|
| GS 450 84 del 2 Fra : Kent Yeoman |
Dato : 16-04-08 09:42 |
|
hej igen, som nogen af jer ved har jeg haft lidt problemer med en membran i
karburatoren
den er nu endelig blevet skiftet, og Bo(mekanikeren) har haft cyklen oppe på
145km ifølge ham selv.
så jeg troede at den hellige grav var velforvaret, men, jeg kan ikke selv få
den op på mere end 125.
fra min sidste mail fandt jeg ud af at der er et par stykker herinde der har
den samme gamle dame, jeg kunne godt bruge lidt sammenligningshjælp fra jer.
selve spørgsmålet lyder således
6 gear min tophastighed 105 km/t
5 gear min tophastighed 120 km/t
4 gear min tophastighed 125 til 130km/t
hvad ligger jeres maskiner på i de respektive gear?
ligemeget hvilken hastighed jeg får den op på, hvis jeg sætter den i 6 gear,
så falder hastigheden til 105/110 km/t
for det første må bo have slagtet den får at få den op på 145, for det andet
kan den hastighed aldrig i livet holdes ret længe.....
jeg er sgu lidt lost
den er ikke droslet i hverken udstødning eller indsugning, hvilket kun
efterlader en evt tyskerdrosling, hvilket der er nogen herinde(kan ikke
huske hvem) der mener at den stadig skulle kunne rende hurtigere end 105
så jeg håber på at i er klar til endnu en runde spørgsmål fra min side
mvh
Kent
| |
jørgen nielsen (16-04-2008)
| Kommentar Fra : jørgen nielsen |
Dato : 16-04-08 11:45 |
|
Hej igen Kent
Tja jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige, jeg har problemer med mit
Speedometer når jeg kommer over 120 begynder det at svinge helt vildt op og
ned, så jeg kan ikke hjælpe dig der, men den(min gør ikke)må da ikke tabe
fart ved at komme i 6´te gear, er du sikker på, at din mekaniker har checket
ventil afstanden? og at der ikke er brændt en ventil, det lyder altså, ja
undskyld jeg siger det sådan, hvor bor du du kan komme og prøve min hvis du
bor på Fyn
Jørgen
"Kent Yeoman" <fjernmig_kyeoman@hotmail.com_fjernogsåmig.dk> skrev i en
meddelelse news:4805bbf0$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> hej igen, som nogen af jer ved har jeg haft lidt problemer med en membran
> i karburatoren
>
> den er nu endelig blevet skiftet, og Bo(mekanikeren) har haft cyklen oppe
> på 145km ifølge ham selv.
>
> så jeg troede at den hellige grav var velforvaret, men, jeg kan ikke selv
> få den op på mere end 125.
>
> fra min sidste mail fandt jeg ud af at der er et par stykker herinde der
> har den samme gamle dame, jeg kunne godt bruge lidt sammenligningshjælp
> fra jer.
>
> selve spørgsmålet lyder således
>
> 6 gear min tophastighed 105 km/t
> 5 gear min tophastighed 120 km/t
> 4 gear min tophastighed 125 til 130km/t
>
> hvad ligger jeres maskiner på i de respektive gear?
>
> ligemeget hvilken hastighed jeg får den op på, hvis jeg sætter den i 6
> gear, så falder hastigheden til 105/110 km/t
>
> for det første må bo have slagtet den får at få den op på 145, for det
> andet kan den hastighed aldrig i livet holdes ret længe.....
>
> jeg er sgu lidt lost
>
> den er ikke droslet i hverken udstødning eller indsugning, hvilket kun
> efterlader en evt tyskerdrosling, hvilket der er nogen herinde(kan ikke
> huske hvem) der mener at den stadig skulle kunne rende hurtigere end 105
>
> så jeg håber på at i er klar til endnu en runde spørgsmål fra min side
>
> mvh
> Kent
>
| |
jørgen nielsen (16-04-2008)
| Kommentar Fra : jørgen nielsen |
Dato : 16-04-08 11:46 |
|
Prøv forøvrigt lige at kigge på www.hjejlevej.dk er det samme model vi har??
