flytte data fra en gamel pc til en anden
Fra : Ivan

Dato : 18-04-08 17:53

dav i gruppen

Jeg har en gammel pc, win 98, hvor der ligger nogle dokumenter der ikke må
gå tabt. Disse skal over på en anden pc, win xp. I win 98 maskine er der
ikke brænder ej heller usb og lign. der er dog et 1,44 drev, men da nogle af
dokumenterne fylder en hel del er det ikke lige den bedste løsning.
Hvordan gøres dette nemmest?

Jeg har en ide der siger: ud med hd(win 98) sætte den som slave og ind i xp
maskinen, flytte data, problem løst.

Kan det lade sig gøre på den måde?

Håber på et hurtigt svar.

Hi Ivan

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-04-08 18:07

Ivan wrote:

> Jeg har en ide der siger: ud med hd(win 98) sætte den som slave og ind i
> xp maskinen, flytte data, problem løst.
>
> Kan det lade sig gøre på den måde?

Ja. Enten intern montering i den nye computer eller via et eksternt USB
kabinet til harddiske.

--
Jesper Lund

Fra : Ole Axelsen

Dato : 18-04-08 18:20

Ivan wrote:
> [...]

> Jeg har en ide der siger: ud med hd(win 98) sætte den som slave og
> ind i xp maskinen, flytte data, problem løst.

Ja. Hvis du bruger kablet til Cd-drev er du ude over problemet med at skulle
flytte jumpere på diskene.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Peter Holm

Dato : 18-04-08 18:20

Ole Axelsen wrote:

> Ja. Hvis du bruger kablet til Cd-drev er du ude over problemet med at
> skulle flytte jumpere på diskene.

alternativt
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390425

Peter

Fra : Ivan

Dato : 18-04-08 18:25

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse

> alternativt
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390425
>
> Peter
Nej der jo ikke noget usb stik på win 98 maskine.

Fra : Ivan

Dato : 18-04-08 18:23

> Ja. Hvis du bruger kablet til Cd-drev er du ude over problemet med at
> skulle flytte jumpere på diskene.

øømmm skal hd, hvor data der skal flyttes, ikke sættes til slave?

Fra : Henrik Laursen

Dato : 19-04-08 00:35

"Ivan" <virker@ikke.nu> wrote in

> øømmm skal hd, hvor data der skal flyttes, ikke sættes til slave?

Kommer an på hvordan jumperne sidder på din XP maskine, man kan godt
køre Primary Master og Secondary Master, det er bare at smække den
harddisk til CD-drevets slot på motherboardet i XP maskinen, men
du skal naturligvis pille dit CD/DVD drev fra, eller virker det ikke
og du får bare en hardware konflikt.

--
Henrik Laursen

Fra : Ivan

Dato : 19-04-08 13:10

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> harddisk til CD-drevets slot på motherboardet i XP maskinen, men
> du skal naturligvis pille dit CD/DVD drev fra, eller virker det ikke

Ok det må jeg prøve.
tak for svar til alle

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-04-08 18:24

Peter Holm wrote:

> alternativt
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390425

Der var ikke USB i den gamle PC.

--
Jesper Lund

Fra : Ivan

Dato : 18-04-08 18:26

Jeg takker og bukker for det hurtige svar.

Fra : Henning

Dato : 19-04-08 11:47

On Fri, 18 Apr 2008 18:53:17 +0200, "Ivan" <virker@ikke.nu> wrote:

>dav i gruppen
>
>Jeg har en gammel pc, win 98, hvor der ligger nogle dokumenter der ikke må
>gå tabt.
Så har du forhåbentlig allerede backup? Maskinen må være i nærheden fa
10 år gammel
Hvis alt andet går tabt kan du uploade dokumenterne til en backup
service på nettet og hente dem igen derfra.