Naboens hund skider i vores have, hjæælp
Fra : BigDaddy

Dato : 16-04-08 22:26

Vores nabo er en bums på førtidspension som intet kan her i livet. Han har
i 5 år lovet at indregne sin have men intet sker.

Han lader sin Labrador løbe frit i vores have og den skider flere gange
dagligt så haven flyder med ækelt lort som børnene træder i og
græsslåmaskinen er fedtet helt ind i.

Vi har i 5 år prøvet alt fra at true med at skyde hunden og at smide lorten
retur.

Hunden er sød og vi nænner ikke at gøre den fortræd.

Hvad kan vi gøre for at skræmme hunden væk eller slippe for mere lort ?

I allerværste fald bliver vi nødt til at hyre en jæger til at skyde den på
vores private grund.

Fra : Pusling

Dato : 16-04-08 19:42

On 16 Apr., 23:25, BigDaddy <fuck...@email.invalid> wrote:
> [...]
>
> I allerværste fald bliver vi nødt til at hyre en jæger til at skyde den på

Indfang den fjern halsbånd og kør den på nærmeste politi station .....

Efter den regning så lære han enten at holde hunden hjemme eller
komme af med den

Løsning nr.2 .. Hegn jeres have ind når han nu ikke kan finde ud af
at hegne hans ind

Erik

Fra : Søren LH

Dato : 17-04-08 05:55

"Pusling" <elbartodk@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

komme af med den

Løsning nr.2 .. Hegn jeres have ind når han nu ikke kan finde ud af

-----------------

Jeg kan ikke lide løsning 1 - man skal ikke slå på dem der ligger ned.

Løsning 3: slå jer sammen med nogle naboer om et hjælpe staklen med at hegne
hans have ind.

Mvh
Søren

Fra : lh

Dato : 17-04-08 06:23

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kan ikke lide løsning 1 - man skal ikke slå på dem der ligger ned.
>
> Løsning 3: slå jer sammen med nogle naboer om et hjælpe staklen med at

Det var også min tanke - giv dog manden en håndsrækning og hjælp. Der er
nogen livet ikke lige falder så heldigt ud for, men hvis ellers hunden ikke
lider nød, og er passet med mad m.m. er det at skyde den en noget drastisk
løsning. Den er måske med til at holde sammen på mandens tilværelse. Derfor
er det ikke ok at hunden render og skider i andres haver, men som sagt,
hjælp manden lidt! Eller indhegn jeres egen have.

lh

Fra : BigDaddy

Dato : 17-04-08 22:48

On Thu, 17 Apr 2008 07:22:47 +0200, lh wrote:

> [...]
> er det ikke ok at hunden render og skider i andres haver, men som sagt,
> hjælp manden lidt! Eller indhegn jeres egen have.

Jeg havde denne tanke i starten.
Men bumsen bruger masser af penge på værtshuse og kommer hjem dagligt i
taxi om natten skidefuld.

Han står og spytter hårdt i jorden når man taler med ham. Han kører på 10
forskellige knallerter om året - alle med fjernet kåbe og opbrudt ret- og
tændingslås.

Fogeden kommer en gang om måneden osv.

Fra : BigDaddy

Dato : 17-04-08 22:41

On Thu, 17 Apr 2008 06:54:57 +0200, Søren LH wrote:

> Løsning nr.2 .. Hegn jeres have ind når han nu ikke kan finde ud af
> at hegne hans ind

Det er også planen med en hæk

> Løsning 3: slå jer sammen med nogle naboer om et hjælpe staklen med at hegne
> hans have ind.

Nej for pokker, Vi skal ikke arbejde gratis for sådan en doven taberbums.

Fra : BigDaddy

Dato : 17-04-08 22:38

On Wed, 16 Apr 2008 18:41:56 -0700 (PDT), Pusling wrote:

> Indfang den fjern halsbånd og kør den på nærmeste politi station ....

