Min router bliver væltet HJÆLP
Fra : georg gregersen pede~

Dato : 17-04-08 04:52

Daglig tilbage vendende problem. jeg har en NAS med åben port 80 via
routeren, Daglig bliver den væltet ca 14:56:10 af en IP 61.97.55.59 ,
så jeg ikke kan komme til NAS en udefra. Det ligner ikke DosAttach....
Kan nogen Hjælpe Please

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-04-08 08:31

Den Thu, 17 Apr 2008 03:51:45 +0000 skrev slet INJ58:

> [...]
> routeren, Daglig bliver den væltet ca 14:56:10 af en IP 61.97.55.59 , så
> jeg ikke kan komme til NAS en udefra. Det ligner ikke DosAttach.... Kan

Hvis du taler koreansk kan du jo prøve at ringe/skrive til dem, og spørge
hvad f..... de bilder dem ind
Hvid du kan køre PHP, og vil udelukke denne IP - eller alle koreanere, og/
eller andre, kan jeg hjælpe dig med en metode.
Går ud fra, at du har en webserver kørende (port 80).

Karl Erik.

http://www.ranunkelvej.com

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-04-08 08:31

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-08 09:01

"georg gregersen pedersen (slet INJ58)" <georg.pedersen@INJ58webspeed.dk>
wrote in message news:12084046810.325055576632284@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> routeren, Daglig bliver den væltet ca 14:56:10 af en IP 61.97.55.59 ,
> så jeg ikke kan komme til NAS en udefra. Det ligner ikke DosAttach....

Det er selvfølgelig ikke nogen vanvittig god løsning, men prøv at skifte
portnummer.

Har du terminal-adgang til din NAS? Hvis ja, og hvis du kan modd'e din
webserver kan du som Karl Erik er inde på, gå ind og spærre adgang for en IP
eller et range, men det er de færreste der kaster sig ud i det på en
in-a-box NAS.

mvh
///M

Fra : fix

Dato : 17-04-08 09:10

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse

> [...]
> webserver kan du som Karl Erik er inde på, gå ind og spærre adgang for en
> IP eller et range, men det er de færreste der kaster sig ud i det på en

Jeg har tit ønsket at kunne blokere IP/ranges på min router, findes der
SOHOroutere med denne feature?
(Linksys med 3'partsw??)
finn

Fra : Jim

Dato : 17-04-08 11:51

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i meddelelsen

> "///M" <nomail> skrev i en meddelelse

> Jeg har tit ønsket at kunne blokere IP/ranges på min router, findes der
> SOHOroutere med denne feature?
> (Linksys med 3'partsw??)

Jeg skulle mene, at Qnap-nasserne kan det lille nummer.

Fra : fix

Dato : 17-04-08 14:27

> Jeg skulle mene, at Qnap-nasserne kan det lille nummer.

men det er vel kun for NASen?
Det jeg søger er en "global" spærring.- altså i routeren (har flere servere)

finn

Fra : Jim

Dato : 17-04-08 22:10

> men det er vel kun for NASen?
> Det jeg søger er en "global" spærring.- altså i routeren (har flere
> servere)

Ok... På den måde.. Hvis du logger på din router.. noget med 192.168.1.1..
Kan du så ikke finde afsnittet med ip-filter?

Fra : fix

Dato : 18-04-08 09:05

"Jim" <noonespecial@nospamtodayplease.com> skrev i en meddelelse
> "fix" <fix@faxe.dk> skrev i meddelelsen

> Ok... På den måde.. Hvis du logger på din router.. noget med 192.168.1.1..
> Kan du så ikke finde afsnittet med ip-filter?

Jeg har vel været igennem en snes SOHO routere, men har endnu ikke set
indgående ipfiltering.
Til gengæld har de fleste udgående, - jeg har endnu aldrig set nogen med det
behov

finn

Fra : Jens G

Dato : 18-04-08 09:28

On Fri, 18 Apr 2008 10:05:25 +0200, "fix" <fix@faxe.dk> wrote:

>Jeg har vel været igennem en snes SOHO routere, men har endnu ikke set
>indgående ipfiltering.

Ifølge
http://www.linksysinfo.org/forums/showthread.php?t=52257#7
skulle det kunne lade sig gøre at blokere for indkommende trafik fra
bestemte IP adresser med Tomato firmware. Og det samme gør sig sikkert
gældende for andre alternative firmwares til Linksys WRT54GL og
lignende routere.

>Til gengæld har de fleste udgående, - jeg har endnu aldrig set nogen med det
>behov

Udgående kan man f.eks. benytte til at blokere for visse reklamer.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-08 12:39

"fix" <fix@faxe.dk> wrote in message

> men det er vel kun for NASen?
> Det jeg søger er en "global" spærring.- altså i routeren (har flere
> servere)

Som jeg forstod dit problem, så væltede din router fordi noget blev sendt
til port 80 i din NAS (via din router forstås). Hvad sker der, hvis du (som
tidligere foreslået) ændrer porten i routeren fra 80 til f.eks. 8080 (og
stadig forwarder denne til NAS:80)? Hvis din angriber derefter ikke har helt
til at vælte din router, så er du jo frelst.

Du kan selvfølgelig sagtens finde en router (læs: firewall) der kan filtrere
indgående, eller du kan sætte en linux-box op foran, men det er i begge
tilfælde dyrere.

mvh
///M

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 18-04-08 14:01

fix wrote:
> Jeg har tit ønsket at kunne blokere IP/ranges på min router, findes
> der SOHOroutere med denne feature?
> (Linksys med 3'partsw??)

Ja de gængse Linksys routere er baseret på iptables, så der har man
alskens muligheder specielt med 3. parts firmware.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : J.K.Arning

Dato : 20-04-08 15:53

On 2008-04-17 05:51:45 +0200, georg gregersen pedersen
<georg.pedersen@INJ58webspeed.dk> (slet INJ58) said:

> [...]
> routeren, Daglig bliver den væltet ca 14:56:10 af en IP 61.97.55.59 ,
> så jeg ikke kan komme til NAS en udefra. Det ligner ikke DosAttach....

Adressen ser ud til at høre hjemme under level3.com (backbone
leverandør) hvis det irriterer dig tilstrækkeligt ringer du til dem og
spørger om de kan hjælpe.

80881479 (+44 207 954 2249) - Denmark

MVH

Jesper