mc uheld
Fra : Karlo Larsen

Dato : 19-04-08 16:06

Fra : Jan Vagle

Dato : 19-04-08 17:35

Karlo Larsen wrote:
> Trist.
> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-11257383.html?forside

Bare trist. Mine kondolanser. :(

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-08 18:13

Og ikke den eneste

http://ekstrabladet.dk/112/article997786.ece
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"

Fra : Anders Majland

Dato : 19-04-08 18:31

Squ en trist start på sæsonen med godt vejr ... Den nye haverikomission får
da noget at arbejde med. kollision med en frontlæser der drejer ud på vejen
lyder som en klassisk vigepligstforseelse. Men den anden lyder underlig.
Først: hvorfor undviger hun mod nødsporet og dernæst hvorfor kører hun galt
pga den lille niveauforskel ? Men da der var vidner er der måske også en
forklaring ...

/A

Fra : Leif

Dato : 19-04-08 20:09

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> underlig. Først: hvorfor undviger hun mod nødsporet og dernæst hvorfor
> kører hun galt pga den lille niveauforskel ? Men da der var vidner er der

Havde du nogensinde prøvet - på trædecykel - at køre skråt op ad en opkørsel
og ind over fortovet, ville du vide at bare den niveau-forskel, der tit er
mellem
den stribe asfalt, der er opkørslen og selve fortovet, kun 1-2cm er rigelig
til at vælte
på, så længe man kører alt andet end vinkelret på fortovet.

Mvh, Leif

Fra : Niels Pein

Dato : 19-04-08 23:22

"Leif" skrev ...

> [...]
> kun 1-2cm er rigelig til at vælte
> på, så længe man kører alt andet end vinkelret på fortovet.

Hvad mon det var for en motorcykel? En kant på 1-2 centimeter kan ikke vælte
en normal motorcykel der kommer med 70-90 km/t uanset hvilken vinkel man
rammer med.
Men måske en eller anden veteran med smalle hjul?

Men man kan bliver bragt en smule ud af retning, og hvis man så reagerer for
sent eller overreagerer, så kan det være problemet forstærkes, og pludselig
er der så et autoværn der kom for tæt på.
--
Hilsen Niels

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-08 23:43

Ja det forfærdelig

Jeg har kørt Thailand rundt på kryds og tværs ca 20.000 km , og der har de
det med at sænke cykel stierne 5 - 10 cm i en svag bue og da de mener at 2
hjulet uanset størelse hører hjemme dernede , så kan man godt blive presset
ud og de kanter og et lidt slidt bagdæk kan alså give nogle voldsome udsving
i Mcen , og jeg har også været tæt på

At de så skriver at Mcen fløj 250 meter væk hmmmm ja men mon ikke den kørte
250 meter væk ?

Men for sku da

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Grunnet

Dato : 20-04-08 07:23

I nyhedsmeddelelse: 480a7562$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
skrev PE <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> følgende:
> Ja det forfærdelig
>

> At de så skriver at Mcen fløj 250 meter væk hmmmm ja men mon ikke den
> kørte 250 meter væk ?

Nu ved jeg jo ikke hvor du har læst at den "fløj", både EB og TV2 (som der
linkes til i tråden) skriver om at cyklen blev "fundet" hhv. 238 m / en
kvart kilometer væk.
Vi må ikke gøre dem værre end de er

Men tragisk er det.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Benjamin R. Giversen

Dato : 20-04-08 08:20

Niels Pein skrev:
> [...]
> sent eller overreagerer, så kan det være problemet forstærkes, og pludselig
> er der så et autoværn der kom for tæt på.

Nu havde hun jo et barn på 8 år med bag på. I hvert fald sådan som jeg
forstår teksten.
Hvis det barn bliver uroligt, kan det måske forklare hvorfor det gik så
galt. Men trist er det.

Med venlig hilsen Benjamin R. Giversen

--
Min hjemmeside: www.brgiversen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-08 16:08

On Sat, 19 Apr 2008 21:08:53 +0200, Leif wrote:

> [...]
> til at vælte
> på, så længe man kører alt andet end vinkelret på fortovet.

Fint nok, men det gælder altså ikke en mc. 2 cm. kan ikke bringe en erfaren
mc-kører ud af fatningen.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Ulvir

Dato : 20-04-08 16:23

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
meddelelsen news:14igknjqkdeq9$.rjnj0lhf1eni.dlg@40tude.net...
> On Sat, 19 Apr 2008 21:08:53 +0200, Leif wrote:

> Fint nok, men det gælder altså ikke en mc. 2 cm. kan ikke bringe en
> erfaren
> mc-kører ud af fatningen.

Måske var damen ikke så erfaren? Hun kørte jo ikke særlig stærk?

