Hvor kommer Windows' "Active Routes" fra?
Fra : Martin

Dato : 17-04-08 13:02

Hej Gruppe,

Jeg har nogle problemmer med en windows pc som fejlagtigt opdaterer sin
routingstabel. Den lægger en "route" til nogle specifikke computere hvor
gatewayen er forkert. Hvis den bare bruger default gateway virker det.

Men når routen kommer ind mistes forbindelsen til den computer bag
ip'en, indtil jeg manuelt laver en "route delete 10.0.0.100".

Nogle gang er det så slemt at jeg må have et bat-job kørene som hvert
sekundt sletter denne route regl.

Spørgsmålet er: hvor kommer disse nye routing regler fra?
Kan jeg blokere dem?

Mvh
Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-04-08 14:43

On Thu, 17 Apr 2008 14:02:11 +0200, Martin <noemail@internet.local>
wrote:

> Jeg har nogle problemmer med en windows pc som fejlagtigt opdaterer sin
> routingstabel. Den lægger en "route" til nogle specifikke computere hvor
> gatewayen er forkert. Hvis den bare bruger default gateway virker det.

En Windows-maskine lægger en specifik route ind, hvis den har fået en
ICMP redirect til et andet next-hop.

-A

Fra : Martin

Dato : 21-04-08 09:41

Asbjorn Hojmark skrev:

> En Windows-maskine lægger en specifik route ind, hvis den har fået en
> ICMP redirect til et andet next-hop.
>
> -A

Hej Asbjørn,

Tak for svar, det har hjulpet mig videre.

Et tillægssåørgsmål, skal jeg i wireshark filtere efter: icmp.redir_gw ?

Mvh
Martin