Port 21 virker ikke lige efter hensigten?
Fra : Henning Lund

Dato : 15-04-08 19:11

Jeg har en BulletProof server version 2.30 kørende på port 21,
efter at have forsøgt at få en Level One 1418TX til at give min
bror lov til at gå ind og hente fra serveren, har jeg fået en del
flere grå hår.
Jeg har i opsætningen af Level One under Forwarding rules/Virtual
Server skrevet 21 ind under Service port, under Server IP har jeg
maskinens IP adresse, og der er sat hak i Enable og routeren har
været genstartet.
Det der sker er, min bror kan godt komme på serveren, men han kan
intet se derinde, hvis han i sin ftp klient trykker Opdater,
skifter den bare portnummer således Connecting to xx.dyndns.dk
port 22935 - - Connecting to xx.dyndns.dk port 50970 og sådan
fortsætter den uden at vise ham indeholdet af serveren.
Hvad skal jeg skrue på for at der bliver hul?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-04-08 20:07

On Tue, 15 Apr 2008 20:11:23 +0200, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

> [...]
> Server skrevet 21 ind under Service port, under Server IP har jeg
> maskinens IP adresse, og der er sat hak i Enable og routeren har

Hvis han kører passiv FTP, så prøv i stedet med aktiv og omvendt.

-A

Fra : Henning Lund

Dato : 16-04-08 13:58

Asbjorn Hojmark tastede:

> Hvis han kører passiv FTP, så prøv i stedet med aktiv og
> omvendt.

Tak for svaret, mener du at han i sin ftp klient skal skifte fra
passiv til aktiv mode?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-04-08 15:09

On Wed, 16 Apr 2008 14:58:01 +0200, "Henning Lund"

> mener du at han i sin ftp klient skal skifte fra passiv til
> aktiv mode?

Ja, eller den anden vej, afhængig af, hvad han bruger nu. Især på
hjemmebruger-udstyr er der ofte foruroligende dårlig NAT-support for
selv gamle, simple ting som FTP.

-A

Fra : Henning Lund

Dato : 17-04-08 15:30

Asbjorn Hojmark tastede:

> [...]
> på
> hjemmebruger-udstyr er der ofte foruroligende dårlig

Ok tak for hjælpen.