/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ny mc, det er farligt at tage ud og kigge
Fra : Thomas Jensen


Dato : 18-04-08 09:43

Hejsa,

ja som emnet siger har jeg købt ny mc.
Min ZX9R kørte som en drøm, men måtte indrømme at knæene ikke kunne holde
til det. Desuden kørte jeg måske lidt for frisk. At kæresten ikke sad så
godt er en biting

Så jeg kiggede efter noget mere touringagtigt, og så at MP i Odense havde 2
stk ZRX1200S fra 2004 stående.
Det er dog en maskine der ikke ses så tit igen.

Jeg tog ud og kiggede og prøvede og kørte hjem med en anden mc ca 2,5 time
senere

Den er ikke så vild som min gamle ninja, men trækker fantastisk. Jeg har
ingen illusioner om jeg ikke overtræder fartgrænserne, men den ligger dog op
til en anden type kørsel.
Er man blevet gammel ? nææh men måske lidt klogere...

Se den på min profil på dfmc.

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S 2004
http://dfmc.dk/?id=11



 
 
Sune (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 18-04-08 13:33


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:48085f1b$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> ja som emnet siger har jeg købt ny mc.
[cut]
> Så jeg kiggede efter noget mere touringagtigt, og så at MP i Odense havde
> 2 stk ZRX1200S fra 2004 stående.
> Det er dog en maskine der ikke ses så tit igen.
>
> Jeg tog ud og kiggede og prøvede og kørte hjem med en anden mc ca 2,5 time
> senere
[cut]
> Se den på min profil på dfmc.

Tillykke med den ´nye MC. Lige en maskine efter mit hoved.
Hvad måtte du slippe for den ?

Vh Sune
Kawondazuki

>
> --
> mvh
>
> Thomas Jensen
> Kawasaki ZRX1200S 2004
> http://dfmc.dk/?id=11
>



Thomas Jensen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 18-04-08 16:24

> Tillykke med den ´nye MC. Lige en maskine efter mit hoved.
> Hvad måtte du slippe for den ?
>
>

den stod til 92500,-

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



Jesper.Scheel.Bech@g~ (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~


Dato : 18-04-08 08:07

On Apr 18, 10:43 am, "Thomas Jensen" <tho...@thomas-jensen.dk> wrote:
> Hejsa,
>
> ja som emnet siger har jeg k�bt ny mc.
> Min ZX9R k�rte som en dr�m, men m�tte indr�mme at kn�ene ikke kunne holde
> til det. Desuden k�rte jeg m�ske lidt for frisk. At k�resten ikke sad s�
> godt er en biting
>
> S� jeg kiggede efter noget mere touringagtigt, og s� at MP i Odense havde 2
> stk ZRX1200S fra 2004 st�ende.
> Det er dog en maskine der ikke ses s� tit igen.
>
> Jeg tog ud og kiggede og pr�vede og k�rte hjem med en anden mc ca 2,5 time
> senere
>
> Den er ikke s� vild som min gamle ninja, men tr�kker fantastisk. Jeg har
> ingen illusioner om jeg ikke overtr�der fartgr�nserne, men den ligger dog op
> til en anden type k�rsel.
> Er man blevet gammel ? n��h men m�ske lidt klogere....
>
> Se den p� min profil p� dfmc.
>
> --
> mvh
>
> Thomas Jensen
> Kawasaki ZRX1200S 2004http://dfmc.dk/?id=11

Tillykke med dyre - den ser velholdt ud!

Kigger selv på ZX9R og jeg går heller ikke så meget op i konens
komfort (i den forbindelse..).

/Jesper

Honda CBR600F3 '98
Suzuki GSX400X Impulse '88
Yamaha RD350 YPVS '83
Honda CB400F SuperSport '78

Ukendt (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-08 18:26

> Så jeg kiggede efter noget mere touringagtigt, og så at MP i Odense havde
> 2 stk ZRX1200S fra 2004 stående.
> Det er dog en maskine der ikke ses så tit igen.

Tjaaa, jeg ser den tit, men min nøgle passer også til den jeg ser

> Er man blevet gammel ? nææh men måske lidt klogere...

