Ymersvej i Randers, hvad skal jeg vælge, i~
Fra : Ditte

Dato : 19-04-08 11:22

Postet i dk.edb.internet.udbydere,dk.teknik.telefoni.ip, FUT til
dk.edb.internet.udbydere

Hej

Jeg flytter til Ymersvej i Randers til juni, og skal i den forbindelse
have noget internet og ip.
IP har jeg ikke prøvet før, hvor meget båndbredde skal jeg have til
det?

Jeg har kig på fullrate, de siger de max kan levere 10/2048, hvilket
vist er fint.

Jeg overvejer deres 2/1024 til 229 kr. og fri telefoni til alle numre
(fastnet) til 30 kr.

Jeg har en trådløs router, en ældre SMC7004vwbr.

Er det ok?
Eller bør jeg vælge andet?

Jeg bruger mest computeren til online spil, som Kom og Vind,
nyhedsgrupper, mail og streamer lidt fra DR.dk.

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen Ditte

PS. kabeltv er fra Yousee

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-04-08 11:41

Ditte skriver:

> PS. kabeltv er fra Yousee

Hvorfor så ikke vælge internet og IP telefoni den vej ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ditte

Dato : 19-04-08 11:49

Klaus D. Mikkelsen kom med denne ide:
> Ditte skriver:

> Hvorfor så ikke vælge internet og IP telefoni den vej ?
>

> Klaus

Hej

Så vidt jeg kan se, er det dyrere. Er det også bedre?
For at få 1 mbit i upload, skal jeg give 249 plus 99 kr for fri
telefoni.

Hilsen Ditte

Der lige har været inde og tjekke det.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-04-08 11:55

Ditte skriver:

> Så vidt jeg kan se, er det dyrere. Er det også bedre?

Måske. En af mine kollegaer har opgivet fullrate på grund af for rnge
ydelse.

Andre er meget glade for Fullrate.

Dem jeg kender med internet og telefoni via YouSee er alle fuldt ud
tilfredse med det.

Fra : Ditte

Dato : 19-04-08 11:58

Følgende er skrevet af Klaus D. Mikkelsen:
> [...]
> ydelse.
>
> Andre er meget glade for Fullrate.
>

> Dem jeg kender med internet og telefoni via YouSee er alle fuldt ud

Se det er jo argumenter der er værd at tage med i overvejelserne.

Hilsen Ditte

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-04-08 12:32

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Dem jeg kender med internet og telefoni via YouSee er alle fuldt ud
> tilfredse med det.

I tråden "Problemer med YouSee bredbånd" her i gruppen er der dog
tale om nogle problemer, udfald bl.a.

--
Bertel

Fra : Jens G

Dato : 19-04-08 13:40

On Sat, 19 Apr 2008 12:55:16 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]
>ydelse.
>
>Andre er meget glade for Fullrate.
>

>Dem jeg kender med internet og telefoni via YouSee er alle fuldt ud

Jeg er ikke tilfreds med YouSee for tiden.
Siden ca. oktober har der været en lind strøm af problemer i området
hvor jeg bor(Ballerup), og jeg tør ikke længere anbefale YouSee
bredbånd til folk jeg kan lide.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-04-08 13:42

Jens G skriver:

> Jeg er ikke tilfreds med YouSee for tiden.
> Siden ca. oktober har der været en lind strøm af problemer i området
> hvor jeg bor(Ballerup), og jeg tør ikke længere anbefale YouSee
> bredbånd til folk jeg kan lide.

Det er jo godt at der kommer forskellige meninger ind over. Mine
bekendskaber bor heller ikke ovre hos dig, men i Randers og Hadsten.

Fra : Jens G

Dato : 19-04-08 14:15

On Sat, 19 Apr 2008 14:42:06 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Jens G skriver:

>Det er jo godt at der kommer forskellige meninger ind over. Mine
>bekendskaber bor heller ikke ovre hos dig, men i Randers og Hadsten.

Jeg håber så at det vedbliver at være så stabilt der ovre.
Problemerne her tror jeg har sammenhæng med opgraderingen af nettet
til Docsis 3, hvor der er kabler og udstyr der ikke kan følge med den
højere hastighed. Forhåbentlig bliver det snart lige så stabilt som
det ellers var.

Fra : OBS

Dato : 19-04-08 20:48

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse news:4809ef2e.9491953@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> til Docsis 3, hvor der er kabler og udstyr der ikke kan følge med den
> højere hastighed. Forhåbentlig bliver det snart lige så stabilt som

Jeg har problemer med stabiliteten på Yousee Internet i Herning, så det er ikke kun på Sjælland at den er gal.