Kan man ikke aflevere løsgående hunde på internat?
Ellers er det en fin løsning

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-04-08 08:52

BigDaddy <fuckyou@email.invalid> writes:

> Kan man ikke aflevere løsgående hunde på internat?

Muligvis, men mange af de hunde der ender på internaterne ender med at
blive aflivet. Eller at blive solgt til en familie der efter et par
uger afleverer den på internatet igen eller binder den til et træ i
skoven og glemmer den.

Mvh Trine

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-08 06:17

..Fang hunden og mal den rød på ryggen - evt. en skydeskive - med
grisefarve/mærkningsfarve - fås hos Harald Nyborg. Evt. kan du klippe
hunden - bare en stribe ned langs ryggen.

Evt. kan du sætte dig over på hans græsplæne og læg dine efterladenskaber
dér.
--
Eller - du kan spørge ham om han har andet at lave her i ferien - og så
tilbyde at I sammen kunne foretage indhegningen - regningen havner hos dig

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-04-08 07:32

"BigDaddy" <fuckyou@email.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I allerværste fald bliver vi nødt til at hyre en jæger til at skyde den på

Hej Big Daddy

Som du selv skrev, din nabo er en bums, som intet kan i livet ))

Det bliver man jo ikke en bums af....

Jamen så hjælp dog staklen.

Men altså helt ærligt, 5 år med hundelorte, som ungerne har trådt i, og din
plæneklipper er klistret ind i, så lyder det mere som om det er dig, der har
et problem, frem for din nabo )....

I hvert fald, kan man vel næppe sige, at du dækker begrebet " BigDaddy " ret
godt...

Okay, du har opdaget en ulempe, ved løse hunde.... Prøv at se, om du kan
finde fordele, som gør det, at skulle fjerne et par efterladenskaber.....
Ulejligheden værd.

M.V.H....Benny..

Fra : BigDaddy

Dato : 17-04-08 22:51

On Thu, 17 Apr 2008 08:32:20 +0200, Benny Mortensen wrote:

> Men altså helt ærligt, 5 år med hundelorte, som ungerne har trådt i, og din
> plæneklipper er klistret ind i, så lyder det mere som om det er dig, der har
> et problem, frem for din nabo )....

ja problemet er mit

> I hvert fald, kan man vel næppe sige, at du dækker begrebet " BigDaddy " ret
> godt...

Måske jeg skulle lave propellen overfor ham, lol

> Okay, du har opdaget en ulempe, ved løse hunde.... Prøv at se, om du kan
> finde fordele, som gør det, at skulle fjerne et par efterladenskaber.....
> Ulejligheden værd.

hmm, ingen fordele. Er ked af at have en taber som nabo.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-04-08 11:34

> Måske jeg skulle lave propellen overfor ham, lol

Løser nok ikke noget...

En Big Daddy, er en der altid kan finde en god løsning, på et problem.
Det signalerer man er noget.

efterladenskaber.....

> hmm, ingen fordele. Er ked af at have en taber som nabo.

At du ikke umiddelbart kan se dem, betyder måske ikke, at de ikke er der...
Hunde yder trods alt, en eller anden form for beskyttelse, og de er gode til
at gøre opmærksom på, når noget ikke er som det plejer at være.

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 17-04-08 09:05

On Wed, 16 Apr 2008 23:25:48 +0200, BigDaddy <fuckyou@email.invalid>
wrote:

>Hunden er sød og vi nænner ikke at gøre den fortræd.

Så er løsningen nok ikke at skyde den, medmindre du da overhovedet
ikke står ved det du skriver. Hegn jeres egen have ind, så er det
problem løst.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 17-04-08 10:49

> [...]

> Han lader sin Labrador løbe frit i vores have og den skider flere gange
> dagligt så haven flyder med ækelt lort som børnene træder i og

Og du har affundet dig med det i 5 år. Er din nabo typen der har lidt svært
ved at få tingene gjort er der vel ikk meget at sige til han bliver ved med
"lige at trække det et år mere" når nu han har set at du blot er tomme
trusler.

