3's modem/express card, kan man købe et ud~
Fra : Ukendt

Dato : 16-04-08 16:14

Hvis man gerne vil have mobilt internet fra 3, er man så tvunget til at købe
deres modem, eller kan man selv købe et, og så bare få et sim kort fra 3?

Jeg har kigget lidt på edbpriser.dk, men jeg kan ikke rigtig finde noget,
men jeg ved heller ikke hvad det egentlig er jeg skal kigge efter.
Er der nogen der kan hjælpe mig på vej?

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 16-04-08 16:39

Suede skrev:
> [...]
>
> Jeg har kigget lidt på edbpriser.dk, men jeg kan ikke rigtig finde
> noget, men jeg ved heller ikke hvad det egentlig er jeg skal kigge efter.

Kan man ikke bare bruge SIM-kortet fra modemet?

Thore

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-08 17:12

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i meddelelsen

> Kan man ikke bare bruge SIM-kortet fra modemet?

Men spørgsmålet er om man kan undgå at betale for 3's modem.
Så kan man spare penge ved selv at købe et modem hos en computer butik, og
hvis det er muligt, hvor finder man dem på edbpriser?

Fra : Jens

Dato : 16-04-08 17:53

"Suede" <-----> skrev i meddelelsen

> [...]
> Så kan man spare penge ved selv at købe et modem hos en computer butik, og
> hvis det er muligt, hvor finder man dem på edbpriser?

Tror ikke du kan købe et løst modem.

Har set at diverse bærbare nu kan leveres med 3G modem indbygget, sådan at
man bare skal have SIM-kortet (Det hjælper selvfølgelig ikke dig..)

Jens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-04-08 18:17

Suede skriver:

> Men spørgsmålet er om man kan undgå at betale for 3's modem.
> Så kan man spare penge ved selv at købe et modem hos en computer butik, og
> hvis det er muligt, hvor finder man dem på edbpriser?

Det spøjse er at modemmet 3 leverer med et billigt.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 16-04-08 19:54

Suede skrev:

> [...]
> Så kan man spare penge ved selv at købe et modem hos en computer butik,
> og hvis det er muligt, hvor finder man dem på edbpriser?
ok..

Er det de 99 kr, du vil spare? Regner du med at finde et modem der er
billigere end det?

Thore

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-08 21:13

> Er det de 99 kr, du vil spare? Regner du med at finde et modem der er
> billigere end det?

Jeg vil gerne have et express card modem, så er det ikke minimum 799,- ?
Selv med det lille usb modem er det så ikke 299,-?

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 16-04-08 22:48

On Wed, 16 Apr 2008 23:13:10 +0200, Suede wrote:

> "SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg vil gerne have et express card modem, så er det ikke minimum 799,- ?
> Selv med det lille usb modem er det så ikke 299,-?

Nu har 3 ikke tradition for at spare på tilskuddene til telefoner så mon
ikke det også er tilfældet med modem til data?

Det er derfor sandsynligt at hvis du kan finde et der er billigere et
andet sted så er det også af en lavere kvalitet eller på anden måde
dårligere. Derudover er modems til 3G heller ikke en vare der har opnået
et kæmpe volumen endnu så de har nok en naturlig mindstepris af samme
årsag.

--
JÅH

Fra : Lars

Dato : 17-04-08 15:10

On Wed, 16 Apr 2008 17:13:58 +0200, "Suede" <-----> wrote:

>Hvis man gerne vil have mobilt internet fra 3, er man så tvunget til at købe
>deres modem, eller kan man selv købe et, og så bare få et sim kort fra 3?

Det kan man godt.

>Jeg har kigget lidt på edbpriser.dk, men jeg kan ikke rigtig finde noget,
>men jeg ved heller ikke hvad det egentlig er jeg skal kigge efter.
>Er der nogen der kan hjælpe mig på vej?

Som flere andre har sagt, så skal du ikke regne med at spare
penge ved at finde et andet, men har er da et du kan købe:

<http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=163722>

Det er vist endda det samme du får med fra 3 til 699,- (ved
7,2Mbps ellers koster det 1299,-)

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>