dato : 17-07-01 22:34

Rasmus Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Uploade hvortil? Hvis du har PWS skal du bare ligge dem i din root-mappe...
>
> Venlig hilsen, Rasmus Nielsen

Med Upload mener jeg på serveren.

Alle mine databaser fejler, når jeg bruger PWS med fejlmedd.:
----------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Filen "(ukendt)" kan ikke findes.
/login_version2.asp, linje 13
----------
På web hotellet kører de fint. Jeg har sat db'erne ind under fanen System-DSN
i ODBC-datakilder og har læst utroligt meget på denne og andre sider omkring
dette problem, men har ikke kunne finde en løsningen.

På forhånd tak
Hanne

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-07-01 00:04

Hanne Kaarsberg wrote:

> Alle mine databaser fejler, når jeg bruger PWS med fejlmedd.:

Jeg skyder på, at fejlen opstår i den kode, hvor du åbner databasen, men det er
lidt svært at komme nærmere uden at se selve koden.

> [...]
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Filen "(ukendt)" kan ikke findes.

Prøv at poste linje 13 - samt linjerne deromkring, så vi får helheden med.

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Hanne Kaarsberg

Dato : 18-07-01 13:31

Jonathan Stein wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
> jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Som omtalt virker det helt fint på http://asp.darak.dk
men ikke på localhost.

Jeg vil være utrolig glad for hjælp, da jeg er ret ny i det med
ASP og web udvikling, men kender meget til Access og VBA. Derfor irriterer det mig
meget, at jeg ikke kan gennemskue dette problem.
Jeg har prøvet at eksperimentere med at lægge databasen andre steder - uden held.
Hilsen Hanne

--------
<%
If Request.Form("Action") = "Login" Then
   strUID = Trim(Replace(Request.Form("medlemsnr"),"'",""))
   strPWD = Trim(Replace(Request.Form("postnr"),"'",""))

   ' Hvis der er skrevet noget i både brugernavn og adgangskode
   If Len(strUID) > 0 And Len(strPWD) > 0 Then

      ' DSNLess forbindelse til databasen
      Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
      myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" &
Server.MapPath("medlem.mdb")

      ' Opbygning af SQL streng
      strSQL = "SELECT * FROM medlem" &_
         " WHERE (medlemsnr = " & strUID & ") "&_
         " AND (postnr = " & strPWD & ") "

      Set rs = myConn.Execute(strSQL)
      If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
         ' Hvis brugeren fandtes i databasen
         intUID = rs("medlemID")
      Else
         ' Hvis brugeren ikke fandtes i databasen
         strERR = "Du blev ikke godkendt af systemet"
      End If

'test om betaling er ok
'      if re.("betaltar") <> '2001' then
'         strerr_betalt = "Din betaling er ikke registreret! - Kontakt Hanne Kaarsberg"
'      end if

' Rydder op i vores connection objekt
      myConn.Close
      Set myConn = Nothing

      If Len(intUID) Then
         session("medlemID") = intUID
         Response.Redirect("beskyttet.asp")
      End If
   Else
      ' Hvis der ikke var angivet brugernavn og adgangskode
      strErr = "Du skal skrive både medlemsnr og postnr"
   End If

   If Len(strErr) > 0 Then
      ' Her laves fejlmeddelsen om til rød skrift
   End If
End If
'   If Len(strErr_betalt) > 0 Then
'      ' Her laves fejlmeddelsen om til rød skrift
'   End If
'End If

%>

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-07-01 22:39

Hanne Kaarsberg wrote:

> myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" &
> Server.MapPath("medlem.mdb")

Prøv at indsætte en:
Response.write Server.MapPath("medlem.mdb")
- se hvor serveren rent faktisk leder efter databasefilen. Ligger filen der?

M.v.h.

Jonathan

Fra : Hanne Kaarsberg

Dato : 19-07-01 18:27

> [...]
> Response.write Server.MapPath("medlem.mdb")
> - se hvor serveren rent faktisk leder efter databasefilen. Ligger filen der?

Tusinde tak, nu ved jeg hvor filen er.

v.h.
Hanne