Jeg ved jo ikke hvor gammmel du er, så det kan jeg ikke udtale mig om.....

> Thomas Jensen
> Kawasaki ZRX1200S 2004

Et lille men. Det er en 2001 model.
Men det skal du være rigtig glad for.
2001 modellen har de fede 6 stemplede forbremser. Dem har de sparet væk på
de "rigtige" 2003 - 2004 modeller til bagdel for nogle billigere 4
stemplede.
Dette er så vidt jeg ved den eneste forskel på 2001-2-3-4 modellerne, ud
over farverne
Kawasaki havde tilsyneladende taget en røvfuld hjem til 2001 men kunne ikke
sælge dem, og så røg de på tilbud i 2004 til 129.000 pga. EURO-2. Så langt
de fleste er 2001'ere indregistreret i 2004. Din ligeså siden de siger 2004.

Det der viser det er en 2001 er farverne og bremserne. Den kombination
findes kun i 2001.

Men som nævnt - det skal du være glad for.

Allan



Thomas Jensen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 18-04-08 18:49

>
> Men som nævnt - det skal du være glad for.
>
> Allan
Hej Allan,

tak for info, det blev jeg sgu lidt overrasket over!
Kunne være jeg skulle høre forhandleren hvad det er for noget.

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



Armand (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-04-08 18:59

Thomas Jensen skrev:
>>
> tak for info, det blev jeg sgu lidt overrasket over!
> Kunne være jeg skulle høre forhandleren hvad det er for noget.
>
Nytter ikke noget alligevel - Det er et nærmest klassisk dansk fænomæn
at mange årgange står over flere somre og at årgang derfor så langtfra =
model(år)!!
Bl.a. er der stor risiko for at man ender med den gamle tunge B-model
hvis man køber en Kawasaki ZX9 fra skilleåret mellem B'erne og C'erne,
hvis man ikke er opmærksom på hvilken model (og ikke alene årgangen) at
man er ved at handle =

Og som du er blevet forklaret, så er det i dette tilfælde den bedre
udstyrede model at du er endt op med!

--
Armand.

Thomas Jensen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 18-04-08 19:12

> Og som du er blevet forklaret, så er det i dette tilfælde den bedre
> udstyrede model at du er endt op med!

sig mig arbejder du for Mogens Pedersen uden jeg ved det ??
Jeg HAR forstået jeg har fået bedre bremser, men det ændrer sgutte ved han
sælger en 2001 model som en 2004! Jeg ved mange har oplevet det med bla VFR
og jeg var også forsigtig med min ZX9R, men vidste ikke der var risiko ved
denene model. Og det er sgu 3 år vi taler om, så jeg tror stadig jeg vil
tage en snak med ham, uanset om du mener det ikke betyder noget.

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S (en underlig årgang)
http://dfmc.dk/?id=11



Armand (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-04-08 20:10

Thomas Jensen skrev:
>> Og som du er blevet forklaret, så er det i dette tilfælde den bedre
>> udstyrede model at du er endt op med!
>
> sig mig arbejder du for Mogens Pedersen uden jeg ved det ??
>
Nej,nej!

> Jeg HAR forstået jeg har fået bedre bremser, men det ændrer sgutte ved han
> sælger en 2001 model som en 2004! Jeg ved mange har oplevet det med bla VFR
> og jeg var også forsigtig med min ZX9R
>
Ganske rigtigt!
Denne gang var det blot dig der faldt i fælden (selvom jeg synes at det
ikke lyder helt så galt endda med ZRX'en)!

> men vidste ikke der var risiko ved denene model.

Problemet er at man nok tænker i års-modeller, men aldrig ser det
skrevet sort på hvidt nogetsteds - Kun blandt de meget sejlivede
modeller opstår der en grundig defination af model-år: F.eks.
PC-designationerne for CBR600'erne.
Din model må ganske givet være en årgang '04 á indreg.året, hvorved at
du ikke er blevet prakket mere på, end hvad du selv har forblændet dig
med


--
Armand.

