Apache vil ikke vise mappestruktur
Fra : Erik

Dato : 17-04-08 09:53

Jeg har opsat en Apache2 og tilrettet den så den (synes jeg) burde virke.
Jeg har følgende conf-linier:

<Directory /mydir/ftp>
Options MultiViews Indexes IncludesNoExec
</Directory>

<VirtualHost *:80>
DocumentRoot /mydir/ftp
</VirtualHost>

Hvorfor viser den kun standard Apache Test Page? Hvis jeg opretter en
"index.html" fil, vises denne istedet.
Burde "Indexes" ikke gøre at den viser mappestrukturen?

Fra : Erik

Dato : 17-04-08 12:34

> [...]
> "index.html" fil, vises denne istedet.
> Burde "Indexes" ikke gøre at den viser mappestrukturen?

Jeg skal måske lige sige, at hvis jeg går ind i en undermappe til denne
(f.eks. /mydir/ftp/hest) så vises mappestrukturen fint. Det er altså kun
hovedsiden, der vises med Apache Test Page. Hvordan slipper man af med den?

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-04-08 13:47

Erik skrev:

> [...]
> hovedsiden, der vises med Apache Test Page. Hvordan slipper man af med den?

Default config har en RedirectMatch på ^/$ - prøv at slette eller
udkommentere den linje.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Erik

Dato : 17-04-08 13:57

> Default config har en RedirectMatch på ^/$ - prøv at slette eller
> udkommentere den linje.

Jeg kunne ikke finde noget der mindede om det.
Jeg prøvede at disable "conf.d/manual.conf" filen men med samme resultat.

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 17-04-08 17:52

On Thu, 17 Apr 2008 13:33:35 +0200, Erik wrote:

> [...]
> hovedsiden, der vises med Apache Test Page. Hvordan slipper man af med den?
Slet den. Jeg har slettet min og kan ikke huske hvad den hed, men den
hedder vel noget med ".html".

Tomas

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 17-04-08 22:37

Erik wrote:
> [...]
> "index.html" fil, vises denne istedet.
> Burde "Indexes" ikke gøre at den viser mappestrukturen?

Der skal være vist stå: +Indexes