To bærbare til en forbindelse
Fra : Mogens

Dato : 18-04-08 15:11

Hej

Har ADSL via You See. og har nu brug for at der skal være 2 bærbare koblet
på forbindelsen. begge de bærbare står ved siden af hinanden. hvad er lige
det nemmeste og billigste. det er ikke helt nye bærbare længere efterhånden.
Hvis der vælges router med ledning, er det da nødvendigt med net kort i
computerne ?

Hvis der vælges en ekstra dynamisk ip adresse, hvad skal der så anskaffes,
for at begge kan kobles på adsl modemet ?

Venlige hilsner

Fra : Tonni Madsen

Dato : 18-04-08 15:45

> Hvis der vælges en ekstra dynamisk ip adresse, hvad skal der så anskaffes,
> for at begge kan kobles på adsl modemet ?

Lige for at høre... regner du med at du skal flytte data frem og tilbage
mellem de to maskiner, eller skal de bare på internettet?

Mvh Tonni Madsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-04-08 15:47

Mogens wrote:

> [...]
> hvad er lige det nemmeste og billigste. det er ikke helt nye bærbare
> længere efterhånden. Hvis der vælges router med ledning, er det da

Er der ikke et RJ45 (netkabel) indgang i dine bærbare?

> Hvis der vælges en ekstra dynamisk ip adresse, hvad skal der så
> anskaffes, for at begge kan kobles på adsl modemet ?

Hvis jeg var dig ville jeg købe en router. Det er den nemmeste løsning,
og du er ikke begrænset til to computere som med switch løsningen
nedenfor. Routeren bruger en offentlig IP adresse fra TDC, og uddeler
private IP adresser til de computere som tilsluttes. Samtidig får du en
vis sikkerhed mod "angreb" udefra. Den typiske router har 4 LAN porte og
trådløst B/G netværk.

Hvis du ønsker offentlige IP adresser på dine computere, skal du bruge en
switch mellem modem og dine computere. TDC ADSL giver dig to offentlige
IP adresser. Hvis du skal bruge flere, koster det ekstra.

--
Jesper Lund

Fra : Mogens

Dato : 19-04-08 00:06

> Er der ikke et RJ45 (netkabel) indgang i dine bærbare?

Er det umiddelbart nemt at se om der er RJ 45 netkabel på comåutere

> . TDC ADSL giver dig to offentlige
> IP adresser. Hvis du skal bruge flere, koster det ekstra.

Ringede til TDC og det er som sagt You see kabel vi har og altså adsl
forbindelse. de oplyste at der var 2 måder, den ene som bliver foreslået med
routeren og den anden med en ekstra dynamisk ip adresse, og den koster 10 kr
pr måned.
Så er ikke helt med på at TDC adsl giver 2 ip adresser, isåfald er mit
problem vel forholdsvis nemt løst ?

Venlig hilsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-04-08 01:03

Mogens wrote:

> Så er ikke helt med på at TDC adsl giver 2 ip adresser, isåfald er mit
> problem vel forholdsvis nemt løst ?

Jo, men du har internet over kabel-TV fra YouSee (ikke ADSL -- det er via
telefonlinien), og der får man kun een IP adresse. Køb en router.

Mht RJ45: find et netkabel og se om der er en indgang som passer.

--
Jesper Lund