Jørgen
"jørgen nielsen" <jorgen@naanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4805d892$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej igen Kent
>
> Tja jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige, jeg har problemer med mit
> Speedometer når jeg kommer over 120 begynder det at svinge helt vildt op
> og ned, så jeg kan ikke hjælpe dig der, men den(min gør ikke)må da ikke
> tabe fart ved at komme i 6´te gear, er du sikker på, at din mekaniker har
> checket ventil afstanden? og at der ikke er brændt en ventil, det lyder
> altså, ja undskyld jeg siger det sådan, hvor bor du du kan komme og prøve
> min hvis du bor på Fyn
>
> Jørgen
>
>
> "Kent Yeoman" <fjernmig_kyeoman@hotmail.com_fjernogsåmig.dk> skrev i en
> meddelelse news:4805bbf0$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> hej igen, som nogen af jer ved har jeg haft lidt problemer med en membran
>> i karburatoren
>>
>> den er nu endelig blevet skiftet, og Bo(mekanikeren) har haft cyklen oppe
>> på 145km ifølge ham selv.
>>
>> så jeg troede at den hellige grav var velforvaret, men, jeg kan ikke selv
>> få den op på mere end 125.
>>
>> fra min sidste mail fandt jeg ud af at der er et par stykker herinde der
>> har den samme gamle dame, jeg kunne godt bruge lidt sammenligningshjælp
>> fra jer.
>>
>> selve spørgsmålet lyder således
>>
>> 6 gear min tophastighed 105 km/t
>> 5 gear min tophastighed 120 km/t
>> 4 gear min tophastighed 125 til 130km/t
>>
>> hvad ligger jeres maskiner på i de respektive gear?
>>
>> ligemeget hvilken hastighed jeg får den op på, hvis jeg sætter den i 6
>> gear, så falder hastigheden til 105/110 km/t
>>
>> for det første må bo have slagtet den får at få den op på 145, for det
>> andet kan den hastighed aldrig i livet holdes ret længe.....
>>
>> jeg er sgu lidt lost
>>
>> den er ikke droslet i hverken udstødning eller indsugning, hvilket kun
>> efterlader en evt tyskerdrosling, hvilket der er nogen herinde(kan ikke
>> huske hvem) der mener at den stadig skulle kunne rende hurtigere end 105
>>
>> så jeg håber på at i er klar til endnu en runde spørgsmål fra min side
>>
>>
>> mvh
>> Kent
>>
>
>
| |
Benjamin (16-04-2008)
| Kommentar Fra : Benjamin |
Dato : 16-04-08 07:13 |
|
On 16 Apr., 10:42, "Kent Yeoman"
<fjernmig_kyeo...@hotmail.com_fjernogsåmig.dk> wrote:
> 6 gear min tophastighed 105 km/t
> 5 gear min tophastighed 120 km/t
> 4 gear min tophastighed 125 til 130km/t
>
> hvad ligger jeres maskiner på i de respektive gear?
Jeg har jo som sagt også samme model, har dog ikke præcise
tophastigheder i de forskellige gear. Ved dog, at jeg har kørt ca 120
i 4. gear og omkring 150 i 6. gear. Det hjalp gevaldigt på
accelerationen (specielt i 6. gear på motorvej), da jeg skiftede til
de originale tandhjulsstørrelser, efter jeg knækkede min kæde på årets
første tur (ved nu, at stålbørste og O-ring IKKE passer sammen...) Men
med den hastighed du opgiver skulle det jo være 15-20 tænder ved siden
af originalen... I alt 5 tænders forskel gav ca 1500 rpm forskel i 6.
gear ved 110km/t. Fik den dog også op på 150 med de gamle tandhjul...
Jeg er jo også en lille petit størrelse (0.065 ton ren muskelmasse,
hehe), hvis du vejer 2-3 gange mere kan "fejlen" jo også ligge der
Hvis du bor i KBH's området kan vi arrangere en "sammenligningstur"
hvis du har lyst...
Vh Benjamin
| |
Arne Lorenzen (16-04-2008)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 16-04-08 16:41 |
|
Benjamin skrev den 16 apr 2008 i
news:f8fe3987-8af8-45d2-a4a8-a22e6192c45b@f63g2000hsf.googlegroups.co
m:
> 120 i 4. gear og omkring 150 i 6. gear. Det hjalp gevaldigt på
> accelerationen (specielt i 6. gear på motorvej), da jeg skiftede
> til de originale tandhjulsstørrelser, efter jeg knækkede min kæde
> på årets første tur (ved nu, at stålbørste og O-ring IKKE passer
> sammen...) Men med den hastighed du opgiver skulle det jo være
> 15-20 tænder ved siden af originalen...