/Ole.

--
---
* Filter i adressen, fjern alt det med stort *

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-04-08 21:05

On Sat, 19 Apr 2008 14:40:28 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

> Siden ca. oktober har der været en lind strøm af problemer i området
> hvor jeg bor (Ballerup), og jeg tør ikke længere anbefale YouSee
> bredbånd til folk jeg kan lide.

Deres kabel-tv er da også både halv-dårlig kvalitet og med udfald ofte
og længe nok til, at det er belastende.

-A

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 19-04-08 23:10

Asbjorn Hojmark skrev:

> Deres kabel-tv er da også både halv-dårlig kvalitet og med udfald ofte
> og længe nok til, at det er belastende.
>
> -A

I øjeblikket oplever jeg udfald, men ellers har jeg været rigtig glad
for at være kunde hos YouSee.
Når ellers det hele virker, er internetforbindelsen klippe-stabil og
billedet på tv'et skarpt. Jeg har som sagt aldrig oplevet udfald, som
jeg gør nu, før, og det er interessant at høre, at jeg ikke er den
eneste med problemer i øjeblikket.

//Marco

Fra : Frank Damgaard

Dato : 19-04-08 13:39

Ditte skrev:
> [...]
> have noget internet og ip.
> IP har jeg ikke prøvet før, hvor meget båndbredde skal jeg have til det?

med IP tænker du på IP -telefoni ?

> Jeg har kig på fullrate, de siger de max kan levere 10/2048, hvilket
> vist er fint.
>
> Jeg overvejer deres 2/1024 til 229 kr. og fri telefoni til alle numre
> (fastnet) til 30 kr.

Fullrate er jo inkl. IP-telefoni (SIP) specielt prioriteret så
kvaliteten er uafhængig af hvor meget du bruger internet samtidig med
telefonsamtaler.

Man kan sagtes sætte ekstra box på med SIP-telefoni (f.eks. musimi)
med 2M/1M er der rigelig hastighed, problemer med SIP telefoni
opstår mest med "smalbånd" som 160/128 og deromkring...

> Jeg har en trådløs router, en ældre SMC7004vwbr.
>
> Er det ok?

Den kan tilsuttes til den Zyxel std router du får fra fullrate.
Der er på deres forum vejledning i hvordan man kobler en ekstra
router på zyxel box så du undgår dobbelt-NAT.

Alternativ kan man for 10kr/md få zyxel router i bridge-mode
og så er det din egen router der laver DHCP osv.

> Eller bør jeg vælge andet?

en anden trådløs router?
eller anden internet udbyder?

Så vidt jeg kan se er SMC7004vwbr en ældre sag som kun har WEP kryptering
og der er en del sikkerdshedshuller hvis man ikke har lagt nyeste firmware på.

Jeg ville anbefale en nyere trådløs router med WPA kryptering til det trådløse netværk,
eller evt. fullrates trådløse ADSL-modem/router til 400kr ekstra ved oprettelse
(OBS: fullrate's modem/trådløse router kan så kun bruges til fullrate, men man
slipper for at have 2 boxe tændt).

> Jeg bruger mest computeren til online spil, som Kom og Vind,
> nyhedsgrupper, mail og streamer lidt fra DR.dk.

Jeg tror ikke der er noget kritisk til disse opgaver, jeg
har dog ikke prøvet online-spil, men det er vist ikke de
store krav til netværk for kom og vind.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 19-04-08 13:53

<
<Alternativ kan man for 10kr/md få zyxel router i bridge-mode
<og så er det din egen router der laver DHCP osv.

koster det 10kr/md at de engang for alle skal lave en ændring i routeren,
det bliver da dyrt i med tiden.

JJ

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 19-04-08 16:35

"Johannes Jørgensen" <johs-j@spammail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> <og så er det din egen router der laver DHCP osv.
>
> koster det 10kr/md at de engang for alle skal lave en ændring i routeren,

Ja, en hel formue på 120,- for et år.

Mogens

Fra : Frank Damgaard

Dato : 19-04-08 17:13

Johannes Jørgensen skrev:
> [...]
> <og så er det din egen router der laver DHCP osv.
>
> koster det 10kr/md at de engang for alle skal lave en ændring i routeren,

Det kaldes "offentlig IP" og giver bridge mode. skal man have 5 "offentlige" IP adresser
så er det 30kr/md. Sammenlignet med TDC eller Cybercity så er det billigt.

men hvis man bare kunne få "kun" bridgemode så var det jo nemmere/billigere....

