Ombygget mc
Fra : AJ

Dato : 19-04-08 07:58

Hej

Et spørgsmål:

Hvis man nu havde bygget en motorcykel, f. eks. et stel og en motor fra to
forskellige mc'er (godtkendt ved syn).

Hvordan ville man forsikre sådan en?

Motorcyklen er jo unik og kan ikke fås ude på markedet hvis den blev
stjålet....

Mvh
AJ

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 19-04-08 08:14

"AJ" <amdijFJERN@FJERNmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan ville man forsikre sådan en?
>
> Motorcyklen er jo unik og kan ikke fås ude på markedet hvis den blev

Der kører et antal Triton (Triumph motor i Norton stel) rundt!
En del af de Caféracere der tidligere blev bygget, blev da
indregistreret på den måde.
Prøv eventuelt om du kan få et råd hos
http://www.mors-bikes.dk/
De sælger sommetider den slags.

Fra : Armand

Dato : 19-04-08 15:42

AJ skrev:

> [...]
>
> Hvordan ville man forsikre sådan en?
>
> Motorcyklen er jo unik og kan ikke fås ude på markedet hvis den blev

Der er vel en handelspris på sådant noget, og selv uden at have set
resultatet tror jeg egentlig at den er noget lavere end den stolte
ejer/ombygger regner sin flid for
Hvis ikke at SKAT har været inde og beklage sig over en opstået
merværdi, hár den vel heller ikke dét - Og skulle den have det og du så
gør stort ståhej ud af dét overfor forsikringen, risikerer du at SKAT
alligevel får øje for ombygningen =

De fleste forsikrings selskaber kører med nogle kombinerede kubik og
værdi -klasser og skulle ombygningen vitterligt have større værdi er dén
næppe så stor at den overgår den øvre grænse for "grund-cyklens" (á
stellet) præmieklasse. Dette selvfølgelig ud fra om grund-cyklen har
udfyldt denne lige til øvre grænse :-/

Så det er vel bare at få den værdisat ved tegning af forsikringen.

Problemet bliver nok snarere at få godkendt en sådan ombygning :-|

--
Armand.