Hvis det er gearingen der bevirker at den ikke kører så hurtigt man
forventer, burde den i det mindste kunne holde hastigheden i 6.?
--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
| |
Kent Yeoman (16-04-2008)
| Kommentar Fra : Kent Yeoman |
Dato : 16-04-08 14:50 |
|
til jørgen:
jo de ligner meget godt hinanden ifølge dit billede. der sidder dog kun en
enkelt udstødning på min, men bo siger også at det er en uoriginal, men det
skulle vel ikke have noget at sige
jeg har lige snakket med Bo igen, han siger at han tog en kompresionstest på
den, og at den var lige i skabet. så det skulle ikke være ventilerne der er
noget i vejen med.
vil det sige at du sagtens kan lade din cykel accelere op over 120? i 6´te
gear?
til Benjamin:
jeg ved ikke om den er gearet anderledes end fra originalt
hehe med hensyn til min kampvægt så ligger jeg på omkring de 75 til 80 kilo,
så det er vel ikke den helt store forskel
jeg har ikke lige tænkt over omdrejninger i sammenligning med
hastigheden,,,,,jeg tøffer lige en tur, og vender tilbage i aften.
jeg bliver lige nødt til at spørge, 150, er det ned af bakke med medvind, og
liggende over styret?
de hastigheder jeg har oplyst er i en normal kørestilling
til jer begge og alle andre, jeg takker for tilbuddet, men jeg bor i hjertet
af jylland, og der er lidt langt til både fyn og sjælland, men måske der er
nogen herindefra der bor lidt tættere på, så ville det være mega fedt at
prøve at sammenligne
| |
Henrik Nielsen (16-04-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 16-04-08 18:26 |
|
Min kæreste havde for nogle år siden sådan en. Jeg er fuldstændig overbevist
om at jeg kunne køre 160+ iflg. speedometer. Og den tabte ikke hastighed ved
skift til højere gear.
Der er noget galt med din MC. Er der tjekket kompression? Får den luft nok
(luftfilter). Tjek indsugningstudse. Det kan jo være en kombination af flere
ting...
--
Mvh.
Henrik
Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.
| |
aksel_k (16-04-2008)
| Kommentar Fra : aksel_k |
Dato : 16-04-08 12:18 |
|
On 16 Apr., 10:42, "Kent Yeoman"
<fjernmig_kyeo...@hotmail.com_fjernogsåmig.dk> wrote:
> hej igen, som nogen af jer ved har jeg haft lidt problemer med en membran i
> karburatoren
>
> den er nu endelig blevet skiftet, og Bo(mekanikeren) har haft cyklen oppe på
> 145km ifølge ham selv.
>
> så jeg troede at den hellige grav var velforvaret, men, jeg kan ikke selv få
> den op på mere end 125.
>
> fra min sidste mail fandt jeg ud af at der er et par stykker herinde der har
> den samme gamle dame, jeg kunne godt bruge lidt sammenligningshjælp fra jer.
>
> selve spørgsmålet lyder således
>
> 6 gear min tophastighed 105 km/t
> 5 gear min tophastighed 120 km/t
> 4 gear min tophastighed 125 til 130km/t
>
> hvad ligger jeres maskiner på i de respektive gear?
>
> ligemeget hvilken hastighed jeg får den op på, hvis jeg sætter den i 6 gear,
> så falder hastigheden til 105/110 km/t
>
> for det første må bo have slagtet den får at få den op på 145, for det andet
> kan den hastighed aldrig i livet holdes ret længe.....
