MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista SP1
Fra : Bjarne Chr

Dato : 16-04-08 00:20

Ørnen er landet i DK

--
med venlig hilsen / best regards
Bc

Fra : Lyhn

Dato : 16-04-08 05:22

32bit selvstændig version (Standalone) >>EXE<< færre sprog heriblandt dansk:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746&DisplayLang=da

Bemærk EXE, Kunne ikke lige i en hurtig vending se præcis hvilke sprog, jeg
gætter på hovedsaglig nordiske sprog, og dansk er der.

544.3 MB

-----

32bit selvstændig version (Standalone) >>ISO<< færre sprog heriblandt dansk:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=d4efc054-1259-4ee4-ab15-469b6c062454&DisplayLang=da

Bemærk ISO, Kunne ikke lige i en hurtig vending se præcis hvilke sprog, jeg
gætter på hovedsaglig nordiske sprog, og dansk er der.

544.4 MB

-----

32bit selvstændig version (Standalone) >>ISO<< alle 36 sprog:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=a45652b1-e838-420a-b065-83960458e2ec&DisplayLang=da

Bemærk ISO

1418.1 MB

-----

64bit selvstændig version (Standalone) >>EXE<< alle 36 sprog:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=86d267bd-dfcd-47cf-aa76-dc0626dcdf10&DisplayLang=da

Bemærk EXE, alle 36 sprog så vidt jeg kunne se i en hurtig vendning.

873.0 MB

Fra : Lyhn

Dato : 16-04-08 06:13

Lyhn wrote:

> 32bit selvstændig version (Standalone) >>ISO<< alle 36 sprog:
> [...]

Ja det gik noget stærkt med at poste disse links, jeg ser nu i
Oversigt=>Systemkrav at denne indeholder SP1 til både 32 bit og 64 bit

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-04-08 06:44

"Lyhn" <@> skrev i meddelelsen

> Ja det gik noget stærkt med at poste disse links, jeg ser nu i
> Oversigt=>Systemkrav at denne indeholder SP1 til både 32 bit og 64 bit
Hej

Man BØR tage den fra Win Update, det er lige netop den fulde ver der har
givet en masse
problemer for folk med UK ver af Vista.
Den kan vist ikke finde ud af hvad der er installeret i forvejen, og laver
så lort i det, jeg ved ikke om det er
det samme problem med DK versionen.

Men for du ikke den at se via Win Update er din pc ikke klar til den!!

Kurt

Fra : Lyhn

Dato : 16-04-08 07:14

Kurt Lund wrote:

> [...]
> Den kan vist ikke finde ud af hvad der er installeret i forvejen, og
> laver så lort i det, jeg ved ikke om det er

OK de problemer med standalone pakken wave0 til til første 5 hoved sprog har
jeg ikke hørt om, personligt havde jeg ingen problemer på min engelske Vista
Ultimate 32 bit. Jeg ved dog at der var nogle problemer med Windows Update
som der nu er lavet nogle hotfixes til der bliver installeret først.

Men ja snup den fra Windows Update hvis du kan.

Standalone pakken er bare rar at have hvis man skal installere den på en PC
der ikke har internet adgang.

Officielt kan man ikke integrere SP1 i sin Vista DVD, MS har ikke frigivet
et værktøj eller officiel metode til dette, og de anbefaler at man ikke gør
det, men det skulle blive muligt med SP2.

Det er dog muligt at integrere SP1 med den seneste version af vLite:
http://www.vlite.net

Fra : Bjarne Chr

Dato : 16-04-08 08:14

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> så lort i det, jeg ved ikke om det er
> det samme problem med DK versionen.
>
> Men for du ikke den at se via Win Update er din pc ikke klar til den!!
Helt enig og så lave en ekstra Image (ghost)
Det må være sagen
Bc

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-04-08 10:02

">> Men for du ikke den at se via Win Update er din pc ikke klar til den!!
> Helt enig og så lave en ekstra Image (ghost)
> Det må være sagen
> Bc

Jeg selvfølgelig: "jeg er ikke voksen og gider ikke græde"
Har nu opdatet min Bærbar en Acer Travelmate 7720G og min stationær pc en
Medion 8833 begge kører perfekt,
men jeg synes nu ikke de er blevet hurtigere og bruger mindre ram.

Kurt

Fra : Kurt Brixen

Dato : 16-04-08 17:16

On Wed, 16 Apr 2008 07:44:16 +0200, "Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> wrote:

> [...]
>så lort i det, jeg ved ikke om det er
>det samme problem med DK versionen.
>
>Men for du ikke den at se via Win Update er din pc ikke klar til den!!

Jeg kunne ikke se den fra Windows Update før jeg havde opdateret lyddriverne, som der står her:

http://support.microsoft.com/?kbid=948343

Af hensyn til at sikre en positiv opdateringsoplevelse vil Windows Vista SP1 ikke blive tilbudt til systemer med
følgende enhedsdrivere i Windows Update. I nogle tilfælde kan disse enhedsdrivere skabe problemer på Windows
Vista-baserede computere, når du opdaterer til Windows Vista SP1. Du kan løse problemet ved at installere opdaterede
enhedsdrivere og aktivere Windows Vista SP1 under Windows Update.

Lyddrivere

Realtek AC'97
•   For x86-baserede computere: Alcxwdm.sys – version 6.0.1.6242 eller ældre
•   For x64-baserede computere: Alcwdm64.sys – version 6.0.1.6242 eller ældre
SigmaTel
•   For x86-baserede computere: Sthda.sys – version 5.10.5762.0 eller ældre
•   For x64-baserede computere: Sthda64.sys – version 5.10.5762.0 eller ældre
SigmaTel
•   For x86-baserede computere: Stwrt.sys – version 6.10.5511.0 eller ældre
•   For x64-baserede computere: Stwrt64.sys – version 6.10.5511.0 eller ældre
Creative Audigy
•   For x86- og x64-baserede computere: Ctaud2k.sys – version 6.0.1.1242 eller ældre
•   For x86-baserede computere: P17.sys – alle versioner (dette var oprindeligt en Windows XP-baseret driver).
Conexant HD Audio
•   For x86-baserede computere: Chdart.sys – version 4.32.0.0 eller ældre
•   For x64-baserede computere: Chdart64.sys – version 4.32.0.0 eller ældre

Mon ikke der er SigmaTel eller AC'97 i de fleste pc'er?

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : zillyink

Dato : 16-04-08 17:13

"Bjarne Chr" <Yes@and_No> skrev i meddelelsen
> Ørnen er landet i DK

Kanon, men hvorfor ser mine Vistamaskiner ikke nogen updates på
Windows update?

Skal den hentes andetsteds?

Vista Home Premieum 32 bit.
på HP pavilion.