SATA DVD-brænder
Fra : JSH [9800]

Dato : 18-04-08 11:21

Hej
Jeg skal hjælp en kollega med at montere et DVD-brænder drev. Han har købt
et SATA.

Er der noget specielt, der skal gøres for at montere et SATA DVD-drev?

(jeg ved der skal installeres en driver, hvis det er en harddisk)

Fra : Mads

Dato : 18-04-08 11:49

On Fri, 18 Apr 2008 12:21:25 +0200, "JSH [9800]"
<jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der noget specielt, der skal gøres for at montere et SATA DVD-drev?
>
>(jeg ved der skal installeres en driver, hvis det er en harddisk)

Forudsat at hans PC har SATA stik på bundkortet er det såmænd meget
nemt.

Bare monter drevet og tilslut strøm og et SATA kabel.
Tænd så maskinen og I skulle være kørende.
I modsætning til de gamle IDE tilslutninger skal der ikke rodes
med Master og Slave. Der skal heller ikke bruges en driver.

På nogen bundkort er der dog nogen af SATA stikkene der ikke
fungere sammen med optiske drev, så hvis I ikke kan få det til
at virke, så prøv at flytte SATA kablet til et anden SATA stik på
bundkortet. ( Er der stik i 2 farver, så prøv den anden )

mvh Mads

Fra : JSH [9800]

Dato : 18-04-08 11:55

Tak for svaret.

Vi prøver her kl. 1500

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-08 12:47

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> wrote in message
> Tak for svaret.
>
> Vi prøver her kl. 1500

I hvilket postnummer skal vi kigge efter røg?

mvh
///M

Fra : JSH [9800]

Dato : 18-04-08 13:01

> "JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> wrote in message

> I hvilket postnummer skal vi kigge efter røg?
>

> mvh
> ///M

Prøv at gætte? mvh. JSH (9800)

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-08 13:37

> Prøv at gætte? mvh. JSH (9800)

I dit seneste indlæg stod kun dette:

"Tak for svaret.

Vi prøver her kl. 1500 "

Men undskyld da fordi jeg ikke læste navnet på afsenderen, ikke lagde to og
to sammen og dermed ødelagde din dag. Jeg skal aldrig mere forsøge at være
sjov.

Fra : JSH [9800]

Dato : 18-04-08 22:07

"///M" <nomail> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Men undskyld da fordi jeg ikke læste navnet på afsenderen, ikke lagde to
> og to sammen og dermed ødelagde din dag. Jeg skal aldrig mere forsøge at

Du har da ikke fornærmet mig! Jeg fandt ikke engang ud af at du var sjov.