>
> jeg er sgu lidt lost
>
> den er ikke droslet i hverken udstødning eller indsugning, hvilket kun
> efterlader en evt tyskerdrosling, hvilket der er nogen herinde(kan ikke
> huske hvem) der mener at den stadig skulle kunne rende hurtigere end 105
>
> så jeg håber på at i er klar til endnu en runde spørgsmål fra min side
>
> mvh
> Kent
Hej Kent
Jeg havde lidt af det samme på min søns gsx 250 ES, Samlepotten på
udstødningen under motoren rustede igennem, jeg tilpassede et par
rustfrie rør med direkte gennemgang, og motoren mistede fuldstændig
bundtræk. Så fremstillede jeg et forbindelsesrør, med en
begrænserplade i afgangsrørene fra begge cylindre som i den originale
samlepotte, og så kom trækket igen. Du skriver, at der er en uoriginal
lydpotte, jeg er ret sikker på, at der er tale om forkert dysning af
karburatorer, så du kan nu prøve 2 ting:
Enten, at få en erfaren motorcykelmekaniker til at tilpasse dyserne i
karburatorerne, eller prøve at skaffe eller låne et sæt originalt
udstødning, og så se hvordan det fungerer. Som sagt, jeg er ret sikker
på at problemet ligger her.
mvh
Aksel
| |
Benjamin (16-04-2008)
| Kommentar Fra : Benjamin |
Dato : 16-04-08 15:17 |
|
On 16 Apr., 15:50, "Kent Yeoman"
<fjernmig_kyeo...@hotmail.com_fjernogsåmig.dk> wrote:
> jeg bliver lige nødt til at spørge, 150, er det ned af bakke med medvind, og
> liggende over styret?
Nænæ, det er skam ved helt almindelig kørsel. Selv om det ikke er
specielt rart uden vindskærm og med endurohjelm...
Kom forresten lige til at tænke på noget - kører du med blyfri 92? I
sommers da jeg var på tur i Østeuropa tænkte jeg, at jeg ville spare
et par håndører på lidt billigere benzin, men det skulle jeg aldrig
have gjort. Jeg kunne simpelthen ikke trække den over 110-115 stykker.
Tilbage på blyfri 95 og den klarede 140+ uden problemer (og det var
med 2 stk sidetasker, bagagepølse over bagsædet og mig som chauffør...
Håber det kan være det...
Vh Benjamin
| |
Kent Yeoman (17-04-2008)
| Kommentar Fra : Kent Yeoman |
Dato : 17-04-08 06:17 |
|
hej Aksel
jeg skriver lige lynhirtigt før jeg skal på arbejde
vil de 2 løsninger give det samme resultat, elller er det bedst at få fat i
en "original" hvis det overhovedet kan lade sig gøre længere
eller vil jeg opnå samme optimale ydelese bare ved at omdysse den?
| |
aksel_k (17-04-2008)
| Kommentar Fra : aksel_k |
Dato : 17-04-08 12:36 |
|
On 17 Apr., 07:16, "Kent Yeoman"
<fjernmig_kyeo...@hotmail.com_fjernogsåmig.dk> wrote:
> hej Aksel
>
> jeg skriver lige lynhirtigt før jeg skal på arbejde
>
> vil de 2 løsninger give det samme resultat, elller er det bedst at få fat i
> en "original" hvis det overhovedet kan lade sig gøre længere
>
> eller vil jeg opnå samme optimale ydelese bare ved at omdysse den?
Hej Kent
Hvis motoren bliver korrekt dyset, skal du kunne opnå samme trækkraft
som med original udstødning, eller sagt på en anden måde, den
originale udstødning giver en bestemt modstand mod udstødningens
gennemstrømning, og hvis denne modstand bliver mindre - hvilket ofte
sker med uoriginale - vil blandingen af benzin og luft strømme
hurtigere gennem motoren, og der vil ikke være så mange
benzinmolekyler til rådighed til forbrænding, og trækkraften bliver
dermed mindre. Det kan der så kompenseres for ved at sætte større
dyser i karburator, og dermed opnå den oprindelige trækkraft. Nogle
mekanikere er dygtige til at tilpasse, så der i mange tilfælde opnås
lidt højere ydelse, men det kræver specialviden og ydstyr.
Håber forklaringen hjalp.
mvh
Aksel
| |
OleG (28-04-2008)
| Kommentar Fra : OleG |
Dato : 28-04-08 15:24 |
|
> vil de 2 løsninger give det samme resultat, elller er det bedst at få fat i
> en "original" hvis det overhovedet kan lade sig gøre længere
>
> eller vil jeg opnå samme optimale ydelese bare ved at omdysse den?
Hej Kent,
Der er aldrig rigtig kommet en afslutning... Har du fundet en løsning?
Mvh OleG
| |
|
|