Thomas Jensen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 18-04-08 20:22


> Din model må ganske givet være en årgang '04 á indreg.året, hvorved at
> du ikke er blevet prakket mere på, end hvad du selv har forblændet dig med
>
>
kan du have ret i, kan dog trøste mig selv med, at forskellen ikke er så
stor, udover bedre bremser på ældre.
Det der snød mig i min research, var nok at man kan sgutte se forskel på
disse ZRXére, og da mange åbenbart er indregistreret i 2004 pga de eurokrav,
har jeg troet den var ok med den årgang i de farver. Hvilket den da også er


Men for satan hvor har jeg ondt af dem der kommer hjem med en VFR der er en
model ældre end planlagt, med anden kåbe, eller som du selv nævnte, en ZX9 i
b-model end i c-model.
Der er det virkelig en anden maskine man får.

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



"J.C.Kløve" (19-04-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 19-04-08 07:55

Thomas Jensen skrev:

> Men for satan hvor har jeg ondt af dem der kommer hjem med en VFR der er en
> model ældre end planlagt, med anden kåbe, eller som du selv nævnte, en ZX9 i
> b-model end i c-model.
> Der er det virkelig en anden maskine man får.

Der er vel ikke noget at have ondt af.

Indregistreringsåret er et udmærket mål for ibrugtagningsåret, og dermed
motorcyklens reelle alder.

Hvad angår modelvarianter, vil jeg mene at, hvis man ikke er bedre
forberedt ved køb kan det være aldeles ligemeget, ud fra en betragtning
om at der er masser af læsestof og faktaviden at trække på, hvis ikke
man lider af akkut købekløe(TM), man får dog trods alt oftest lov til at
_se_ modellem og prøve den _inden_ man køber den.

Der er så stor ydre forskel på de enkelte modelårgange i sen80'erne og
90'erne af VFR at det netop på den model vidner om aldeles mangelfuld
informationsindsamling hos køber hvis de "falder i" der!

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Ukendt (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-08 19:38


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:4808df10$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
>> Men som nævnt - det skal du være glad for.
>>
>> Allan
> Hej Allan,
>
> tak for info, det blev jeg sgu lidt overrasket over!
> Kunne være jeg skulle høre forhandleren hvad det er for noget.

Ingen grund til det. Det er den fede du har fået.
Manualen kan iøvrigt hentes her:

http://ursa.irk.ru/manual/

Desværre kun på tysk - jeg kan ikke finde en engelsk, men det er bedre end
ingenting, når man f.eks. skal se momentet på kaliberboltene.

Du kan få sidespejelene til at vibrere mindre (problem ved motorvej) ved at
pille kåbeglasset af. Spejlene sidder på et tværgående stålrør som er
gummiophængt med 2 gummi-dimser på resten af kåbestativet.
Disse gummidimser er for korte, så jeg lagde en passende O- ring i
forlængelse af dem, så der kom lidt tryk på det hele. Originalt sidder
gummierne "rasle-løse" Husk at sætte kåbeglasset på igen

På nogle internationale fora anbefaler de at fjerne den lille gummifirkant
som sidder midt i gitteret foran køleren. De siger den kan ganve hul i
køleren over tid. Ingen har tilsyneladende oplevet problemer med at fjerne
den (heller ikke mig).

Jeg har af aluplade bukket en lille "kasse" som er monteret på den ene bolt
nede ved siden af tændingslåsen. Så kan resten af nøglerne (skivebremselås,
givi, alarm) ligge der når man kører. Uden "kassen" blæser nøglerne op og
ligger på styret = ridser = rust på midten af styret.

Jeg har kawasakis eget stativ til tasker - passer med Givi. Originalt er
topboksbeslag for sig og sidetaskebeslag for sig - sidder dog på samme
bolte, der hvor håndtagene har siddet. Men sidetaskebeslagene har så kun 2
monteringspunkter og jeg syntes det var noget dingel, så jeg fik svejset det
hele sammen til et stativ, så sidetaskebeslagene nu har 3 monteringspunkter,
idet de er svejset på topboksbeslaget for oven via et lille mellemstykke.

