Bremsekalibre - Yamaha XS 360
Fra : Per Thoudahl Termark

Dato : 16-04-08 21:28

Hej group,

jeg skal have en xs 360'er fra 78 gennem syn og må konstatere
at bagerste bremsekaliber er f*cked, muligvis beyond repair,
men jeg kan faktisk ikke engang hitte et repair-kit. Så er det jeg
ender her, for sæt nu nogen ligger inde med et slideshow af,
hvordan man skiller og samler sådan en svend.

Alternativt (jeg vil allerhelst holde cyklen så original som muligt),
skal jeg have nye kalibre, men hvor hylan finder man nogle, der passer?
-Jeg har tjekket på louis.de og mc-butikken (min linksamling er ikke så
omfattende), men hvor går man ellers hen?

mvh
Per
Svar venligst til gruppen - jeg får spam nok, så @dressen er "sløret".

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-04-08 00:58

Per Thoudahl Termark skrev:

> sæt nu nogen ligger inde med et slideshow af,
> hvordan man skiller og samler sådan en svend.

Der er ikke tale om raketbrændstofteknologi; et hus, et stempel og en
gummiring holdt sammen med nogle bolte.

> Jeg har tjekket på louis.de og mc-butikken (min linksamling
> er ikke så omfattende), men hvor går man ellers hen?

Jeg kiggede i "Mc-nøglen":

http://www.maxmc.dk/MCNoeglen2008/Downloads/117-204_Bremser.pdf

men ældste Yamaha dér er fra -81.

Hvad med en uoriginal caliber?
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Grunnet

Dato : 17-04-08 16:55

I nyhedsmeddelelse: 48069284$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
skrev Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> følgende:

> Der er ikke tale om raketbrændstofteknologi; et hus, et stempel og en
> [...]

På side 28 (144 i papirudgaven) er der da en del XS'er - dog ikke 360 - fra
77 og frem.
De bruger stort set alle samme rep.sæt til bageste kaliber - varenr. 076350
(OEM BCR-201). På siden før (27) kan du finde et billede af sættet og se om
det ser ud til at være det du skal bruge.
Alle øvrige (nyere) Yamaha står på den side til at skulle bruge 076351 (OEM
BCR-202).
Forskellen er iflg. billederne at 076350 er med 1 stempel og 076351 er med 2
stempler i kaliberen.

Kig på billederne og kør hen til en forhandler og spørg - det er da absolut
et forsøg værd, og prisen (134 kr.) er trods alt rimelig.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Finn og Angela

Dato : 17-04-08 10:27

"Per Thoudahl Termark" <svar.venligst.i.gruppen@null.putte> skrev i en
meddelelse news:Xns9A82E489069FEsvarvenligstigruppen@130.225.247.90...
> [...]
> ender her, for sæt nu nogen ligger inde med et slideshow af,
> hvordan man skiller og samler sådan en svend.

Denne guide http://www.tenere.dk/Artikler/bremser/bremser.htm
var en god hjælp for mig.

Og jeg har suppleret med billeder fra min egen adskillelse her:
http://hjem.get2net.dk/xjmaximdk/vedlrep.htm#fb

> [...]
> -Jeg har tjekket på louis.de og mc-butikken (min linksamling er ikke så
> omfattende), men hvor går man ellers hen?

Kender ikke så meget til XS serien - måske du kan være heldig at en kaliber
fra en anden model passer - eller i det mindste rep. kittet. Men det bli´r
lidt af et detektivarbejde...(det er en del af charmen ved gamle mc´er

Finn

Fra : Armand

Dato : 17-04-08 16:35

Finn og Angela skrev:

> [...]
> fra en anden model passer - eller i det mindste rep. kittet. Men det bli´r
> lidt af et detektivarbejde...(det er en del af charmen ved gamle mc´er

360'eren er identisk med XS400 fra årene efter, Så hvis ikke at div.
tabeller rækker tilbage til 360'eren er der muligheder i stumper til
400'eren!

--
Armand.

Fra : JimR

Dato : 18-04-08 21:33

> 360'eren er identisk med XS400 fra årene efter, Så hvis ikke at div.
> tabeller rækker tilbage til 360'eren er der muligheder i stumper til
> [...]

Ja og jeg tror også at XS 500 og XS 750/850 havde samme bremser som Trofast.
Yamaha var rigtig gode til at genbruge stumper mellem modellerne.

Jeg kørte flere gode år på Old Faithful men det er godt nok et stykke tid
siden efterhånden, faktisk var det i 1984

Den eneste gang jeg ikke kunne komme hjem var den dag den havde gnavet
centralledningen igennem på en af boltene fra tændingstrafoerne under
tanken.

mvh

JimR

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-08 15:52

> [...]
> -Jeg har tjekket på louis.de og mc-butikken (min linksamling er ikke så
> omfattende), men hvor går man ellers hen?

Jeg har lige kikket i partskatalog over XS 360 og jeg kan ikke finde nogen
af dem hvor der er skivebremse bag!!!
Er du hel sikker på at det er orginalt og det ikke er "stjålet" fra en eks.
XS 400??

Har den støbte eller tråd hjul?

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 19-04-08 16:01

Flemming Disc skrev:

> [...]
> nogen af dem hvor der er skivebremse bag!!!
> Er du hel sikker på at det er orginalt og det ikke er "stjålet" fra en

XS360 var min allerførste motorcykel:
<http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=258&m=full>
Herhjemme er den ikke blevet solgt andet end med støbte fælge og
skivebremse bagpå!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-08 08:06

> XS360 var min allerførste motorcykel:
> <http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=258&m=full>
> Herhjemme er den ikke blevet solgt andet end med støbte fælge og
> skivebremse bagpå!

Ja, så kan jeg ikke hjælpe, alle de partskataloger, jeg har været igennem er
med tråd fælg, selv XS 400 fandt jeg også med tråd fælg og tromle. Den har
vist heller ikke kørt i DK.

Men jeg er jo ikke meget for at give op

Lidt mere søgen, reno kit til XS 650 og XS 500 har part. nr. 1J3-W0047-00 og
det er i kittet 076350 fra MC Nøglen.
Det kit passer også på XS 360 i følge min Yamaha cross reference.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-08 16:08

On Sat, 19 Apr 2008 17:00:36 +0200, Armand wrote:

> XS360 var min allerførste motorcykel:
> <http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=258&m=full>
> Herhjemme er den ikke blevet solgt andet end med støbte fælge og
> skivebremse bagpå!

Er det ikke den store flydende kaliper ligesom på XS750/850/1100 ? Det er i
hvert fald ikke RD "roundpad" typen.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-08 16:24

meddelelse news:13uww6hzs0t2x$.1ghoeqewbwoxd$.dlg@40tude.net...

> Er det ikke den store flydende kaliper ligesom på XS750/850/1100 ? Det er
> hvert fald ikke RD "roundpad" typen.

Det har du sikkert ret i.
Reno kittet passer også på XS750/850/1100 front, SR 500, XS400 og XV920
front.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-08 16:36

On Sun, 20 Apr 2008 17:24:16 +0200, Flemming Disc wrote:

> Reno kittet passer også på XS750/850/1100 front,

Og dermed også bag, de var helt ens. Fik drejet rustfri stempler til
skidtet, men solgte så "bunken" som reservedele.