Frit søg/feltsøg update
Fra : JB

Dato : 15-04-08 08:28

Jeg skrev for et stykke tid siden, at jeg ikke kunne få min hund til at søge
i feltet på træningspladsen. Det gør han nu. I går lavede han et perfekt søg
med aflevering af genstandene. I et stykke tid har han godt villet søge, men
han ville kun tage egne genstande, fremmede lod han ligge. Nu tager han også
fremmede genstande.
Så jeg er bare glad.

Hilsen
Jytte

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 15-04-08 09:32

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> villet søge, men han ville kun tage egne genstande, fremmede lod han
> ligge. Nu tager han også fremmede genstande.

Stort tillykke med Gustav, ekstra flot fordi det jo ikke ligger til en
collie at apportere, men I har nu også trænet ihærdigt, og det har så
omsider båret frugt.

hilsen, Anelise

Fra : JB

Dato : 15-04-08 09:37

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Stort tillykke med Gustav, ekstra flot fordi det jo ikke ligger til en
> collie at apportere, men I har nu også trænet ihærdigt, og det har så
> omsider båret frugt.
>
> hilsen, Anelise

Tak Anelise.
Det har kostet tålmodighed og masser af kødboller. Nu skal vi bare lige have
lært Dark at give hals for figuranten, det er Gustav til gengæld skrap til.

Hilsen
Jytte

Fra : Ragna

Dato : 15-04-08 13:05

Til lykke med det gode resultat, Jytte!
Collier er søde og rare, men knap så lette at træne som schæferne, så det er
virkelig flot.
Dark skal også nok få lært de sidste småting.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : JB

Dato : 15-04-08 13:50

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er virkelig flot.
> Dark skal også nok få lært de sidste småting.

Tak Ragna.

Du har helt ret, schæferhunde er meget nemmere at træne, de har det mere i
sig. Collierne skal lære det lidt af gangen, og det tager tid. Men der er
sket store fremskridt. Kødboller gør underværker.

Mange hilsener
Jytte

Fra : Søren LH

Dato : 15-04-08 16:27

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> villet søge, men han ville kun tage egne genstande, fremmede lod han
> ligge. Nu tager han også fremmede genstande.

Ja, det er så dejligt når ting lykkes. Derfor (bl.a.) er det så dejligt at
arbejde med hunde. Tillykke med det.

Mvh
Søren

Fra : JB

Dato : 15-04-08 18:40

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er så dejligt når ting lykkes. Derfor (bl.a.) er det så dejligt at
> arbejde med hunde. Tillykke med det.
>
> Mvh
> Søren
Tak Søren.

Ja man glemmer alt besværet, når det lykkes.

hilsen
Jytte

Fra : Winther

Dato : 16-04-08 06:23

JB wrote:
> [...]
> tage egne genstande, fremmede lod han ligge. Nu tager han også
> fremmede genstande. Så jeg er bare glad.

Meget kan lykkes med ihærdighed og den rigtige træning..
--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : JB

Dato : 16-04-08 16:39

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
>
> Vh. Winther
>
> Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne

Ja så kan selv en collie lære noget.

Hilsen
Jytte