PS.
Yousee tage hele 49kr/md for en fast IP adresse som er std. i fullrate !

Fra : Ditte

Dato : 19-04-08 21:10

>Hej

> med IP tænker du på IP -telefoni ?
> Ja, eller hvad det nu hedder. Har mest behov for at modtage opkald,
og kunne ringe til fastnet. Derfor en billig løsning, ved fullrate kan
det gøres til 30nkr.

Jeg ønsker at bevare den trådløse funktion, da jeg har en bærbar og
flere rum jeg kan vil kunne tilgå internettet fra.

Jeg kigger på fullrates trådløse så.

Tak for svaret

Hilsen Ditte

Fra : Søren Blom

Dato : 19-04-08 16:19

"Ditte" <nejnejnej@notnotnot.no> skrev

> Er det ok?
> Eller bør jeg vælge andet?
>
> Jeg bruger mest computeren til online spil, som Kom og Vind,
> nyhedsgrupper, mail og streamer lidt fra DR.dk.

Få du bare fullrate med 2 mb/bit ned og en 1 mb/bit op, så har du rigeligt
båndbrede til det hele. Fullrate levere en router til dig, så med mindre du
VIL bruge din egen router også, så kan du samtidig lægge din gamle router i
kælderen.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-04-08 21:06

On Sat, 19 Apr 2008 17:19:04 +0200, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

> Få du bare fullrate med 2 mb/bit ned og en 1 mb/bit op, så har du
> rigeligt båndbrede til det hele.

Rigeligt og rigeligt. Ja, hvis man ikke har for travlt.

-A

Fra : Ditte

Dato : 19-04-08 21:06

Den 19-04-2008, skrev Asbjorn Hojmark:

> Rigeligt og rigeligt. Ja, hvis man ikke har for travlt.
>
> -A

Hej

Hvis du har læst mit første indlæg, vil du se, at jeg ikke har behov
for en større hastighed.
Skal jeg endelig downloade noget stort, kan jeg nok klare det om
natten, eller gå en tur imens.

Hilsen Ditte

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-04-08 21:30

On Sat, 19 Apr 2008 22:06:14 +0200, Ditte <nejnejnej@notnotnot.no>
wrote:

> Hvis du har læst mit første indlæg, vil du se, at jeg ikke har behov
> for en større hastighed.
> Skal jeg endelig downloade noget stort, kan jeg nok klare det om
> natten, eller gå en tur imens.

Jamen, det er da fint. Jeg synes bare, der er så mange websites fyld
med video og kæmpe flash-filer, det er belastende at køre med de halv-
langsomme forbindelser. Men når bare du har tænkt over det, er det da
fint.

-A

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 19-04-08 18:25

On Sat, 19 Apr 2008 12:22:25 +0200, Ditte <nejnejnej@notnotnot.no>
wrote:

> [...]
>Eller bør jeg vælge andet?
>
>Jeg bruger mest computeren til online spil, som Kom og Vind,
>nyhedsgrupper, mail og streamer lidt fra DR.dk.

Hej og velkommen.

Jeg bor selv på Ymersvej i Randers.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor du flytter ind, men i alle
Boligforeningenss lejligheder har alle hybridnet fra TDC (YouSee), og
herfra kan du få dredbånd. Det kører superstabilt hos mig (har også
telefoni derfra (fri til fastnet for 99 kr måned).
Mange nyhedsgrupper, men ingen binære.

I nogle af lejlighederne er der også mulighed for at få Energi Randers
som leverendør. Det er billigere.
Eksempel:
FiberFlex abonnement
Pris pr./md.:    Kr. 299,00
Indhold:
-Telefoni abonnement
-TV grundpakke (alm. TV) og 11 danske/lokale radiokanaler
-Internet 1/1 Mbit/s

Pakker med flere kanaler findes også, men TV 3 eller TV 3+ er ikke
med.

Du kan få hurtire opkoblinger for

5/5 Mbit/s - Kr. 49,00 ekstra
10/10 Mbit/s - Kr. 99,00 ekstra
15/15 Mbit/s - Kr. 199,00 ekstra
20/20 Mbit/s - Kr. 299,00 ekstra

Se mere på
http://fiberflex.dk

Jeg ved dog ikke hvad de har af nyhedsgrupper.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ditte

Dato : 19-04-08 21:24

> Hej og velkommen.
Hej og tak

> [...]
> herfra kan du få dredbånd. Det kører superstabilt hos mig (har også
> telefoni derfra (fri til fastnet for 99 kr måned).