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-08 16:37

Orla , jeg synes nu jeg har en lille smule erfaring , og sammen med et slidt
bagdæk er 2 cm meget , ja alle har sikkert prøvet bare de hvide striber , på
langs og hvor tykke er de 0,3-0,5

Men mon ikke der også er en ukendt faktor vi ikke kender , som kunne være
......................... ja mange feks Mor se den ko

PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Armand

Dato : 20-04-08 19:47

PE skrev:
> [...]
>
> Men mon ikke der også er en ukendt faktor vi ikke kender , som kunne være
> ........................ ja mange feks Mor se den ko

Jup! Mulighederne er mangfoldige!!
Personligt har jeg siddet og tænkt på punktering: Men et (halv)fladt dæk
kan de to cm være mere kritiske, og hvad gør man hvis man fornemmer at
dækket føles fladt?: Kører ud i nødsporet med gassen drejet af - Hvorved
at mulighederne for en solid tankslapper er nærliggende :-/

Anyhow!
Skaden ér sket og det ligger i hånden på sheriffen og andre myndigheder
at forsøge at finde årsagen. At fabulere sig frem til en mulig årsag her
på gruppen har intet med sage at gøre, og ud fra situationen (á en
moderløs 8-årig) er det egentlig på grænsen til usmageligt at knævre løs
i sagen :-|

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-04-08 07:03

Armand wrote:

> [...]
> på gruppen har intet med sage at gøre, og ud fra situationen (á en
> moderløs 8-årig) er det egentlig på grænsen til usmageligt at knævre løs

Well.. jeg synes det er fint at det bliver debatteret. For en nybegynder
kan det have en værdi at vide at 2cm niveauforskel ikke nødvendigvis er
dødeligt - som samme nybegynder ellers kunne frygte efter læsning af
pressens dækning. Dertil kommer der erfaringsudveksling på tværs af
gruppen, og enddog tips om sorte pletter på vejnettet! Det går vel næppe
ud over den ulykkelige 8-årige.

Mine tanker går til den efterladte far og knægten der må være i deres
eget private følelseshelvede lige nu.

--
vh
Torben - hvis 8-årige datter netop i denne week-end har genfundet lysten

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-08 16:20

On Mon, 21 Apr 2008 08:03:03 +0200, Torben Scheel wrote:

> Well.. jeg synes det er fint at det bliver debatteret.

Det synes jeg også, og så er Armand's scenarie jo meget troværdigt :-/

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-04-08 18:18

Orla Pedersen skrev:

> Det synes jeg også, og så er Armand's scenarie jo meget troværdigt :-/

Syyssshhhhh!!

Ikke vippe med båden! (forsyvsyttenogsgudaosse!) -
Vi er så "heldige"(*) at det er en kvinde og et barn der er styrtet, så
nu rykker alt og alle af huse for at forbedre forholdene for os

Havde det været en af de herværende faste skribenter á "modne" herre der
var gået på røven der, havde "samfundet" dømt fartbølle/rocker/tumpe,
(vælg sel een eller flere) - så kan I lære det!! - man undres! (og
glædes over at der trods alt sker noget)

(*) Dette indlæg må IKKE fortolkes som disrespekt for den kvindlige
kollega der betalte den højeste pris for nydelsen af vor passion:
MC-kørsel, - mine tanker går til de efterladte.

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Ulvir

Dato : 19-04-08 19:49

"Karlo Larsen" <karlo@don-karlos.dk> skrev i meddelelsen
> Trist.
> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-11257383.html?forside

Ham her slap med to brækkede arme her i Thisted idag- igen en bilist der
ikke overholdt sin vigepligt..

http://www.nordjyske.dk/thisted/forside.aspx?ctrl=10&data=144%2c2765290%2c5%2c3

Fra : Studo

Dato : 20-04-08 17:19

den Sun, 20 Apr 2008 17:36:32 +0200, PE skrev:

> Orla , jeg synes nu jeg har en lille smule erfaring , og sammen med et
> slidt bagdæk er 2 cm meget , ja alle har sikkert prøvet bare de hvide
> striber , på langs og hvor tykke er de 0,3-0,5

Jeg har da også nogle steder med tjærelapninger jeg ikke kører over. Ikke
at det giver ustabilitet, men det rykker da i cyklen.

Kommer i over fyn mod jylland, så prøv lige at køre af på
Vissenbjergafkørslen hvor der er kraftige køreriller. Nok omtrent nogle
cm (har altså ikke lige sat mig ned med en tommestok) Det er med en blød
kurve, men ret dybt. Det giver et godt ryk. Og jeg vil helst ikke skulle
lave nødbremsning/sving lige deromkring.

Det lyder til at uheldet er et par tragiske sammenfald, men vi ved det jo
ikke. Formentlig/forhåbentlig kan politiet finde ud af det.