Problemer med YouSee bredbånd
Fra : Marco Rasmussen

Dato : 18-04-08 23:01

Hej!

Er der andre end mig, der har problemer med bredbånd fra YouSee på
Frederiksberg? Jeg har igennem flere måneder haft det problem, at jeg
ikke har kunnet få forbindelse, når jeg lige har tændt for
kabelmodemmet. Jeg har skullet genstarte det op til flere gange for at
få forbindelse. Derudover har jeg også oplevet støj på TV2 igennem de
sidste par måneder. Det har ikke været sne som man kender det fra
fjernsyn via stueantenne, men som en form for slør henover billedet.
Hvor slemt det er, varierer fra dag til dag. Nu oplever jeg deciderede
udfald, hvor forbindelsen til Internettet ryger midt i det hele.
Jeg har haft problemet gennem de sidste 3 dage. Når udfaldet sker, varer
det resten af dagen, men jeg har kunnet komme på Internettet et par
timer om eftermiddagen og om aftenen, hvorefter forbindelsen igen er
forsvundet indtil næste dag. Jeg har haft kontakt med supporten, men da
der var forbindelse på tidspunktet, hvor jeg ringede, sagde de at alt så
fint ud, og bad mig ringe tilbage når problemet var der igen, da de
først der kan oprette en fejlmeldingssag. Men nu er forbindelsen røget
igen, og det er uden for deres sædvanlige åbningstid.
Jeg har ellers aldrig oplevet den slags før.

Mange hilsner

Marco Rasmussen

Fra : Jens G

Dato : 19-04-08 08:16

On Sat, 19 Apr 2008 00:01:11 +0200, Marco Rasmussen
<marcorasmussenNOSPAM@gmail.com> wrote:

>Er der andre end mig, der har problemer med bredbånd fra YouSee på
>Frederiksberg?

Jeg bor godt nok i Ballerup, men oplever også ofte problemer med
udfald på internetforbindelsen via YouSee.

Som regel er det om eftermiddagen, fra ca. 13-17 det er værst.
Det sig ved at downloadhastigheden går til nul en gang hvert 1-3
minutter med en varighed på 15-30 sekunder, og sommetider når modemet
at også miste forbindelsen. Sent på eftermiddagen bliver der længere
og længere mellem udfaldene, og hastigheden går ikke helt til nul,
indtil de ophører helt. Upload bliver tilsyneladende ikke berørt,
undagen når modemet mister forbindelsen selvfølgelig.

YouSee har en fejlretning kørende på problemet. Den er oprettet 7/4 og
skulle have været rettet til i går, men de har udvidet til 24/4. De
siger det skyldes støj. Men surt er det da, når man har skiftet over
til IP telefoni og ens internetudbyder er ustabil. Telefonen er jo
stort set ubrugelig om eftermiddagen.

Har du checket om der er en fejlmeddelse for dit område på
http://kabeltv.driftsinfo.dk/ ?

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-04-08 09:01

Jens G skrev:

> Jeg bor godt nok i Ballerup, men oplever også ofte problemer
> med udfald på internetforbindelsen via YouSee. [...]

Jeg bor i 3140 Ålsgårde, og modtager kabel-tv/radio og internet
(Webspeed) via YouSee/TDC. Her har været *mange* korte og
lange periodiske udfald siden cirka 25. marts.

Har talt med Kundeservice flere gange. De siger at mit område
modtager signalerne via 3400 Hillerød. Og *der* har været
problemer i mindst et par uger. I går og i dag 2008-04-18/19
har det kørt pænt (banker under bordet).

Jeg sagde til dem at "Driftsinformationen" på:
http://kabeltv.driftsinfo.dk/postnr/ ikke meddelte ret meget
om alle disse problemer. Det var selvfølgelig ikke "deres bord"
at opdatere denne "Driftsinformation", men de ville da måske
sige det til deres kolleger.

--
Herluf :·)
- renationaliser statsbanerne og postvæsenet

Fra : OBS

Dato : 19-04-08 08:40

"Marco Rasmussen" <marcorasmussenNOSPAM@gmail.com> skrev i en meddelelse news:48091a29$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> igen, og det er uden for deres sædvanlige åbningstid.
> Jeg har ellers aldrig oplevet den slags før.

Jeg har også ind i mellem problemer med Yousee (bor i Herning), men nok ikke i så alvorlig grad som dig. Men det er sket indtil flere gange at forbindelsen til Internettet er faldet ud i kortere eller længere tid. Enten har modem'et ikke fået tildelt IP-adresse (telefonien har så virket, men hvad hjælper det når det har været uden for supportens åbningstid) eller også kan modem'et slet ikke finde et signal. På et eller andet tidspunkt er signalet så kommet tilbage, og så kører alt fint. Har dog aldrig haft problemer med TV-signalet, men Internetforbindelsen er godt nok ikke særlig stabil.

