Hjælp til netværk på SB4200 Dansk Kabel TV
Fra : Bent

Dato : 18-04-08 15:58

Hej Gruppe

Jeg sidder og forsøger at få liv i et Motorola Surboard SB4200 hos en
bekendt.
De har skiftet pc, og er overgået fra at bruge USB til at skulle bruge
ethernet.
Jeg undrer mig dog lidt over hvordan det er sat op, for det er ikke
umiddelbart mulgt at få liv i netværks interfacet. Der kommer absolut intet
liv når man sætter netværkskabel imellem pc og kabelmodem.
Er der nogen der har en idé om hvordan det skal sættes op, og er jeg
afhængig af at der ændres noget i den anden ende?
Kan jeg ikke umiddelbart blot skifte imellem USB og Ethernet?
Desværre er det ikke muligt at få support hos DKTV på helligdage.

Hvis dette ikke er muligt, er der så en der kan pege mig i en retning af en
driver til et Motorola SB4200 kabelmodem? Dansk Kabel TV's hjemmeside er
desværre ikke til den store hjælp.

Mvh.

Bent

Fra : E.M.

Dato : 18-04-08 16:43

> Jeg undrer mig dog lidt over hvordan det er sat op, for det er ikke
> umiddelbart mulgt at få liv i netværks interfacet. Der kommer absolut
> intet liv når man sætter netværkskabel imellem pc og kabelmodem.

Er du sikker på at driveren til netkortet er installeret?

Mvh. E.M.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-04-08 17:06

Bent skrev:

>Dansk Kabel TV's hjemmeside er desværre ikke til den store hjælp.

http://danskkabeltv.dk/kundecenter/find-hjaelp/brugervejledning.aspx

side 52 i brugervejledningen.

Jeg har tilsluttet en anden
pc til modemet og kan nu
ikke sende eller modtage
data.

svaret til det er

Hvis du skifter den enhed (pc, router m.m.), som er tilsluttet mode-
met går der 1 time, før den nye enhed kan få IP-adresse og dermed
fungere.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-04-08 22:11

"Bent" <_NO_SPAM_schierff@hotmail.com_NO_SPAM_> wrote in message
> Er der nogen der har en idé om hvordan det skal sættes op, og er jeg
> afhængig af at der ændres noget i den anden ende?

Ethernet porten på modem'et er altid aktiveret - det skal ethernetporten på
PC'en naturligvis også være - og med korrekt installeret driver. Yderligere
skal der bruges et "straigt" netværkskabel mellem Kabel Modem og PC.

> Kan jeg ikke umiddelbart blot skifte imellem USB og Ethernet?

Så vidt jeg husker supporteres brugen af USB porten slet ikke - men under
alle omstændigheder kan du ikke bare skifte den tilsluttede enhed da der kun
tillades én tilkoblet enhed og da USB tilslutningen og Netkortet i PC'en
ikke optræder med samme MAC adresse - ses dette som 2 enheder.

Fra : Bent

Dato : 19-04-08 07:44

> [...]
> på PC'en naturligvis også være - og med korrekt installeret driver.
> Yderligere skal der bruges et "straigt" netværkskabel mellem Kabel Modem

Så må jeg udlede at jeg nok havde et defekt kabel.

> [...]
> kun tillades én tilkoblet enhed og da USB tilslutningen og Netkortet i
> PC'en ikke optræder med samme MAC adresse - ses dette som 2 enheder.

Well, da jeg hentede en USB driver til modemet hos yousee.dk virkede det
hele igen på den nye pc. Så USB udgangen virkede ihvertfald fint i mit
tilfælde.
Men jeg er ret grøn på området med at køre "netværk" over USB. Laves der en
"virtuel" MAC adresse på USB forbindelsen?
Lidt håbløst at jeg skulle ud på et andet firmas hjemmeside for at finde en
driver til det - men sådan skulle det åbenbart være.
Anyway tak for jeres råd.

Bent

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 19-04-08 13:43

> Lidt håbløst at jeg skulle ud på et andet firmas hjemmeside for at finde
> en driver til det - men sådan skulle det åbenbart være.
> Anyway tak for jeres råd.
>
> Bent

Nu er det jo TDC der lever internet for Dansk Kabel TV, og YouSee er TDC

JJ