Firefox og danske bank activecard
Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-04-08 13:06

Jeg har lige sat Ubuntu 8.04 op på min nye bærbare. Jeg ville logge på
netbank, så jeg installerede sun-java6 (-bin, -jre og -plugin), og
herefter kunne jeg godt komme igennem første login. Men ved det næste, der
hvor man skal verificere sin id, var der bare en grå boks. Jeg prøvede med
sun-java5 og søgte på nettet, hvor jeg læste noget med nogle fonte, men
lige meget hjalp det.

Ved et tilfælde så jeg, at da jeg klikkede på et link på siden, blev
login-boksen synlig inden jeg blev sendt videre, og da jeg klikkede
tilbage var boksen der. Når jeg logger ind første gang er den ikke
synlig, men hvis man klikker videre til en anden side, og så klikker
tilbage, så er den der!

Det ville jo være rart hvis det kom til at virke i første omgang, men det
er da bedre end slet ikke at kunne logge ind.

Er der nogen der har et bud på hvad problemet er?

Den samme opsætning virker uden problemer på min gamle bærbare - men den
er så en opgradering fra 7.10, mens den opsætning der giver problemer er
en ren 8.04.

--
Thomas Jensen

Fra : Lars Madsen

Dato : 16-04-08 13:12

Thomas Jensen wrote:
> [...]
>
> Den samme opsætning virker uden problemer på min gamle bærbare - men den
> er så en opgradering fra 7.10, mens den opsætning der giver problemer er

det har lige være diskuteret på SSLUGs mailingliste, tjek deres arkiv

--

/daleif (remove RTFSIGNATURE from email address)

LaTeX FAQ: http://www.tex.ac.uk/faq
LaTeX book: http://www.imf.au.dk/system/latex/bog/ (in Danish)
Remember to post minimal examples, see URL below
http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=minxampl
http://www.minimalbeispiel.de/mini-en.html

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-04-08 14:03

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-04-08 14:07

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-04-08 14:21

Michael Rasmussen skrev den 16-04-2008 15:07:

> Jeg er ret sikker på, at dine problemer skyldes, at Ubuntu-8.04
> anvender Firefox-3.0. Prøv enventuelt, hvis det er muligt, at
> installere epiphany - svarer til Firefox-2.0.

Min Ubuntu har en firefox2 menuindgang lige ved siden af firefox. Den
er temmeligt meget mere stabil end 3'eren.

Fra : Jon Mørch

Dato : 16-04-08 21:21

Thomas Jensen skrev:
> [...]
>
> Den samme opsætning virker uden problemer på min gamle bærbare - men den
> er så en opgradering fra 7.10, mens den opsætning der giver problemer er

http://www.linuxin.dk/node/10445

Sådan løste jeg det.

Mvh. Jon