kom til at bytte om på polerne :-(
Fra : Dak

Dato : 19-04-08 13:59

I min iver på at få installeret el-kablet til min tomtom rider kom jeg i et
kort øjeblik til at bytte om på + og -. Tror i at holderen har taget skade?
ved i om der er en indbygget sikring i holderen?

Men da jeg havde byttet om på det så kunne jeg ikke se om rideren var
tilsluttet eller ej. men så kom det værste af det hele.

I ca. 1 times tid var den tilsluttet "korrekt". Har ført en ledning fra +
batteriet til en sikringsboks med 10A og så videre til en kontakt og fra
kontakten til tomtom kablet. -polen er tilsluttet direkte til tomtom kablet.

Og på forunderlig vis så er det lykkedes at dræne batteriet på den korte
tid. så måtte løbe den igang. Starteren ville næsten slet ikke løbe
rundt da jeg prøvede at starte den.

Kan i andre se om jeres Rider er tilsluttet eller ej?

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 19-04-08 14:25

> Kan i andre se om jeres Rider er tilsluttet eller ej?

Njaa, tjoo - jeg plejer at kigge i holderen, om min rider sidder der ;)
Ej gas, man kan så vidt jeg ved ikke se om den rent faktisk er tilsluttet
strøm eller ej.

/Sjang

Fra : Martin Z

Dato : 19-04-08 15:05

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rundt da jeg prøvede at starte den.
>
> Kan i andre se om jeres Rider er tilsluttet eller ej?

Jeg har min tilsluttet efter samme princip (dog ingen kontakt!) og har
aldrig haft problemer med et fladt/drænet batteri. Men jeg lader dog heller
ikke Rider'en sidde tændt i holderen uden startet motor i længere tid ad
gangen....

Du kan se om den lader ved at gøre følgende:

- Lav en rute
- Tryk: "Vis rute"
- Tryk: "Vis ruteoversigt"

Øverst i venstre hjørne er en "batteri-stang" - hvis den er "fuld" så
betyder det at Rider'en er fuldt opladt. Hvis den ikke er fuld, vil den, når
den sidder i laderen, blinke og der vil stå "Oplader" - lige som en
mobiltelefon!

/Martin Z.

Fra : Armand

Dato : 19-04-08 15:56

Dak skrev:
> [...]
> rundt da jeg prøvede at starte den.
> Kan i andre se om jeres Rider er tilsluttet eller ej?

Hvad med at bruge en af motorcyklens egne sikringer: F.eks. den relativt
ubelastede "signal", eller en given "disp", hvorved at du opnår at der
kun er strøm til når tændingsnøglen er drejet!

--
Armand.