Binære kan jeg godt klare mig uden.
Synes bare deres telefoni er dyrt. Fullrate kan gøre det for 30 kr.

> I nogle af lejlighederne er der også mulighed for at få Energi Randers
> som leverendør. Det er billigere.
Ikke i følge Energi Randers, da jeg foresåurgte på min kommende
adresse.
Jeg vil dog heller ikke undvære 3 og 3+.

Hilsen Ditte

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-04-08 15:35

> Binære kan jeg godt klare mig uden.
> Synes bare deres telefoni er dyrt. Fullrate kan gøre det for 30 kr.

Du skal være opmærksom på, at vi (Fullrate) ikke tilbyder adgang til en
nyhedsgruppeserver. Du kan dog gratis anvende http://dotsrc.org/usenet/ -
den bruger jeg selv, og den har fungeret meget fint.

--
Mvh. Jesper

Fra : OBS

Dato : 19-04-08 20:47

"Ditte" <nejnejnej@notnotnot.no> skrev i en meddelelse news:mn.9ae67d8454f46400.86598@notnotnot.no...
> [...]
> Eller bør jeg vælge andet?
>
> Jeg bruger mest computeren til online spil, som Kom og Vind,
> nyhedsgrupper, mail og streamer lidt fra DR.dk.

Hej Ditte.

Jeg har prøvet både Fullrate og TDC/Yousee bredbånd, begge steder også telefoni.

Umiddelbart vil jeg sige at begge er lige gode eller dårlige, stabile eller ustabile, alt efter hvordan man ser på det. Havde først Fullrate i trekvart år, og oplevede måske tre udfald på forbindelsen. Har nu haft Yousee i godt et halvt år, og har i den tid oplevet lige så mange udfald. Forskellen, vil jeg sige, har været de to selskabers håndtering af nedbrud. Når Fullrate forbindelsen var nede, sendte de enbesked ud pr. SMS om at der var problemer og at de var i gang med at rette det (undtagelsen var ved et kæmpe nedbrud her for nogle uger siden, hvor strømmen var gået på alt deres centrale udstyr så også SMS servicen ikke fungerede). Hos TDC/Yousee kan man være heldig at det sker inden for supportens åbningstid så man kan ringe ind, men ellers er man mere eller mindre ude i mørket (hvad godt gør det at de har en hjemmeside hvor de oplyser driftsstatus hvis man ikke har forbindelse til Internetttet, og de så tilmed heller ikke er særlige gode til at opdatere den side)

Jeg tror heller ikke at jeg har talt så mange gange med en kundeservicelinie som hos TDC/Yousee (hvis man lige ser bort fra da jeg var kunde hos Tele2, det var en kamp uden lige, både for at blive oprettet som kunde og slippe væk derfra igen). Har haft fat i Fullrate et par gange og fik svar på mine spørgsmål.
Som jeg også har skrevet i en anden tråd her, har jeg fortsat problemer med stabiliteten på min Yousee forbindelse, men det virker ikke som om at det er noget de har tænkt sig at kigge på.

Så umiddelbart vil jeg sige at du sagtens kan vælge Fullrate hvis det skal være en af de to. Fullrate giver både en højere hastighed og lavere pris end TDC/Yousee. Kvaliteten af telefonien hos begge er den samme. Begge steder er den adskilt, så den ikke generes af anden trafik på Internetforbindelsen, og er dermed ligeså god som på en gammeldags fastnettelefonforbindelse.
Den eneste grund til at vælge TDC/Yousee, skulle være hvis du gerne ville benytte deres gratis musik.

/Ole.

(PS: Den eneste grund til at jeg ikke skifter over til Fullrate, er at jeg forhåbentlig snart får medarbejderbredbånd, når ellers jeg får besked fra TDC)

--
---
* Filter i adressen, fjern alt det med stort *

Fra : Ditte

Dato : 22-04-08 10:38

Ditte sendte dette med sin computer:
> [...]
> fint.
>
> Jeg overvejer deres 2/1024 til 229 kr. og fri telefoni til alle numre

Hej

Har kigget mere på full rate, men har et tillægsspørgsmål.
Jeg har trådløse telefoner, 2 baser og to ekstra håndsæt (ialt 4
telefoner).
Ved I, om man kan tilslutte 2 baser til full rates router?