Vær obs på at manualen siger 2,5 bar både for og bag. Det rigtige er 2,5 for
og 2,9 bag (Ifølge Brigdestones dæktrykstabeller og diverse fora). Jeg
syntes også den kører bedre med 2,9 bag.
Opdagede det da jeg skulle have nye dæk og mekanikerne sagde jeg havde kørt
med for lidt tryk i de gamle. Det kunne han se ud af slitagen.

Min er også solgt som en 2004 model, men der var penge at spare på
forsikringen hvis det var en 2001, så jeg måtte sende stelnummeret til
Kawasaki for at få dem til at bekræfte overfor forsikringsselskabet at det
VAR en 2001-model.

Jeg skriver hvis jeg kommer i tanke om mere du skal vide.
Ellers spørg på

allan[snabela]malwis.dk

Allan
(Cykel magen til din - både i farve og det hele)



Thomas Jensen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 18-04-08 19:45

> Jeg skriver hvis jeg kommer i tanke om mere du skal vide.
> Ellers spørg på
>
mange tak for din hjælp.
Jeg har fundet manualen på engelsk, så jeg kan da give lidt igen ved at
fortælle dig den er at hente her:

http://www.sportsbikeforum.co.uk/download.php?view.581=

bare tryk ok, når den siger det kun er for medlemmer.

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



Ukendt (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-08 19:59


> Jeg skriver hvis jeg kommer i tanke om mere du skal vide.

Nå ja, pas på sidestøtten. Den har nemt ved at rulle frem over den hvis det
skråner bare meget lidt nedad (mine motorbøjler tager heldigvis det hele).
Nogen filer lidt af stopklodsen så den får lidt mere hældning.


Allan



Thomas Jensen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 18-04-08 20:04


> Nå ja, pas på sidestøtten. Den har nemt ved at rulle frem over den hvis
> det
> skråner bare meget lidt nedad (mine motorbøjler tager heldigvis det hele).
> Nogen filer lidt af stopklodsen så den får lidt mere hældning.
>
det er jo det rene guld du kommer med
Hvor i landet er du placeret, bare lidt nysgerrig hvis jeg skulle se en mc
magen til min stå et sted jeg kom forbi.

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



Ukendt (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-08 20:22

> Hvor i landet er du placeret, bare lidt nysgerrig hvis jeg skulle se en mc
> magen til min stå et sted jeg kom forbi.

Amager Men den står låst inde bag en stor metallåge og med
videoovervågning

En ting mere jeg kommer til at tænke på. Jeg har fået hævet mine nåle lidt
vha. fiberskiver. Den tog ikke gassen rent hvis man gav "god hane" i f.eks.
5. gear ved lave omdrejninger (ca 3000). Den ligesom tabte lidt af pusten i
et splitsekund et par gange på vej op mod f.eks. 6000 omdr.
Masi ville have at Kawasaki skulle lave det på garantien, men Kawasaki
sagde, at sådan skulle den køre !! Men mekanikeren gav mig ret, så Masi
ordnede det gratis for mig. Nålene kan ikke justeres i højden, så han
fortalte, at han havde lagt noglre fiberskiver under. Så kørte den bare
fantastisk bagefter, og jeg har aldrig haft problemer med det.

Allan



Thomas Jensen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 18-04-08 20:24

> Nålene kan ikke justeres i højden, så han fortalte, at han havde lagt
> noglre fiberskiver under. Så kørte den bare fantastisk bagefter, og jeg
> har aldrig haft problemer med det.
>
hehe samme trick brugte vi, da jeg satte åben potte på min ZX9R, ingen grund
til at købe dyrt jetkit for at hæve nålene. Små spændeskiver klarede det
fint.

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



Ukendt (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-08 20:40

De gummi som sidder for løst så sidespejlene vibrerer er nummer 10 på side
1-31 i manualen (Så vidt jeg kan se) De sidder rundt om nummer 11.

