Dato & Tid igen...
Fra : BigMac

Dato : 17-04-08 18:05

Jeg vil gerne have vist dato og tid når siden loades.
sal vises som:
"du har åbnet min hjemme side torsdag den 17. april 2008 kl 19:01:02
velkommen til..

hvor finder jeg den funktion. (det er ikke et ur) ??

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-04-08 18:15

BigMac skrev:
> Jeg vil gerne have vist dato og tid når siden loades.
> sal vises som:
> "du har åbnet min hjemme side torsdag den 17. april 2008 kl 19:01:02
> velkommen til..

http://webdesign101.dk/javascript/eksempel_7.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : BigMac

Dato : 18-04-08 06:48

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> http://webdesign101.dk/javascript/eksempel_7.php

takker, det vil jeg se på.
godt nok meget kode for den funktion..

Fra : Allan Kjær

Dato : 17-04-08 19:52

Brug ASP:

<%
Response.Write "Du har åbnet min hjemmeside " & Now
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : BigMac

Dato : 18-04-08 06:46

"Allan Kjær" <allan_kjaer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Brug ASP:
>
> <%
> Response.Write "Du har åbnet min hjemmeside " & Now
> %>

Hvordan bruger jeg den i min html side?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 18-04-08 08:52

Den Fri, 18 Apr 2008 07:45:49 +0200 skrev BigMac:

> "Allan Kjær" <allan_kjaer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan bruger jeg den i min html side?

"Du har åbnet min hjemmeside, kik på din status linie, så kan du se dato
og klokkeslet"

Dato/tid funktionen kan bruges til meget fornuftigt - det du vil bruge
den til, er noget klamp.

Start med grundlæggende PHP (Linux server) eller ASP (Windows server), så
kan du selv finde ud af det.

Karl Erik.

http://www.ranunkelvej.com

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 18-04-08 12:54

Den Fri, 18 Apr 2008 13:32:43 +0200 skrev BigMac:

> Tja det kan du jo mener, men ved du hvad jeg skal bruge det til?

Dårligt formuleret spørgsmål så.

Karl Erik.

http://www.ranunkelvej.com

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 18-04-08 13:26

Den Thu, 17 Apr 2008 19:05:22 +0200 skrev BigMac:

> [...]
> velkommen til..
>
> hvor finder jeg den funktion. (det er ikke et ur) ??

Med PHP (PHP skal være installeret på din udbyders server)

du har åbnet min hjemme side <?php echo date('r'); ?>

Din side skal ende på .php, så serveren ved at der er php der skal
behandles. Du kan bare omdøbe fra .html til .php.

http://dk2.php.net/manual/da/function.date.php

Karl Erik.

http://www.ranunkelvej.com