> Hunden er sød og vi nænner ikke at gøre den fortræd.

Dejligt at høre.

> Hvad kan vi gøre for at skræmme hunden væk eller slippe for mere lort ?

Jeg synes at idéen med grisemaling er ret morsom. Idéen med at fjerne
halsbåndet og indlevere den som herreløs er effektiv, omend du risikerer
ejer og hund ikke bliver genforenet på den måde og idéen med at hjælpe med
at hegne haven ind er sympatisk.

Du kunne eventuelt sige til ham at du vil aflevere hunden til politiet hvis
det sker igen. Sker det igen, så gør det! Lad være med at sig noget du ikke
har tænkt dig at føre ud i livet!

Personligt hælder jeg dog mest til grisemalingen eller hjælpen med at hegne
ind.

> I allerværste fald bliver vi nødt til at hyre en jæger til at skyde den på
> vores private grund.

Tjah, hvis du foretrækker at være et koldt menneske frem for en af
ovenstående (morsom, effektiv eller hjælpsom) så er det vel løsningen.
Desværre er det jo ikke hundens fejl, men får du den skudt, bliver det den
der kommer til at betale for det.

R. Ilsøe
http://www.rinnie.dk

Fra : BigDaddy

Dato : 17-04-08 22:57

On Thu, 17 Apr 2008 11:48:48 +0200, Rinnie Ilsøe wrote:

> [...]
> "lige at trække det et år mere" når nu han har set at du blot er tomme

Ja der må ske noget nu

> Jeg synes at idéen med grisemaling er ret morsom.

enig

> Tjah, hvis du foretrækker at være et koldt menneske frem for en af
> ovenstående (morsom, effektiv eller hjælpsom) så er det vel løsningen.

Måske jeg selv skal købe hund og så lade den skide i hans have - eller en
elefant

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-04-08 00:22

On 17 Apr., 11:48, "Rinnie Ilsøe" <rinn...@rinniex.dk> wrote:

> Idéen med at fjerne
> halsbåndet og indlevere den som herreløs er effektiv, omend du risikerer
> ejer og hund ikke bliver genforenet på den måde .......

Måske var det slet ikke den dårligste løsning for hunden. Jeg kende
rikke den aktuelle sag, men en hund der besørger hos naboen bliver
muligvis ikke luftet, og søger så i stedet over til naboen for ikke at
skulle besørge på egen grund.
Desuden, hvis hunden kan komme over til naboen, så tyder noget på at
dn også kan komme ud på offentlig vej, hvor den kan komme i fare,
eller være til fare for andre.
Det lyder jo ellers som en velfungerende hund, der fortjener en chance
til.

Min tidligere nabo havde en hund der også gik og sked, samt strejfede
på offentlig vej. Goliath, sjovt nok også en lab, blev aldrig luftet
fordi faderen i huset ikke kunne komme væk fra flimmeren, og sønnen
sad klinet til en spillekonsol. Golath var/er en god hund som jeg godt
ville have taget til mig, hvis ikke jeg allerede havde nok at se til
med 4 hunde. Vi indleverede så Goliath som herreløs hos Falck, der var
ikke noget navneskilt at fjerne. Vi har ikke set ham siden. Jeg tror
det var det man i business-sprog kalder en win-win situation.

Hilsen Kim

Fra : BigDaddy

Dato : 20-04-08 08:32

On Thu, 17 Apr 2008 23:21:30 -0700 (PDT), Kim Christensen wrote:

> en hund der besørger hos naboen bliver
> muligvis ikke luftet, og søger så i stedet over til naboen for ikke at
> skulle besørge på egen grund.

Lige præcis. Den dovne bums går ALDRIG tur med hunden.

> Desuden, hvis hunden kan komme over til naboen, så tyder noget på at
> dn også kan komme ud på offentlig vej, hvor den kan komme i fare,
> eller være til fare for andre.

Ja den går ofte ud på og over vejen. Bumsen har helt åben have.

