MS Windows
briani 27239
Layouttypen i udseende for skærm, skifter ~
Fra : jama

Dato : 17-04-08 04:51

Min XPprosp2 dk. er begyndt, at skifte layouttype. Dvs. jeg lukker XP ned
med klassisk udseende, som jeg har valgt som fast layouttgype. Men når jeg
så starter XP op igen, er det med XP-layout, den starter op med nu? Jeg går
selvfølgelig ind under egenskaber for skærm/useende og byttet layouttypen om
igen, så den er på klassisk layout igen? Men hvorfor gør den dette, det er
irreterende, at skulle bytte layouttype om, ved hver femte opstart.
Mvh.Jama

Fra : Knud Erik

Dato : 17-04-08 08:54

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> layouttypen om igen, så den er på klassisk layout igen? Men hvorfor gør
> den dette, det er irreterende, at skulle bytte layouttype om, ved hver

Hej
Måske er der noget du kan bruge her - linje 187
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Ellers kunne du prøve at fjerne XP-layout fra Windows mappen

Hvis ikke du kan få det til at virke, kan du installere WindowBlinds,
programmet har klassisk udseende indbygget. Jeg har en free version
liggende, som jeg kan sende dig, hvis du er interesseret.

Knud Erik

Fra : jama

Dato : 17-04-08 12:32

"Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> programmet har klassisk udseende indbygget. Jeg har en free version
> liggende, som jeg kan sende dig, hvis du er interesseret.

Takker det vil jeg prøve, hvis det vedbliver, at skifte layout. Jeg har
fundet dette program på nettet er det du har?
WindowBlinds 6.02 build 44x86
Hvis ikke så må du gerne sende, lad mig høre hvordan det skal foregå.

Mvh.Jama>

Fra : Knud Erik

Dato : 17-04-08 12:40

> [...]
> WindowBlinds 6.02 build 44x86
> Hvis ikke så må du gerne sende, lad mig høre hvordan det skal foregå.

Det du har fundet er ikke gratis - jeg har en Public version med begrænsede
funktioner, men den kan godt klare det, som du e.v.t. skal bruge den til.
Send en mail jeg kan svare på - så får du et link til programmet.

Fra : jama

Dato : 17-04-08 16:45

> [...]
> funktioner, men den kan godt klare det, som du e.v.t. skal bruge den til.
> Send en mail jeg kan svare på - så får du et link til programmet.

Er gjort og tak.
jama

Fra : jama

Dato : 18-04-08 14:45

> [...]
> http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
> Ellers kunne du prøve at fjerne XP-layout fra Windows mappen Mvh

Nu prøver jeg linje 187, og ser hvordan det går med layouten.
XP-layout fra Windows mappen kan jeg ikke finde? Prøver en gang til (nej)
og tak for dine råd
jama

Fra : Knud Erik

Dato : 18-04-08 15:03

> XP-layout fra Windows mappen kan jeg ikke finde?

Windows/Resources/Themes/Luna

Fra : jama

Dato : 18-04-08 15:36

> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

XP-layout fra Windows mappen kan jeg ikke finde?

Windows/Resources/Themes/Luna

Måske er der noget du kan bruge her -
"linje 187" Netop

Virker, for XP layout klassisk er nu grå, og kan ikke skiftes tilbage til
XP-layout.
Mvh.Jama

Fra : Knud Erik

Dato : 18-04-08 15:48

> [...]
> "linje 187" Netop
>
> Virker, for XP layout klassisk er nu grå, og kan ikke skiftes tilbage til

OK, tak for info.

Fra : _

Dato : 17-04-08 18:29

> [...]
> layouttypen om igen, så den er på klassisk layout igen? Men hvorfor gør
> den dette, det er irreterende, at skulle bytte layouttype om, ved hver

Du piller for meget.

Fra : jama

Dato : 18-04-08 10:23

"_" <_akadut@akadut.xx> skrev i en meddelelse

> Du piller for meget.

Og du gemmer dig bag dette navn _ ?
Og vrøvler som altid.
jama

Fra : Jan Andersen

Dato : 17-04-08 15:35

Havde det samme problem for 4 år siden. Det hjalp da jeg trykkede 'Gem
som' efter at have valgt Windows klassisk fra Drop down menuen og derved
oprettetde en Windows-tema fil.

Jan

Fra : jama

Dato : 18-04-08 10:14

"Jan Andersen" <jan@andersen.dk> skrev i en meddelelse
> Havde det samme problem for 4 år siden. Det hjalp da jeg trykkede 'Gem
> som' efter at have valgt Windows klassisk fra Drop down menuen og derved
> oprettetde en Windows-tema fil.
>
> Jan

Takker det vil jeg straks prøve.
Mvh.Jama