Allan



Thomas Jensen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 18-04-08 21:25


> De gummi som sidder for løst så sidespejlene vibrerer er nummer 10 på side
> 1-31 i manualen (Så vidt jeg kan se) De sidder rundt om nummer 11.
>
takker, kigger på det imorgen. Mine gør det ved 130 km/t, er væk ved 140 :)

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



Ukendt (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-04-08 07:29


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:48090397$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> De gummi som sidder for løst så sidespejlene vibrerer er nummer 10 på
>> side
>> 1-31 i manualen (Så vidt jeg kan se) De sidder rundt om nummer 11.
>>
> takker, kigger på det imorgen. Mine gør det ved 130 km/t, er væk ved 140
> :)

Det passer meget godt. Sådan nogle meget højfrekvente vibrationer (...i
hvert fald i forhold til min TRX'er som havde hnogle helt andre
vibrationer...)

Allan



Thomas Jensen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 18-04-08 19:20


> Et lille men. Det er en 2001 model.
> Men det skal du være rigtig glad for.
> 2001 modellen har de fede 6 stemplede forbremser. Dem har de sparet væk på
> de "rigtige" 2003 - 2004 modeller til bagdel for nogle billigere 4
> stemplede.

Det er lidt sjovt, på bikebandit.com har ZRX1200 fra 2004 også 6 stemplede,
jeg ved det er i USA, men de må have været ramt af det samme som os så.

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



Ukendt (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-08 19:43

> Det er lidt sjovt, på bikebandit.com har ZRX1200 fra 2004 også 6
> stemplede, jeg ved det er i USA, men de må have været ramt af det samme
> som os så.

Check dit stelnummer. Her er uddrag af en gammel mail. Hvis det kun er
løbenummeret der er forskelligt så er du sikker på det er den rigtige model
(2001):

"
Hej Allan

Din motorcykel er en 2001 model ud fra dit stelnummer

mvh.
Allan
Masi-Motor
Holbæk
----- Original Message -----


Hejsa



Jeg købte i 2004 en blå Kawasaki ZRX 1200 S hos jer.


Mit forsikringsselskab vil meget gerne kende model året på den. Jeg kan se
det må være en 2001 / 2002 på grund af farverne.

Men jeg vil gerne være sikker. Kan i hjælpe med det præcise model år ?



Stelnummeret er:

JKAZRT20ABA009719



Thomas Jensen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 18-04-08 19:47


"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i en meddelelse
news:4808ebcb$0$4455$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> Det er lidt sjovt, på bikebandit.com har ZRX1200 fra 2004 også 6
>> stemplede, jeg ved det er i USA, men de må have været ramt af det samme
>> som os så.
>
> Check dit stelnummer. Her er uddrag af en gammel mail. Hvis det kun er
> løbenummeret der er forskelligt så er du sikker på det er den rigtige
> model (2001):
>
> "
jeg har fundet ud af, det er en 2001ér. atmcteknik.dk har stelnumre på deres
side.

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



Ukendt (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-04-08 19:53


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:4808ec9e$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i en meddelelse
> news:4808ebcb$0$4455$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>>> Det er lidt sjovt, på bikebandit.com har ZRX1200 fra 2004 også 6
>>> stemplede, jeg ved det er i USA, men de må have været ramt af det samme
>>> som os så.
>>
>> Check dit stelnummer. Her er uddrag af en gammel mail. Hvis det kun er
>> løbenummeret der er forskelligt så er du sikker på det er den rigtige
>> model (2001):
>>
>> "
> jeg har fundet ud af, det er en 2001ér. atmcteknik.dk har stelnumre på
> deres side.

Ahhh, det er op til 15000 i løbenummer der er 2001. Jeg troede at de ændrede
på det andet også.
Nå, men du har altså også mindre end 15000 i løbenummer.

Jeg håber ikke jeg har sat for store skår i din glæde (var lidt i tvivl om
jeg nu skulle blande mig), men jeg syntes det er vigtigt at vide hvad man
har.