/Ole.

---
* Filter i adressen, fjern alt det med stort *

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 19-04-08 12:58

OBS skrev:

> Jeg har også ind i mellem problemer med Yousee (bor i Herning), men nok ikke i så alvorlig grad som dig. Men det er sket indtil flere gange at forbindelsen til Internettet er faldet ud i kortere eller længere tid. Enten har modem'et ikke fået tildelt IP-adresse (telefonien har så virket, men hvad hjælper det når det har været uden for supportens åbningstid) eller også kan modem'et slet ikke finde et signal. På et eller andet tidspunkt er signalet så kommet tilbage, og så kører alt fint. Har dog aldrig haft problemer med TV-signalet, men Internetforbindelsen er godt nok ikke særlig stabil.

> [...]

Hej!

Tak for jeres svar.
Linket med driftsinformation har jeg ikke set før nu,
men jeg kan se at der ikke står noget vedr. udfald i mit område.
Jeg har ellers brugt driftsinformationen på tdc.dk før.
Der er også andre i min opgang, der oplever udfald hos YouSee.
Jeg har nu været så "heldig", at jeg har haft forbindelse i 30 minutter,
hvorefter forbindelsen atter er røget.
Med "heldig" mener jeg, at supporten har åbent på dette tidspunkt af
dagen, så jeg har netop haft kontakt med dem og fået oprettet en
fejlmelding.

Mange hilsner

Marco

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 21-04-08 18:22

Hej igen!

Så er jeg tilbage med mere nyt.
Jeg blev ringet op af en tekniker fra YouSee i dag, og han fortalte at
der i lang tid har været problemer med en fiberforbindelse til deres
afdeling på Borups Allé. De har prøvet at lave fejlen, men med det
resultat, at det er blevet endnu værre. Han sagde at de nu arbejder på
højtryk for at løse problemet, og at jeg snart kommer til at høre nærmere.

Mange hilsner

Marco

Fra : Paul8

Dato : 21-04-08 20:38

Jeg tror altid der vil være en risiko for driftsforstyrrelser på kabelforbindelser.
Har selv oplevet det flere gange på kobber (ADSL). Og hver gang skal man fra support
høre antydninger om at man er en idiot som ikke har styr på sin PC.

For 2 år siden skiftede jeg til Clearwire. Dvs at jeg nu får internet via radiobølger,
helt uafhængig af kabler.
Det slår alle andre i stabilitet.
Der har ikke været en eneste udfald i de 2 år- (i den tid hvor jeg er online i hvert
fald, dvs flere timer dagligt.)

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 24-04-08 19:32

Paul8 skrev:
> [...]
> Det slår alle andre i stabilitet.
> Der har ikke været en eneste udfald i de 2 år- (i den tid hvor jeg er online i hvert

Tak for tippet, men indtil de problemer jeg lige har haft, har jeg
heller aldrig oplevet udfald på linjen. Jeg har haft Internet fra YouSee
siden 2003, og i den tid har jeg været meget glad for det.
Og nu til en lille update:
Jeg blev ringet op af en tekniker fra YouSee i tirsdags og fik at vide,
at problemet med deres fiberforbindelse nu var løst.
Jeg har ikke oplevet problemer med hverken internetforbindelse eller TV2
siden. Nu må vi håbe det holder

Mange hilsner

Marco

Fra : Frederik.Orellana@gm~

Dato : 12-05-08 08:15

Jeg bor paa Christianshavn og har ikke meget godt at sige om YouSee -
bortset fra at de har nogle flinke teknikere. Det forløbne år har der
været konstante udfald af linien - i starten kun (hver) søndag
eftermiddag/aften, nu temmelig uforudsigeligt. De sidste uges tid har
internetforbindelsen stort set været ubrugelig. Når man ringer til
Yousee Internet Support er de ganske imødekommende. De sender så gerne
en tekniker ud, som pligtskyldigt verificerer at mit modem fungerer.
Så sker der bare ikke mere. En tekniker jeg fik fat i fornylig
indrømmede at den central jeg er på har masser af fejlmeldinger og
består af noget gammelt hardware som burde skiftes. Det gør de så
muligvis i løbet af sommeren. Jeg har mistet tålmodigheden og skifter
til en ADSL-udbyder (ikke TDC).