Jeg ved godt, at jeg kan tilkalde en elektrikker, og få denne til at
ordne mine telefonstik, så de virker i hele lejligheden, men det er
sikkert ikke billigt.

Hilsen Ditte

Fra : Frank Damgaard

Dato : 22-04-08 11:01

Ditte skrev:

> Har kigget mere på full rate, men har et tillægsspørgsmål.
> Jeg har trådløse telefoner, 2 baser og to ekstra håndsæt (ialt 4
> telefoner).
> Ved I, om man kan tilslutte 2 baser til full rates router?

De fleste trådløse telefoner virker med routeren, man skal
tilslutte dem til routerens telefonudgang.
Har man mere end en basestation eller alm. telefon skal
man have passende fordeler. Hvis stikkene er de 3-benede
med "gemmengang", kan man blot stikke dem i hinanden.

Fullrate har et forum (som man skal være kunde for at kunne tilgå)
hvor de har en liste med telefoner der ikke er så egnede med
deres Zyxel-box.

> Jeg ved godt, at jeg kan tilkalde en elektrikker, og få denne til at
> ordne mine telefonstik, så de virker i hele lejligheden, men det er
> sikkert ikke billigt.

Man kan ikke forbinde telefonerne til de gamle telfonstik
da der kun er ADSL til modem/router i de gamle stik.
Så telefoner skal forbindes direkte til router , eller
de eksisterende stik skal forbindes på anden måde
(af elektriker eller lign).
Lidt afhængig af hvordan telefonledningerne er trukket mellem
de eksisterende stik kan det være kompliceret eller let at lave.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 22-04-08 11:04

On Tue, 22 Apr 2008 11:37:40 +0200, Ditte <nejnejnej@notnotnot.no>
wrote:

> [...]
>
>Jeg ved godt, at jeg kan tilkalde en elektrikker, og få denne til at
>ordne mine telefonstik, så de virker i hele lejligheden, men det er

Jeg har blot taget en ledning med RJ11 i den ene ende og et
almindeligt telefonstik i den anden ende.

Sat RJ11 stikket i "modemet" fra YouSee og telefon stikket i et af de
eksisterende stik i lejligheden. Det virker upåklageligt.

Om det samme virker via Fullrate ved jeg ikke, men mon ikke.

Fra : Per B

Dato : 24-04-08 03:52

Da du nu bor i Randers, burde du måske lige tjekke dette.

http://www.skyline.dk/produkter/priser_skyline.asp

vh
Per

Fra : Ditte

Dato : 27-04-08 10:49

Ditte kom med følgende:
> [...]
> (fastnet) til 30 kr.
>
> Jeg har en trådløs router, en ældre SMC7004vwbr.

Hej igen

Endnu et spørgsmål.

Jeg vil have trådløs adgang, har fået anbefalet at skifte min SMC
router ud.
Fullrate tilbyder en ZyXEL 2602HW til 400 kr. Dog skal den afleveres
ved opsigelse af abonemment.

Kan jeg bruge en anden trådløs router (hvilken som helst) ved fullrate,
eller konfigureres den til fullrate?

Hilsen Ditte

Fra : Frank Damgaard

Dato : 27-04-08 12:04

Ditte skrev:

> [...]
> opsigelse af abonemment.
>
> Kan jeg bruge en anden trådløs router (hvilken som helst) ved fullrate,

Du kan ikke købe en modem/trådløs-router som lige får at erstatte med fullrates
(de meget teknisk kyndige kan måske finde en løsning...)

Du kan nøjes med deres standard-modem/router (med i abonnement) og selv købe
en alm. trådløs router efter eget valg, og som kobles bag på den udleverede router.
Fullrate har nogle vejledninger i deres forum på hvordan det bedst gøres.
(jeg har selv en linksys 54GL siddende bagved fullrates zyxel std. modem/router)
Det betyder så at du får 2 boxe stående.

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-05-08 12:43

"Ditte" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> Eller bør jeg vælge andet?
>
> Jeg bruger mest computeren til online spil, som Kom og Vind,
> nyhedsgrupper, mail og streamer lidt fra DR.dk.

Der er rigelig båndbredde til IP-telefoni med den løsning. Din router ved
jeg ikke noget om. Du bør dog anbringe din IP-adapter før routeren (altså
tættest ved modemet) for at undgå problemer med eventuel forward af porte på
routeren (såfremt at du anbringer IP-adapter efter routeren).

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com