> Det lyder jo ellers som en velfungerende hund, der fortjener en chance
> til.

Helt sikkert. Hunden er en god hund. Var det en bidsk led hund, så var den
blevet skudt for længe siden for ikke at bide børnene.

> [...]
> ikke noget navneskilt at fjerne. Vi har ikke set ham siden. Jeg tror
> det var det man i business-sprog kalder en win-win situation.

Men bliver den ikke med sikkerhed aflivet hos Falck?
Eller får den nyt hjem?

Fra : Kim Christensen

Dato : 20-04-08 23:41

> Men bliver den ikke med sikkerhed aflivet hos Falck?
> Eller får den nyt hjem?

Hunden bliver med sikkerhed ikke bare aflivet. Falck tjekker om hunden
er ID mærket, men det har bumsen formentlig ikke fået gjort. Derpå
kommer hunden videre til et internat. Hvis ingen har meldt sig som
savner hunden vil de efter nogen tid lave en offentlig fremlysning
hvor ejeren får 3 dage til at svare. Standardteskten er noget i
retning af "hvis hunden ikke er afhentet inden 3 dage vil den blive
aflivet eller videreformidlet".
Det med aflivning er dog kun noget de gør ved hunde der af den ene
eller anden grund ikke egner sig til videreformidling. En ellers
omgængelig labrador uden nogen kritisk sydom vil naturligvis blive
søgt videreformidlet, og dens chancer for videreformidling burde være
gode.

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 17-04-08 11:08

"BigDaddy" <fuckyou@email.invalid> skrev

> Han lader sin Labrador løbe frit i vores have og den skider flere gange
> dagligt så haven flyder med ækelt lort som børnene træder i og
> græsslåmaskinen er fedtet helt ind i.

Tag dog en skovl og smid lorten ind på hans egen grund.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : BigDaddy

Dato : 17-04-08 23:02

On Thu, 17 Apr 2008 12:07:53 +0200, jopa wrote:

> Tag dog en skovl og smid lorten ind på hans egen grund.

Det har jeg gjort i 4 år. Også klasket dem på døren og vinduerne osv. Samt
sat små flag i dem på hans trappe

Fra : Anette

Dato : 18-04-08 00:02

BigDaddy wrote:
> Det har jeg gjort i 4 år. Også klasket dem på døren og vinduerne osv.
> Samt sat små flag i dem på hans trappe

Hmm ejeren ser ud til at være lidt resistent - har du prøvet at "opdrage"
lidt på hunden?
Tage den på fersk gerning på vej ind i din have, sige hårdt "Nej" og gå frem
mod den og så rose den helt vildt når den vender rundt og går hjem til sig
selv.
Købe en lile pose godbidder i supermarkedet ( koster ca en tyver) og smide
nogle stykker på dens egen græsplæne, med jævne mellemrum?
I det hele taget fortælle hunden at den er SÅ DYGTIG!!! når den er inde hos
sig selv og rose den helt vildt, når den bliver på egen matrikel?
Når ejeren er så ligeglad, vil hunden ofte respondere hurtigt og positivt på
at nogen gider være opmærksom på den, rose den.

Bare en tanke

/ Anette
www.philana.dk

Fra : BigDaddy

Dato : 20-04-08 08:44

On Fri, 18 Apr 2008 01:01:58 +0200, Anette wrote:

> [...]
> mod den og så rose den helt vildt når den vender rundt og går hjem til sig

Jeg aner intet om hundeopdragelse. Hunden virker som en klog hund så det
vil jeg prøve.

> [...]

> Når ejeren er så ligeglad, vil hunden ofte respondere hurtigt er som omog positivt på
> at nogen gider være opmærksom på den, rose den.

Det prøver vi

Det er som om den godt ved at der er et naboskel for den lurer omkring og
går frem og tilbage ved skellet indtil der er fri bane. Og når den så
skider hos os og ser vi åbner vinduet så står den og kikker på os længe og
spørgende.