skript til viderstilling efter lande?
Fra : Ole Madsen

Dato : 19-04-08 07:40

Kan man lavet et sådan et skript, jeg kan ikke selv, men kender i til
det og hvor jeg kan finde det?

der er så mange udenlandske besøgende på mine sider, så jeg har tænkt
mig at lave en engelsk som de kan få noget ud af som de vil blive
viderført til

håber i kan hjælpe mig

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 19-04-08 07:51

Ole Madsen skrev:
> [...]
>
> der er så mange udenlandske besøgende på mine sider, så jeg har tænkt
> mig at lave en engelsk som de kan få noget ud af som de vil blive

ok ok, google

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=75220

fandet det selv

Ole

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-04-08 09:56

Ole Madsen skrev:

> ok ok, google
>
> http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=75220
>
> fandet det selv

Lidt mindre kan vel gøre det?
navigator.systemLanguage returnerer
en landekode for det sprog, klientens
OS bruger, så

if (navigator.systemLanguage=="en"){
   location.href="/en/index.html"
}
else {
   location.href="/index.html"
}

skulle vel være tilstrækkeligt
til omdirigering.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-04-08 19:56

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Lidt mindre kan vel gøre det?
> [...]

Hej Jørgen

tak skal du have, men jeg ved desværre ikke hvad jeg skal gøre med den
kode du har givet, hvad skal jeg gøre?

Tak

Ole

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-04-08 21:35

Ole Madsen skrev:

> Hej Jørgen
>
> tak skal du have, men jeg ved desværre ikke hvad jeg skal gøre med den
> kode du har givet, hvad skal jeg gøre?

<script type="text/javascript">
if (navigator.systemLanguage=="en"){
location.href="/en/index.html"
</script>
Sæt det ind i head-delen på dine side så vil
bessøgendemed engelsksproget Windows komme
ind på siden /en/index.html, mens alle andre
vil lande på samme side som scriptet står.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-04-08 22:42

Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> skrev :

>Sæt det ind i head-delen på dine side så vil
>bessøgendemed engelsksproget Windows komme
>ind på siden /en/index.html, mens alle andre
>vil lande på samme side som scriptet står.

Så man jo bare håbe, at de foretrækker siden på engelsk.

Der er fx mange danskere, der bruger Windows og ikke Vinduer,
fordi engelske blive opdateret hurtigere bl.a.

En manuel valgmulighed ved siden af, må være en selvfølge.
--
Kerim

Fra : Ole Madsen

Dato : 28-04-08 10:03

Kerim Ellentoft skrev:

> [...]
> fordi engelske blive opdateret hurtigere bl.a.
>
> En manuel valgmulighed ved siden af, må være en selvfølge.

Tak til jer begge

Ole

Fra : Lars J. Helbo, DK

Dato : 27-04-08 19:38

On Sat, 19 Apr 2008 08:39:36 +0200, Ole Madsen <ole@o-madsen.dk>
wrote:

> [...]
>
>der er så mange udenlandske besøgende på mine sider, så jeg har tænkt
>mig at lave en engelsk som de kan få noget ud af som de vil blive

Jeg har lavet et system, som jeg bruger på min egen private
hjemmeside:

http://www.helbo.org

Nu er det godt nok helt off-topic her i gruppen, fordi det er lavet i
php. Men det mener jeg også, at det bør være. Med en clientside
løsning, bliver du principielt nødt til enten at arbejde med
omdirigeringer mellem flere versioner af siden (hvilket hurtigt bliver
uoverskueligt), eller du må indlægge alle sprog i siden, så teksten
kan vises på det sprog, som gæsten ønsker; men dermed bliver
filstørrelserne unødigt store.

Med en serverside løsning kan du have en version af siden, som så blot
fyldes med de rigtige tekster, før den sendes ud til gæsten.

Jeg har lavet en demoside her:

http://helbo.homeip.net/test/

Der kan du også hente den kommenterede php-kildekode.