Alllan



Thomas Jensen (18-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 18-04-08 19:58

> Jeg håber ikke jeg har sat for store skår i din glæde (var lidt i tvivl om
> jeg nu skulle blande mig), men jeg syntes det er vigtigt at vide hvad man
> har.
>
jeg er glad for du sagde det. Jeg var ret sur lige da jeg opdagede det, men
da forskellen på 2001 og 2004 er til min fordel er det fint nok. Men tager
stadig en snak med forhandleren Men beholder skam cyklen, det er jo ikke
dens skyld :)

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



CL (19-04-2008)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 19-04-08 08:17


"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse news:4808ef34$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jeg håber ikke jeg har sat for store skår i din glæde (var lidt i tvivl om
>> jeg nu skulle blande mig), men jeg syntes det er vigtigt at vide hvad man
>> har.
>>
> jeg er glad for du sagde det. Jeg var ret sur lige da jeg opdagede det, men
> da forskellen på 2001 og 2004 er til min fordel er det fint nok. Men tager
> stadig en snak med forhandleren Men beholder skam cyklen, det er jo ikke
> dens skyld :)
>
>
Jeg ville sku også blive sur hvis jeg var dig .
At du mener at det er et bedre produkt fordi den har 6 pot bremser istedet for 4 pot
er ok men det kan du nok ikke bruge til ret meget når du skal sælge den igen
da det for de fleste købere er årgangen der betyder mest
Så MP skal da give en klækkelig afslag i prisen
når de nu har solgt under falske forudsætninger.
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Grunnet (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 19-04-08 09:08

I nyhedsmeddelelse: 48099c6c$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
skrev CL <PP@PP.PP> følgende:
> Jeg ville sku også blive sur hvis jeg var dig .
> At du mener at det er et bedre produkt fordi den har 6 pot bremser
> istedet for 4 pot
> er ok men det kan du nok ikke bruge til ret meget når du skal sælge
> den igen
> da det for de fleste købere er årgangen der betyder mest
> Så MP skal da give en klækkelig afslag i prisen
> når de nu har solgt under falske forudsætninger.

Nu afhænger det jo helt af hvad der står i slutsedlen, om det er falske
forudsætninger.
Iflg. salgsannoncen på nettet står der 1. indreg.år 2004, og det er jo ikke
løgn.
At sælger burde have oplyst at det er en "model 2001" kan vi hurtigt blive
enige om.
Som du skriver er det for de fleste købere "årgangen" der er afgørende, og
årgangen er defineret som 1. indregistreringsår, hvilket i dette tilfælde er
2004.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84


http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)
Der absolut intet har med sælger at gøre



Thomas Jensen (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 19-04-08 09:36

> Nu afhænger det jo helt af hvad der står i slutsedlen, om det er falske
> forudsætninger.
> Iflg. salgsannoncen på nettet står der 1. indreg.år 2004, og det er jo
> ikke løgn.

der står nemlig 1. reg. dato er i 2004, og den er solgt fra ny hos en anden
dansk forhandler. Så derfor var jeg ikke mistænksom.
Skal så også siges, at det var den billigste ZRX1200S i DK ifølge den blå
avis.
Jeg har talt med MP idag, og vi har fundet en løsning, så alt er ok De
sagde de ikke var klar over det var en overgemt og havde kun set på 1. reg.
dato samt servicebogen fra den danske forhandler.

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



Grunnet (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 19-04-08 11:46

I nyhedsmeddelelse: 4809aef8$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
skrev Thomas Jensen <thomas@thomas-jensen.dk> følgende:
>> Nu afhænger det jo helt af hvad der står i slutsedlen, om det er
>> falske forudsætninger.
>> Iflg. salgsannoncen på nettet står der 1. indreg.år 2004, og det er
>> jo ikke løgn.
>
> der står nemlig 1. reg. dato er i 2004, og den er solgt fra ny hos en
> anden dansk forhandler. Så derfor var jeg ikke mistænksom.
> Skal så også siges, at det var den billigste ZRX1200S i DK ifølge den
> blå avis.
> Jeg har talt med MP idag, og vi har fundet en løsning, så alt er ok
> De sagde de ikke var klar over det var en overgemt og havde kun
> set på 1. reg. dato samt servicebogen fra den danske forhandler.

Godt at høre du har talt med sælger og fundet en løsning.
Det vigtigste er trods alt at du er tilfreds.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



Armand (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-04-08 15:46

CL skrev:
> "Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse news:4808ef34$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Jeg håber ikke jeg har sat for store skår i din glæde (var lidt i tvivl om
>>> jeg nu skulle blande mig), men jeg syntes det er vigtigt at vide hvad man
>>> har.
>>>
>> jeg er glad for du sagde det. Jeg var ret sur lige da jeg opdagede det, men
>> da forskellen på 2001 og 2004 er til min fordel er det fint nok. Men tager
>> stadig en snak med forhandleren Men beholder skam cyklen, det er jo ikke
>> dens skyld :)
>>
>>
> Jeg ville sku også blive sur hvis jeg var dig .
> At du mener at det er et bedre produkt fordi den har 6 pot bremser istedet for 4 pot
> er ok men det kan du nok ikke bruge til ret meget når du skal sælge den igen
> da det for de fleste købere er årgangen der betyder mest
> Så MP skal da give en klækkelig afslag i prisen
> når de nu har solgt under falske forudsætninger.
>
Jamen dét er jo lige essensen:
Står der ikke kun CBR1000 + evt. dual, samt 1. indreg-år på din egen
slutseddel?
Der står ihverfald ikke et kvæk om PC25 på Barbie'ens slutseddel!

Og hvad skal man så argumentere med??

--
Armand.

MKS - 74 (19-04-2008)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-04-08 17:53

On Sat, 19 Apr 2008 16:45:38 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Der står ihverfald ikke et kvæk om PC25 på Barbie'ens slutseddel!

Er du sikker? Står der ikke et stelnr, hvorfra PC-betegnelserne jo
stammer? Udfra dette er det ganske nemt at fastslå hvad man har
fået i tilfældet CBR600, en modelserie der iøvrigt bliver foretaget
utallige julelege med i form af div. kåbeombygninger mv - Hvilket
oprindelig var min motivation til CBR600-data siden (at rydde lidt op
i alle "misforståelserne" omkring type og årgang).

I dette tilfælde er jeg enig i at ulykken ikke er større, men
principielt bør i hvert fald en forhandler kunne kende såvel
produktions- som 1. reg. år og oplyse loyalt om det IMO.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Armand (19-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-04-08 18:24

MKS - 74 skrev:
> On Sat, 19 Apr 2008 16:45:38 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>> Der står ihverfald ikke et kvæk om PC25 på Barbie'ens slutseddel!
>
> Er du sikker? Står der ikke et stelnr, hvorfra PC-betegnelserne jo
> stammer? Udfra dette er det ganske nemt at fastslå hvad man har
> fået ...
>
Mnjarh, Nu er Barbien ikke så frisk i stalden så jeg lige kan finde dén
frem, om den overhovedet stadig eksisterer. Og så blev den jo også købt
som beset i det store udland.

> CBR600 (er) en modelserie der iøvrigt bliver foretaget
> utallige julelege med i form af div. kåbeombygninger mv - Hvilket
> oprindelig var min motivation til CBR600-data siden (at rydde lidt op
> i alle "misforståelserne" omkring type og årgang).
>
Jup!
For et par år siden stod der en omlakeret CBR 600 meget iøjnefaldene
placeret ved Thy-træf, og netop at lakeringen bl.a. indeholdt en tydelig
skrift á "F2" gjorde at jeg simpelthen måtte hen og lure stelnummeret af
- Og ganske rigtigt: Det var en PC19 (F1) der i dette tilfælde var for
over-camoufleret (PC25'eren er ikke normalt betegnet F2, hvilket nærmere
er en betegnelse opstået i folkemunde!) til at jeg hoppede på'en

--
Armand.

MKS - 74 (19-04-2008)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 19-04-08 18:38

On Sat, 19 Apr 2008 19:23:55 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>(PC25'eren er ikke normalt betegnet F2, hvilket nærmere
>er en betegnelse opstået i folkemunde!)

Både og, i US of A _er_ det faktisk en del af modelbetegnelsen (den
officielle med F2/F3-stafferinger osv på kåbe) med nr., hvor de
europæiske alle bare hed CBR600F (med et tilføjet årgangs-bogstav/tal)
og det er således bare denne amerikanske (som man dog stadig godt kan
kalde i folkemunde opstået europæisk set) vi har overtaget som en
nemmere (for nogen) måde at referere til en CBR600-generation på.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste